آخرین خبر :

افتتاح ۳ پروژه بزرگ درمانی در سفر رئیس جمهور

استاندار خراسان جنوبی در ششمین روز از دهه فجر در سفر به شهرستان بشرویه ضمن شرکت در شورای اداری چند پروژه عمرانی را نیز افتتاح کرد. مهندس پرویزی در جلسه شورای اداری شهرستان بشرویه گفت:با حضور رئیس جمهور در آینده نزدیک بیمارستان فردوس، بیمارستان رازی بیرجند و مرکز درمان سرطان بیرجند افتتاح خواهد شد. وی با بیان اینکه مواردی چون راه اندازی اورژانس بشرویه، فردوس، خوسف و… را دنبال خواهیم کرد، گفت: از ظرفیتهای استان برای توسعه جذب منابع ملی اعتبار استفاده خواهیم کرد. به گفته پرویزی امسال با پیگیریهای صورت گرفته ردیف ویژهای برای استانهای در حال توسعه در نظر گرفته شد که میتواند موجب پیشرفت استان شود. وی با اشاره به اینکه دولت میراث دار مشکلات دولت قبل بود، افزود: با این وجود دولت باعث آرامش بخش اقتصادی شد که به توقف و کاهش فضای تورمی کمک کرد. استاندار افزود : ایجاد اعتماد مردم به دولت سبب شد که این اتفاق تثبیت شود و روز به روز تورم کاهش پیدا کند و امروز یک رشد منطقی را شاهد هستیم. پرویزی در ادامه افزود: در حوزه راهها واقعاً در سه سال اخیر اکثر راهها آسفالت و یا روکش شده است، در حالی که تا قبل از این دولت حتی محورهای اصلی پرتردد هم دست نمیخورد اما در این دولت حجم عظیمی از آسفالت و روکش انجام شد. وی با بیان اینکه امسال همچنین با افزایش تولید گندم به خودکفایی رسیدهایم گفت: در حوزه صادرات نیز دو سال است تراز تجاری ایران مثبت است که این به معنای صادرات بیش از واردات است. مهندس پرویزی عنوان کرد : این دولت در سه سال اخیر تلاش کرده صنایع را سرپا نگه دارد و یا رونق ببخشد که در این راستا ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده است. وی همچنین با اشاره به موانع پیشرفت گفت: امریکا یکی از این موانع است که همواره برای از بین بردن نظام جمهوری اسلامی تلاش میکند لذا ما باید با مدیریت خود در مسیر نقشههای آنان قرار نگیریم.

راه حل خشکسالی مشارکت مردم است

استاندار گفت: راه حل خشکسالی مشارکت مردم است و جهادکشاورزی و فرمانداری باید کشاورزان را به استفاده از روشهای نوین آبیاری تشویق و ترغیب کنند. مهندس پرویزی با بیان اینکه امسال کل بودجه استانی ۷۸ میلیارد تومان بوده،گفت: وضعیت راه بشرویه به بجستان را از طریق کارشناسان بررسی میکنم اما وعدهای برای انجام آن نمیدهم چون پروژه صفردرصد است و گرفتن اعتبار برای آن کار مشکلی است. وی همچنین در خصوص معادن افزود: برای شناسایی اطلاعات معادن ۱۳۰ هزار کیلومتر پرواز در استان انجام شده و بناست تا ۲۰۰ هزار کیلومتر طول در استان به همراه عکس برداری پرواز انجام شود که با تکمیل این برنامه اطلاعات لازم برای ارائه و جذب سرمایه گذار در بخش معادن فراهم میشود. استاندار اظهار کرد: بنیاد برکت در خصوص طرحهای مشارکتی اظهار تمایل کرده اما به تنهایی تمایلی به انجام طرح ندارد. در ابتدای این جلسه شمس الدین امام جمعه شهرستان بشرویه ضمن گرامیداشت دهه فجر به مشکلات این شهرستان اشاره کرد و گفت:مشکل کم آبی ،مشکلات جاده های بشرویه طبس و بشرویه بجستان، عدم پرداخت اعتبارات خشکسالی و سرما زدگی از عمده مشکلات بشرویه می باشد.

