اخبار شهرستانها

آغاز پروازهای نوروز خراسان جنوبی
به عتبات عالیات از فردا
مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۱۷ هزار نفر به عتبات عالیات اعزام شدند گفت: پروازهای نوروزی به عتبات عالیات از ۲۵ اسفندماه تا ۲۵ فروردین ماه است. ابوالفضل نوفرستی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در ایام نوروز ۹۶، یک هزار و ۹۷۵ نفر زائر از خراسان جنوبی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند  و تمامی کارون‌های اعزامی بیمه بوده و از خدمات پزشکی، خدماتی و بهداشتی برخوردار می‌شوند. نوفرستی افزود: هر هفته ۹ تا ۱۲ کاروان زمینی و ۴ کاروان هوایی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند و برای اعزام در نوروز ۹۶ هیچ محدودیتی وجود ندارد.
امروز کتابخانه های عمومی استان از ساعت ۱۲ ظهر تعطیل است
امروز (۲۴ اسفند ماه ۹۵)، کلیه کتابخانه های عمومی تحت نظارت نهاد کتابخانه های عمومی کشور و ادارات کتابخانه های عمومی شهرستان ها از ساعت ۱۲ ظهر به بعد تعطیل می باشد.
۵۵۵ میلیارد ریال سهام در تالار بورس استان معامله شد
مدیر بورس منطقه ای خراسان جنوبی، گفت: از ابتدای امسال، ۲۲۴ میلیون و ۵۰۷ هزار سهم به ارزش ۵۵۵ میلیارد ریال در تالار بورس استان معامله شد که این عدد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر هشت درصد رشد است.
“کما” گیاهی دارویی و مقاوم در برابر تنش‌های‌آبی
مدیر پروژه دهکده گیاهان‌ دارویی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی گفت: کما گیاهی دارویی و مقاوم در مقابل تنش‌های کم‌آبی، بادهای گرم و خشک است.  محسن پویان در گفت‌و‌گو با ایسنا اظهار کرد: گیاه کما که نام دیگر آن آنغوزه است، گیاهی ۶ ساله بوده که در سال آخر گل و بذر تولید می‌کند و در اواخر زمستان تا اواسط بهار می‌روید.  وی با بیان اینکه گیاه کما، گیاهی مقاوم در مقابل تنش‌های کم‌آبی، بادهای گرم و خشک و زمین‌های کم‌بهره نیمه‌بیابانی است، افزود: این گیاه با شرایط اقلیمی خراسان‌جنوبی تطابق و سازش حاصل کرده است. وی تصریح کرد: این گیاه، خواص دارویی فراوانی دارد که از آن جمله می‌توان به خواص ضد تشنج، ضد ویروس و باکتری نام برد. پویان ادامه داد: این گیاه برای درمان هیستری، دفع انگل‌های روده‌ای به‌ویژه انگل‌های تک سلولی مفید است و برای فلج، رعشه و سستی اعضا کاربرد دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*