آخرین خبر :

برگزاری سوگواره یاس نبوی در ۴۵ بقعه خراسان جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی از برگزاری سوگواره یاس نبوی به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در  ۴۵ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: در ایام عید نوروز ۹۶ طرح آرامش بهاری در ۵۰ بقعه متبرکه برگزار خواهد شد.
حجت الاسلام منصور هاشمی دراولین نشست مطبوعاتی خود  با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س):  گفت برنامه سوگواری یاس نبوی یکی از برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان است که در ۴۵ امامزاده شاخص استان در شب، روز و شام شهادت حضرت زهرا (س) برگزار می شود.
به گفته وی  برنامه روز شهادت در بیرجند به عنوان یاس نبوی ساعت ۹ صبح در محل امامزادگان باقریه با حضور هیئت ها و دسته های عزاداری برگزار خواهد شد و سخنرانان این مراسم حجت الاسلام فرازی نیا معاون فرهنگی آستان قدس رضوی خواهند بود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در ادامه  از اجرای طرح آرامش بهاری در نوروز ۹۶ خبر داد و افزود: این طرح از ۲۸ اسفند لغایت ۱۴ فروردین ۹۶ در سطح ۵۰ بقعه استان برگزار خواهد شد.
وی هدف از برگزاری این طرح را  تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقای سطح فکری و فرهنگی زائران، تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی و خدمت ‌رسانی مطلوب، ایجاد رضایت و علاقه‌مندی در زائران و گردشگران نوروزی عنوان کردو گفت:در ویژه برنامه طرح آرامش بهاری ۴۰ مبلغ اعزام می شوند.
حجت الاسلام هاشمی با اشاره به اینکه ۲۳ خیمه معرفت در قالب اجرای طرح آرامش بهاری برپا خواهد شد،اظهار کرد: اجرای برنامه‌هایی از جمله برپایی غرفه‌های کودک، مشاوره، پرسش و پاسخ مذهبی، حجاب و عفاف، تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف، نمایشگاه و مسابقات فرهنگی در اجرای طرح آرامش بهاری پیش بینی شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح حافظین قرآن کریم گفت: در حوزه فعالیت‌های قرآنی، خراسان‌جنوبی اقدامات بسیار مثبتی انجام داده و برنامه‌های مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن‌کریم در کشور مثال‌زدنی است. به گفته حجت الاسلام هاشمی در مدرسه شبانه‌روزی حفظ قرآن در طرح تابستان ۴۵ نفر حافظ چهار جزء قرآن و در طرح یکساله ۲۰ نفر قرآن آموز تاکنون حافظ ۲۰ جزء قرآن شده‌اند و امیدواریم تا پایان یک سال از شروع فعالیت حافظ کل قرآن شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآورشد: بعد از توصیه‌های رهبر انقلاب مبنی بر اینکه کشور ما باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشد، اوقاف تربیت یک میلیون حافظ قرآن را تعهد کرده که امسال آخرین سال از تعهد ۵ ساله اوقاف است.
ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در طرح حافظین قرآن کریم
حجت الاسلام مومنی مقدم  معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال ۵ هزار و ۳۰۰ نفر در طرح حفط قرآن کریم در استان ثبت نام کردند گفت: آزمون طرح حافظین قرآن کریم  ساعت ۹ صبح پنچ شنبه ۲۸ بهمن ماه سال جاری در ۲۳ حوزه امتحانی استان برگزار می شود.
وی با اشاره به تکلیف اوقاف در طرح تربیت ۱۵ میلیون حافظ قرآن کریم، اظهار کرد: تکلیف اوقاف در سطح کشور در مدت پنج سال تربیت یک میلیون حافظ بوده که از سال ۹۱ تاکنون طرح اجرا شده است.
به گفته حجت الاسلام مومنی از سال ۹۱ تا ۹۴ تعداد ۱۲ هزار نفر از خراسان جنوبی در طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم شرکت داشتند که سهمیه استان در سال جاری تربیت ۵ هزار و ۳۰۰ نفر حافظ قرآن بوده است. معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امورخیریه  خراسان جنوبی با اشاره به همکاری ۴۷۰ مربی در اجرای این طرح در سطح استان، گفت: در آزمون حافظین قرآن  روز پنج شنبه  ۴ هزار نفر شرکت خواهند کرد.  وی  تصریح کرد: این آزمون هم برای اعطای مدرک به شرکت کنندگان در کلاس ها و هم مسابقه ای برای افراد شرکت کننده است.
حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه آزمون در ۱۱ رشته برگزار خواهد شد، گفت: رشته‌های حفظ جزء ۳۰ و یک جزء، حفظ جزء ۳۰ و دو جزء، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ۱۵ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ جزء ۳۰  و حفظ کل از رشته‌های حفظ ترتیبی و در رشته حفظ موضوعی در دو موضوع ۱۵۰ آیه و ۳۰۰ آیه اعتقادی است.
به گفته معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان جنوبی در پنج سال  اجرای طرح تربیت ملی حافظان قرآن کریم در خراسان جنوبی ۱۹ هزار و ۵۷۵ نفر قرآن آموز تحت پوشش طرح قرار گرفته اند.
وی افزود: همچنین در خراسان‌جنوبی طرح حفظ مجازی قرآن‌کریم  دائر شده که در این زمینه در حال‌حاضر ۲۴۰ کاربر فعال داریم که ۴ کارشناس حافظ کل قرآن‌کریم به این افراد آموزش‌های لازم را در زمینه حفظ قرآن ارائه می کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*