آخرین خبر :

اخبار شهرستانها

فرماندار فردوس منصوب شد
طی حکمی از سوی وزیر کشور، مهدی ابراهیمی به عنوان فرماندار شهرستان فردوس منصوب شد. پیش از این حسین اسماعیلی سرپرستی فرمانداری فردوس را بر عهده داشته است.

 
مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی اعلام کرد:
اتمام پدیده گرد و خاک و ایجاد جوی نسبتا
 یکنواخت در روزهای پایان هفته
مدیر کل هواشناسی خراسان جنوبی  گفت: طی امروز و فردا شاهد اتمام پدیده گرد و خاک و ایجاد جوی نسبتا یکنواخت در استان خواهیم بود .خندان رو با بیان اینکه در برخی مناطق مانند اسدیه ، سربیشه و حاجی آباد شاهد وزش باد در این روزها خواهیم بود، افزود: فردا افزایش دمای محسوسی را در استان شاهد خواهیم بود. وی علت گرد و خاک های چند روز گذشته استان را مربوط به ورود سامانه کم فشاری دانست که رطوبت مناسبی نداشته در نتیجه باعث ایجاد گردو خاک در بیشتر مناطق استان شده است.

 
دستگیری عامل شکار یک رأس کل وحشی  
در شهرستان طبس
عامل شکار یک راس کل وحشی توسط محیط بانان شهرستان طبس دستگیر شد. بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر رأس کل یا بز وحشی معادل یکصد میلیون ریال تعیین شده است که متهم ملزم به پرداخت این مبلغ می باشد.

 
خراسان جنوبی مقصدی  برای پرنده نگری
پرنده نگری فعالیتی تفریحی بر پایه احترام به طبیعت است که در آن به مشاهده زندگی پر راز و رمز پرندگان آزاد و وحشی می پردازیم. آواز، پرواز، رفتارها ، ظاهر و شیوه زندگی پرندگان مواردی است که افراد علاقه مند را به سمت پرنده نگری می کشاند. کارشناس اکوتوریسم معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در این باره گفت امروزه در کشورهای توسعه یافته پرنده نگری پرطرفدارترین شاخه اکوتوریسم محسوب می شود و اکثر افراد بعد از بازنشستگی اوقات فراغت خود را به پرنده نگری می گذرانند. درستکار افزود: در ایران نیز این شاخه از اکوتوریسم در سالهای اخیر طرفداران خاص خودش را پیدا کرده و سایتهای پرنده نگری در بسیاری از تالاب ها و دیگر مکان های مناسب برای استفاده علاقه مندان احداث شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*