سفر کارشناسان مرکز برای رونق معادن بشرویه

امیرحسنخانی نماینده مردم شهرستان های طبس, بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی هم با بیان اینکه شهرستان بشرویه در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی یک قطب است، گفت: در صورت حمایت مسئولان و تنوع کشت و آبیاری نوین ما شاهد رونق بیشتر در بخش کشاورزی خواهیم بود. وی عنوان کرد: بشرویه از معادن خوبی برخوردار است و تاکنون کارشناسانی از تهران برای رونق و بررسی مشکلات معادن به این شهرستان سفر کردند. امیرحسنخانی به مشکلات جاده های اصلی و فرعی شهرستان هم اشاره و گفت:باید در خصوص موانع و مشکلات راه ها چاره اندیشی شود. وی در ادامه خواستار توجه ویژه به سالن های ورزشی و مکان های تفریحی در شهرستان شد و افزود: دولت و مجلس با همدلی نگاه ویژه ای به مناطق کمتر توسعه یافته دارند.

ضرورت بخشودگی جرایم و دیرکرد تسهیلات کشاورزی

زمان زاده فرماندار شهرستان بشرویه نیز ضمن گرامیداشت دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر ۵۹ پروژه با اعتباری بالغ بر هزار ۲۵۰ میلیون ریال و ایجاد اشتغال برای ۷۳ نفر در شهرستان بشرویه به بهره برداری رسیده است. وی در ادامه خواستار بخشودگی جرایم و دیر کرد تسهیلات کشاورزان شد و افزود: باید تدابیری اتخاذ شود تا بنیاد برکت در شهرستان بشرویه بزای کمک رسانی و سرمایه گذاری وارد شود.

فرماندار به مشکلات زایشگاه و اورژانس بیمارستان فعلی بشرویه اشاره کرد و گفت: این دو بخش برای تجهیز و راه اندازی نیازمند اعتبار می باشند. وی در ادامه نبود آب آشامیدنی در بعضی روستا ها شهرستان ،مشکلات تلفن ثابت در برخی از مناطق، مشکلات در حوزه راه های اصلی و روستایی ، مشکلات معادن شهرستان و گاز رسانی به روستا ها را عنوان کرد.

افتتاح مرکز آموزش فنی و حرفه ای بشرویه

در ادامه این سفر استاندار و هیئت همراه مرکز آموزش فنی حرفه ای خواهران بشرویه را افتتاح کردند.

خوشایند مدیرکل فنی و حرفه ای استان در این مراسم عنوان کرد: مرکزآموزش فنی وحرفه ای خواهران شهرستان بشرویه در دو طبقه، با۷۵۰مترمربع زیربنا و اعتباری بالغ بر۶۵۰۰میلیون ریال،شامل ۵ کارگاه آموزشی و یک سالن آزمون احداث شده است.

افتتاح کارخانه تولید لبنی بعثت

برنامه بعدی استاندار در شهرستان بشرویه افتتاح کارخانه تولید لبنی بعثت این شهرستان بود. جرجانی مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان گفت: کارخانه لبنی بعثت بشرویه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان به بهره برداری رسیده که مبلغ یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی الباقی سرمایه گذاری بخش خصوصی است. وی میزان اشتغال این واحد تولیدی را ۱۸ نفر عنوان کرد و افزود: این واحد ظرفیت روزانه تولید ۴۰ تن انواع لبنیات را دارد و در حال حاضر ۸ تن تولید دارد. اسلامی مدیر این کارخانه هم گفت این واحد تولیدی با همکاری تسهیلاتی بانک کشاورزی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع به بهره برداری رسیده است. وی با اشاره به مشکلات این واحد تولیدی اظهار کرد: نبود انبار ، نبود سرمایه در گردش و مشکلات طرح توسعه از مشکلات این واحد می باشد. استاندار برای پیگیری مشکلات این واحد تولیدی قول مساعد داد.

دیدار با خانواده شهید و یک معلول

مهندس پرویزی در ادامه به شهر ارسک سفر کرد. و با خانواده شهید کفتری دیدار کرد ودر جمع نمازگزاران مسجد جامع ارسک حضور یافت. گفتنی است استاندار و هیئت همراه ازمنزل یک معلول جسمی حرکتی سرکشی کرده و دستورات لازم برای رفع مشکلات وی را داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*