امسال فقط ۱۴۸ نفر تسهیلات مسکن روستایی دریافت کردند

سهمیه استان در سال جاری  برای دریافت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی مسکن روستایی در قالب  ۲۴۰۰ واحد مسکونی بوده که تاکنون از ۶۲۰ نفر ابلاغی به بانک های عامل  برای ۵۰۰ نفر پرونده تشکیل شده است.
معاون بازسازی و مسکن بنیاد مسکن خراسان جنوبی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: تاکنون از این تعداد  ۱۴۸ نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند و بقیه در مرحله تشکیل پرونده هستند. یزدانی با بیان اینکه بانکها در پرداخت تسهیلات مسکن روستایی با اکراه عمل می کنند، افزود: با توجه به بدهی سنوات گذشته تسهیلات مسکن روستایی، بانک ها در پرداخت تسهیلات رغبت چندانی ندارند و با وجود اینکه تسهیلات را پرداخت می کنند اما روند کار کند است. وی با بیان اینکه سهمیه استان برای دریافت تسهیلات قرض الحسنه روستایی نیز در سال جاری ۲۲۰ نفر بوده اما تاکنون پرداخت نشده ؛ اذعان داشت : این میزان تسهیلات باید بین ۱۱ شهرستان تقسیم شود ولی تاکنون به رغم اینکه بانک مرکزی  آن را به سرپرستی ها  ابلاغ کرده ولی تاکنون رقمی به متقاضیان پرداخت نشده است.
بخشودگی سود و جریمه دیر کرد تسهیلات مسکن روستایی
وی با اشاره به مصوبه اخیر هیات دولت در مورد بخشودگی جرائم وام های زیر ۱۰۰ میلیون تومان با اولویت تسهیلات مسکن روستایی اذعان داشت: از سنوات گذشته مانند سال ۷۶  تسهیلات مسکن روستایی توسط مردم پرداخت نشده که دیرکرد به آنها تعلق گرفته بنابراین می توانند این بدهکاران با مراجعه به بانک نسبت به تسویه اصل وام اقدام و از بخشودگی دیرکرد و سود بهره مند شوند. وی تصریح کرد: این بخشودگی شامل سایر بخش ها مانند کشاورزی هم می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*