هشدار جدی؛ کشف سمی کشنده و مهلک در مرغ


براساس گزارش ها مرغ هایى در فروشگاه های ایالت متحده به فروش می رسند که حاوی ماده آرسنیک هستند و خطرات بسیاری برای سلامتی انسان دارند.

کشف مرغ هاى سمى و کشندهبه گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ آسوشیتدپرس گزارش داد که سازمان غذا و دارو آمریکا مرغ هایى را آلوده به آرسنیک کشف کرد.
براساس این گزارش گوشت مرغ هایى که در بسیارى از فروشگاه ها در ایالات متحده به فروش مى‌رسند، حاوى آرسنیک ماده سمی شیمیایی بوده که سلامتى را به خطر انداخته و عامل سرطان و حتی مرگ مى شود.
در بررسی ها معلوم شد که ۷۰ درصد مرغ‌ها در آمریکا با مواد غذایی حاوى آرسنیک تغذیه شده بودند که این ماده برای افزایش وزن و بهبود رنگ گوشت پرندگانى مانند مرغ و بوقلمون مورد استفاده قرار گرفته است.
سازمان غذا و دارو آمریکا در مورد تاثیر آرسنیک بر سلامتى گزارش داد که نیمی از آرسنیک غذاى مرغ وارد کبد مى شود.
وال استریت ژورنال نیز در گذشته گزارش هایى در این باره منتشر کرده بود که در آن اعلام شده کبد ۱۰۰ جوجه گوشتی مرغ به دلیل مصرف آرسنیک بزرگ شده که همین روند با خوردن گوشت مرغ آلوده براى انسان اتفاق می افتد.
گفتنی است؛ آرسنیک بسیار سمی بوده و برای سلامتی عوارض جانبی بسیار شدیدى دارد.
محققان دانشگاه کارولینای جنوبی هشدار دادند که آرسنیک ۴ برابر سمی تر از جیوه بوده و تأثیرات مخربى بر سلامت جنین هاى مادران باردار و کودکان خردسال مى گذارد.
گزارش‌های متعددى نشان می دهد که مصرف آرسنیک اثرات مخربى بر سلامتى می‌گذارد و به اندام هایى مانند کبد، کلیه، مثانه و ریه آسیب رسانده و عامل ابتلا به سرطان پوست است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*