استفاده از ویروس هاری برای مقابله با سرطان مغز

تهران- ایرنا-محققان کره‌ای با استفاده از ویروس هاری موفق به کاهش ابعاد تومور درمغز موش‌های آزمایشگاهی شدند، آنها در این پروژه از قابلیت عبور ویروس هاری از سد خونی مغز استفاده کرده اند.

به گزارش روزدوشنبه گروه علمی ایرنا ازستاد ویژه توسعه فناوری نانو، ویروس هاری سالانه هزاران نفررا به کام مرگ می‌کشد، اما تحقیقات اخیرمحققان نشان می دهد که می‌توان از آن برای مقابله با سرطان مغز استفاده کرد.
این ویروس می‌تواند وارد سلول‌های عصبی شود، بنابراین محققان مختلفی از این ویژگی ویروس هاری برای انتقال نانوذرات از بین برنده تومورسرطانی استفاده کرده‌اند.
یک تیم تحقیقاتی این روش را روی موش‌های آزمایشگاهی مورد استفاده قرار داد ونتایج مثبتی به دست آورد، این نانو ذرات با استفاده از این روش می‌توانند بدون آسیب زدن به سلول‌های سالم، وارد تومور سرطانی شوند.
ویروس هاری می‌تواند بعد از وارد شدن به بدن، از طریق عضلات به سرعت وارد مغز شود وبرای این کار به راحتی از سد خونی مغز عبور می‌کند، این درحالی است که داروهای ضدسرطان پشت این سدخونی به دام می‌افتند؛ بنابراین محققان به فکر استفاده از ویروس هاری به عنوان انتقال دهنده دارو به درون مغز افتادند

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*