اجباری شدن مشاوره ژنتیک در خراسان جنوبی

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی  برنامه غربالگری ژنتیک را یکی از مهم ترین  برنامه‌های بهزیستی در حوزه پیشگیری عنوان کرد و از اجباری شدن  مشاوره ژنتیک در سطح استان و انعقاد تفاهم‌‌ نامه‌هایی با اداره کل ثبت‌ احوال و دادگستری در این راستا خبر داد .
علی عرب ‌نژاد در حاشیه نشست روسا و رابطین روابط عمومی های بهزیستی استان گفت: بهزیستی باید یک مجموعه  مطالبه‌گر و پرسش‌گر باشد؛ چراکه دستگاه‌های دیگر در جریان وقوع آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد، کودکان کار و خیابانی نیز دخیل هستند.
وی  با اشاره به اینکه حوزه فعالیت کمیته‌امداد و بهزیستی متفاوت است، گفت: با عنایت به گستردگی فعالیت‌های بهزیستی، هنوز نتوانسته‌ایم خود را معرفی کنیم  و ما هنوز بعنوان سازمان حمایتی شناخته می‌شویم و فقط روابط‌عمومی می‌تواند با آگاهی‌بخشی به جامعه دیدگاه جامعه را نسبت به بهزیستی تغییر دهد.
مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با اشاره به سنگینی وظایف بهزیستی، تصریح کرد: در حال حاضر۲۸۵ مهدکودک فعال در استان داریم که هرکدام مسئولیتی سنگین‌تر از مدرسه دارند و حساسیتی که در مهدهای کودک است در مدارس وجود ندارد و همیشه باید پاسخگو باشیم. عرب‌نژاد با اشاره به فعالیت های این مجموعه  در مباحث پیشگیری  و انجام انواع غربالگری ها  که مسئولیت آن سنگین‌تر از شبکه بهداشت و درمان است، افزود: در برنامه غربالگری ناشنوایان نزدیک به ۹۸ درصد جمعیت را  تحت پوشش داریم که آموزش و پرورش اذعان داشته با اجرای غربالگری شنوایی ورودی مدارس استثنایی کاهش داشته است.
وی  از پوشش ۱۰۰ درصدی غربالگری بینایی در استان خبر داد و گفت: با اجرای این برنامه تعداد افراد نابینا و کم‌بینا کاهش چشمگیری داشته است. مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی تصریح کرد: کار ما در زمینه توانمندسازی تسهیل‌گری است نه ایجاد شغل؛ چراکه متولی ایجاد اشتغال سازمان کار است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*