۵/۱ درصد دانش آموزان جذب استعدادهای درخشان می شوند

مدیر پژوهش طرح و برنامه مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: دانش آموزان استعدادهای برتر و درخشان برای ورود به دانشگاه می توانند از مزیت های آموزشی مانند قبولی بدون کنکور در آموزش عالی،استفاده کنند که نیازمند شرط معدل بالاست. رضا گلشن در جمع مدیران مدارس استعدادهای درخشان استان خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۴۰هزار نفر در۶۷۰ باب مدرسه استعدادهای درخشان کشور تحصیل می کنند،گفت: این تعداد دانش آموز دختر و پسر در دوره اول و دوم متوسطه تحصیل می کنند و علاوه بر برنامه های رسمی مدرسه دولتی از برنامه های درسی – توسعه ای، نیز بهره مند هستند.
به گفته وی  با بررسی سوابق تحصیلی و نتیجه آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان مشخص شد ۱٫۵ درصد دانش آموزان دوره اول متوسطه کشور جذب این مدارس می شوند که این عدد در دوره دوم متوسطه به۳/۲ درصد جمعیت دانش آموزی کشور می رسد که در این مدارس تحصیل می کنند.
وی با بیان اینکه در این مدارس کتاب هایی با محتواهای تکمیلی به صورت فوق برنامه تدریس می شود، گفت: با توجه به دغدغه ای که نسبت به تقویت ابعاد پرورشی، پایبندی امور ارزشی و دینی در میان دانش آموزان وجود دارد، برنامه های ویژه ای در این زمینه هم طراحی و اجرا می شود.
رئیس اداره پرورش استعدادهای درخشان و دانش‌پژوهان جوان آموزش و پرورش استان نیز از تحصیل ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز در مدارس استعدادهای درخشان در سطح استان خبر داد و گفت: مدارس استعدادهای درخشان خراسان جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان فعالیت دارند.
محمد راستگو اظهار کرد: مدارس استعدادهای درخشان ویژه دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۸ مدرسه استعدادهای درخشان در خراسان جنوبی ویژه دانش‌آموزان دختر و پسر وجود دارد، عنوان کرد: از این تعداد ۱۰ مدرسه مربوط به دوره اول متوسطه و هشت مدرسه مربوط به دوره دوم متوسطه است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*