اجازه دخالت در انتخابات را به هیچ فرد یاگروهی نخواهیم داد

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه به هیچ فرد یاگروهی اجازه دخالت در انتخابات را نخواهیم داد گفت: انتخاب افراد حق طبیعی و مسلم شهروندان عزیز است. به گزارش امروز خراسان جنوبی سید علی اکبر پرویزی، روز پنجشنبه به مناسبت روز مهندس در جمع جامعه بانوان مهندس استان به اقدامات دولت تدبیر و امید در استفاده از توان اجرایی بانوان در عرصه های مدیریتی اشاره کرد و اظهار داشت: استفاده از توان بانوان در پست‌های اجرایی و مدیریتی از سوی دولت تدبیر وامید کاری اعتقادی بوده و اقدامی سیاسی نیست. وی با اشاره به در پیش بودن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در کشور افزود: این انتخابات بهترین فرصت به منظور حضور بانوان در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی است که می‌توانند با ثبت نام در انتخابات شوراها بخش اعظمی از امور در شهرها و روستاها را بر عهده گیرند. استاندار خراسان جنوبی  به دو وظیفه مهم مسئولان در انتخابات پیش‌رو اشاره کرد و ادامه داد: تشویق و ترغیب به ثبت نام افراد برای کاندیداتوری در این انتخابات و نیز زمینه سازی به منظور حضور گسترده و با شکوه مردم در پای صندوق های رای مهمترین وظیفه مسئولین و برگزارکنندگان این انتخابات است.
پرویزی با بیان اینکه به هیچ فرد یاگروهی اجازه دخالت در انتخابات را نخواهیم داد افزود: انتخاب افراد حق طبیعی و مسلم شهروندان عزیز است از این رو انتخابات مردم هرچه که باشد از آن حمایت خواهیم کرد. وی بابیان اینکه دولت نباید رقیب بخش خصوصی باشد خاطرنشان ساخت: باید تلاش کنیم تا گره هایی که سال ها بر تار و پود استان زده شده با هم فکری و استفاده از توان مهندسی باز شود و این امر جز با هم افزایی و استفاده از تمامی ظرفیت های کاری و اداری در بخش های مختلف محقق نخواهد شد.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مردم از کمبود یا نبود امکانات نگران و ناراحت نخواهند شد، گفت: هرگونه برخورد تبعیض آمیز و رفتارهای دوگانه با مردم موجب نگرانی و ناراحتی آنها خواهد شد، از این رو این گونه رفتارها به هیچ وجه پذیرفتنی نیست چرا که منجر به ایجاد بی اعتمادی عمومی خواهد شد. پرویزی با اشاره به اینکه دولت به دنبال کاهش تصدی‌گری و واگذاری امور به بخش خصوصی است، افزود: جامعه مهندسی استان بهترین تشکل برای واگذاری بخشی از امور و کارها در زمینه های مختلف اجرایی ، عمرانی، فنی و مهندسی است که باید بیش از پیش به نقش و جایگاه والای خود واقف باشند. در این جلسه تعدادی از بانوان مهندس استان به ارائه نقطه نظرات، دیدگاه ها و پیشنهادات کاری خود در حوزه های مختلف پرداختند.
۹۹۷ زن عضو سازمان نظام مهندسی استان
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری هم گفت: از ۲ هزار و ۵۰۴ نفر نفر فارغ التحصیل بخش کشاورزی و منابع طبیعی عضو سازمان نظام مهندسی استان، ۹۹۷(۳۹٫۸۱درصد) نفر زن هستند.  نفیسه نخعی افزود: از مجموع هزار و ۹۹ نفر مهندس شاغل عضو سازمان یادشده، ۲۲۴(۲۰٫۳۸درصد)نفر زن مهندس شغل دارند.وی یادآور شد: دغدغه جامعه مهندسان زن استان بحث اشتغال است، فرصت هایی بعد از برجام پیش آمده است و امکان کارآفرینی برای جوانان ایجاد خواهد شد. وی تاکید کرد: یکی از مطالبات بانوان رعایت عدالت استخدامی است، هرچند اقدامات خوبی در معاونت امور بانوان ریاست جمهوری در این خصوص انجام شده است. در این مراسم ۱۳۰ نفر بانوان مهندس خراسان جنوبی شرکت داشتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*