آخرین خبر :

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی اعلام کرد: ۳۷۵ نمازخانه مدارس خراسان جنوبی نیازمند تجهیزات

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه نماز جماعت اقامه می شود، خاطرنشان کرد: ۳۷۵ نمازخانه مدارس در استان نیاز به تجهیزات دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، غلامحسین نارمنجی امروز (۲۳ دی) در گردهمایی مجریان و مدیران طرح مبین «مدیریت و برنامه ریزی یاوران نماز» مدارس خراسان جنوبی اظهار داشت: خدمت کردن برای سه موضع قرآن، عترت و نماز از ارزش بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش توجه به قرآن، عترت و نماز جایگاه ارزشی دارد، گفت: اگر به این ۳ موضوع توجه نداشته باشیم عمرمان تباه شده است و هنگامی که انسان در خدمت این ۳ موضوع باشد باید به خود افتخار کند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قرآن کریم نور و هدایت است، ادامه داد: به وسیله قرآن حق و باطل را شناسایی می کنیم و زمانی که خانه‌هایمان تبدیل به دارالقرآن شوند از آسیب‌ها دور خواهند شد.

نارمنجی با توجه به اینکه خانواده‌ها با قرآن کریم انس بگیرند، تصریح کرد: توسل به اهل بیت (علیهم السلام) می تواند به زندگی انسان بسیار کمک کند و انسان باید عاشق عترت و نماز شود تا از آسیب‌ها دور بماند.

وی به فعالیت‌های انجام شده در بخش قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ۱۵ مرکز دارالقرآن در خراسان جنوبی وجود دارد و مدیران و مسئولین باید به این مراکز توجه بیشتری داشته باشند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳هزار و ۳۵۵ دانش آموز در رشته‌های مختلف قرآنی مدارس استان مشغول به فعالیت هستند، افزود: طرح حفظ موضوعی قرآن کریم نیز با حضور ۳۲هزار و ۷۷۱ دانش آموز در مدارس استان در حال برگزاری است.

نارمنجی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد دانش آموزان خراسان جنوبی در مسابقات مرتبط با ۳ موضوع قرآن، عترت و نماز شرکت کرده اند، ادامه داد: حدود ۳۰ دردصد از فرهنگیان و معلمین نیز در این مسابقات شرکت داشته اند.

وی با توجه به اینکه خراسان جنوبی رتبه برتر را در زمینه قرآن در کشور را کسب کرده است، اظهار داشت: بیش از ۴ هزار نفر از دانش آموزان و فرهنگیان خراسان جنوبی در طرح ملی خفظ موضوعی قرآن کریم شرکت کردند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه در بیش از یک هزار و ۷۰۰ مدرسه نماز جماعت اقامه می شود، خاطرنشان کرد: ۳۷۵ نمازخانه مدارس در استان نیاز به تجهیزات دارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*