بهره برداری از ۲۰ پروژه بزرگ در سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی

۲۰ پروژه مهم استان همزمان با سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی افتتاح می شود.  استاندار در جلسه روز گذشته شورای اداری استان که میزبان معاون سیاسی وزیرکشور بود با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان گفت: در این سفر قرار است ۲۰ پروژه شاخص در استان به بهره برداری برسد. مهندس پرویزی تلاش مسئولان برای جذب هر چه بیشتر اعتبارات مصوب برای استان را مورد تاکید قرار داد و از آن ها خواست بحث اسناد خزانه را نیز با پیگیری بیشتری به سمت نقد شدن هدایت کنند و همچنین با توجه به سفری که در پیش است اعتباراتی که از ردیف های بودجه به استان اختصاص یافته را نیز پیگیری کنند. وی افزود: سفر دکتر روحانی در هفته آخر بهمن ماه انجام خواهد شد اما زمان دقیق آن تا ۲ روز آینده مشخص می شود. وی با توجه به این که در این سفر چند موضوع مهم نیز برای توسعه استان مطرح می شود از ارائه توضیحات بیشتر درباره آن خودداری کرد و تنها برای محقق شدن آن ابراز امیدواری کرد. استاندار خراسان جنوبی ایام دهه فجر را فرصت مغتنمی برای مدیران برشمرد و گفت: باید واقعیت ها را به خوبی بیان کنیم  و البته به این نکته نیز در این ایام توجه داشته باشیم که بدون مطالعه و کار کارشناسی هیچ کلنگی به زمین زده نشود.
ریشه انقلاب را به خوبی انتقال دهیم
در ادامه این جلسه معاون سیاسی وزیر کشور نیز با طرح این سوال که چقدر توانسته ایم ریشه انقلاب را به نسل آتی خود انتقال دهیم گفت: باید توجه داشته باشیم که مردم در همه صحنه های انقلاب حضور فعال داشته اند بنابراین نباید با هر نوع تحلیل سیاسی امید مردم را نا امید کرد. دکتر احمدی افزود: باید تلاش کنیم ریشه های انقلاب را به درستی به نسل های آینده انتقال دهیم و فراموش نکنیم که دهه فجر تنها یک گرامیداشت نیست بلکه باید روایت ها را به روشنی به نسل امروز انتقال دهیم. وی با اشاره به این که بدون تعارف جهان در یک تحول عظیم است شرایط سیاسی چند کشور اروپایی را با تغییرات سیاسی آمریکا یادآور شد و اضافه کرد: اگر کمی توجه کنیم و به مطالبی که بین آمریکا ،اروپا ،روسیه و حتی ۱+۵ رد و بدل می شود توجه کنیم و این تحلیل را در کنار اوضاع خاورمیانه قرار دهیم شرایط تحول را به خوبی درک خواهیم کرد. وی اوضاع و موضع گیری های اسرائیل ، عربستان سعودی و قطر را مورد توجه قرار داد و اعلام کرد : در این بین ایران به عنوان یک قدرت نظامی توانسته با اتکا به قدرت خدا و رهبری تا حد زیادی خود را در این میدان در صدر نگه دارد.
۱۴۴ هزار میلیارد تومان بدهکاری
معاون سیاسی وزیر کشور در بخش دیگری از سخنانش به شرایط اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: وقتی دولت را تحویل گرفتیم ۲۱۱ هزار میلیارد تومان تعهدات سفر داشتیم در حالی که تنها ۶۷ هزار میلیارد تومان آن تحقق یافته بود و ۱۴۴ هزار میلیارد تومان تعهد دست نخورده باقی مانده بود. دکتر احمدی تصمیم دولت برای اتمام پروژه ها با پیشرفت فیزیکی بالا را مورد توجه قرار داد و افزود: باید دولت ها را در طول هم دید، با این منابع محدود چطور می توانستیم پروژه هایی را قول بدهیم در حالی که قول های دیگر هنوز عملیاتی نشده بود. وی موضوع انتخابات را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در خراسان جنوبی برای انتخابات شورا ها ۶۵ هزار شعبه خواهیم داشت و در ۸۶۶ روستا صندوق ثابت خواهد بود .  وی در پایان یاد آور شد: همه باید کمک کنیم تا اخلاق را در انتخابات به درستی رعایت کنیم و دقت کنیم از امکانات بیت المال  به نفع یا علیه فردی استفاده نکنیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*