آخرین خبر :

اعزام ۴۶ گروه جهادی در نوروز به مناطق محروم

در نوروز امسال ۴۶ گروه در قالب ۹۲۷ نفر به اردوهای جهادی به مناطق مختلف استان اعزام خواهند شد. مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان این مطلب  در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از این تعداد ۶ گروه دانشجویی با۵۴ نفر  بومی استان خواهند بود، اذعان داشت: با توجه به اینکه در استان  تعداد قابل توجهی مراکز دانشگاهی وجود دارد انتظار می رفت این تعداد تا ۱۵ گروه جهادی افزایش یابد اما فقط برخی از دانشگاه ها همکاری داشته اند و در حال حاضر توزیع نرمالی در تعداد گروه های جهادی دانشجویی وجود ندارد که این مساله پذیرفتنی نیست. محمد زهرایی تعداد گروه های جهادی در قالب  حوزه های مقاومت را ۱۷ گروه با ۲۴۷ نفر و تعداد   گروه های جهادی سه روزه محلات را در قالب ۵ گروه ۸۴ نفره اعلام کرد و افزود: ۱۰ گروه جهادی دانش آموزی با ۴۰ نفر و ۱۰ گروه جهادی میهمان در قالب ۴۱۸ نفرنیز در این اردوها حضور خواهند داشت.
راه اندازی ۵۷۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی در سال ۹۵
وی در این جلسه به بیان گزارش عملکرد بسیج سازندگی در استان و اولویت های سال ۹۶ در این مجموعه پرداخت و گفت: در سال جاری شاهد راه اندازی ۵۷۳ کارگاه اقتصاد مقاومتی با هزینه کرد ۹ میلیارد تومانی در استان بوده ایم که البته چشم انداز ما راه اندازی ۷۰۰ کارگاه بوده است. وی به اعزام ۱۱۰۰ گروه جهادی در قالب ۲۹ هزار و ۱۲۵ نفر به نقاط محروم استان در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت: در حال حاضر شاهد پای کار آمدن  آستان قدس در حمایت از گروه های جهادی هستیم به این صورت که این مجموعه با شناسایی گروه های اثر گذار آنها را تا سقف ۵ میلیون تومان و بیشتر مورد حمایت قرار می دهد.
۹ دهستان خراسان جنوبی جزو مناطق
تراز انقلاب قرار گرفتند
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۶ اولویت کاری بسیج سازندگی تمرکز برروی دهستان هایی است  که در قرار گاه پیشرفت و آبادانی جزو مناطق تراز انقلاب بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری قرار گرفته اند، افزود: از این تعداد، سه دهستان بندان در نهبندان، لانو در سربیشه و گزیک در درمیان با سرمایه گذاری آستان قدس در دستور کار قرار گرفته اند و ۶ دهستان شوسف و میغان در نهبندان، درح در سربیشه، قهستان در درمیان، پترگان در زیر کوه و منتظری در طبس نیز با مشارکت مردم و بسیج سازندگی و سایر نهادها در دستور آبادانی قرار گرفته اند. مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۶۰ میلیارد تومان تسهیلات برای ۶ دهستان در نظر گرفته شده که هدفمند پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: استارت این طرح در سال ۹۵ زده شده و در سال ۹۶ وارد فاز اجرایی خواهد شد که شامل چند کارگروه فرهنگی ، تعلیم و تربیت، سلامت ، زیر ساختی و توانمندسازی می باشد.
پرداخت یک سوم مطالبات آبرسانی
سیار روستایی بعد از ۵ ماه
زهرایی  در ادامه با اشاره به پیگیری هایی که برای پرداخت مطالبات یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومانی آبرسانی سیار توسط بسیج سازندگی در استان صورت گرفته ، گفت: بعد از واگذاری این عملیات به اتحادیه دهیاران با تصمیم استاندار،  قول مساعد پرداخت مطالبات در یک ماه به بسیج داده شد که الان بعد از گذشت ۵ ماه فقط یک سوم این مبلغ پرداخت شده است. وی افزود: آبرسانی سیار روستایی تاکنون سازوکار قانونی بلحاظ اعتباری نداشته که خوشبختانه در بودجه ۹۶ ردیف اعتباری گرفته است. وی به تفاهم نامه این مجموعه با نهضت سواد آموزی اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه ۲ هزار و ۲۲۰ نفر کم سواد و بیسواد تحت پوشش قرار گرفته اند که خوشبختانه اعتبار ۷۵۰ میلیون تومانی آن نیز به موقع پرداخت شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*