اخبار شهرستانها

افزایش ابر و وزش تند باد در خراسان جنوبی
رئیس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی خراسان جنوبی گفت: با توجه به تاثیر متناوب امواج کم دامنه و ضعیف بر نیمه شرقی کشور، دو روز آینده شاهد افزایش ابر، وزش تند باد و وقوع بارش های رگباری پراکنده در استان خواهیم بود.رضا برهانی افزود: بررسی همدیدی و آینده نگری نقشه های هواشناسی نشان می دهد، از روز دوشنبه با عبور تدریجی این سامانه و گسترش جریان های سرد شمالی کاهش نسبی دما در استان رخ خواهد داد.وی وضعیت جوی بیرجند تا ظهر امروز را کمی ابری گاهی با وزش باد، به تدریج افزایش ابر و رگبار پراکنده ذکر کرد که به گفته وی بیشینه و کمینه دمای هوا در این شهر به ۱۹ و چهار درجه سلسیوس می رسد.
یازدهمین همایش دیرینه شناسی ایران
 در طبس برگزار می شود
دبیر اجرایی یازدهمین همایش دیرینه شناسی ایران گفت: یازدهمین همایش دیرینه شناسی ایران با حضور دانشمندان و دانشجویان زمین شناسی کشور روزهای سه شنبه و چهارشنبه (۱۷ و ۱۸ اسفندماه) در طبس برگزار می شود. «وصال یحیی شیبانی» افزود: دبیرخانه علمی این همایش در دانشگاه فردوسی مشهد است و دانشگاه پیام نور طبس دبیر اجرایی این همایش است.
آغاز نظارت بر عرضه ماهی قرمز در خراسان جنوبی
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان از آغاز طرح نظارت بر عرضه ماهی قرمز خبر داد. دکتر « محمد اصغرزاده » افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام عید نوروز شاهد استقبال گسترده مردم از خرید ماهی قرمز برای سفره های هفت سین هستیم، از این رو با توجه به لزوم نظارت دقیق بر عرضه مراکز فروش ماهی، کنترل های دامپزشکی در این حوزه تشدید می شود.
ضبط و توقیف بیش از یک تن تخم مرغ در نمایشگاه بهاره
بیش از یک تن تخم مرغ غیر بهداشتی در نمایشگاه بهاره بیرجند ضبط شد. به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی بیرجند، طی نظارتهای مستمر کارشناسان نظارت شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند بیش از یک تن تخم مرغ بدلیل شرایط نگهداری و درج مشخصات غیر قانونی توقیف شد.
آثار تاریخی قاین به ۳۰۰ اثر افزایش می یابد
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قاین گفت: با اتمام فصل دوم کاوش های باستان شناسی در قاین تعداد آثار تاریخی این شهرستان به ۳۰۰ اثر افزایش خواهد یافت. شاهرخ عباسی در گفت و گو با مهر با اشاره به انجام فصل دوم کاوش های باستان شناسی در شهرستان قاین، اظهار داشت: بعد از اینکه فصل نخست کاوش های باستان شناسی در شهرستان قاین در سال ۸۵ به پایان رسید از سال گذشته فصل دوم این کاوش ها در شهرستان آغاز شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*