مردی که مردانه رفت…!!

خبر کوتاه، محیر و ناگهانی، پس از گذر زمانی نسبتاً طولانی رسانه ملی با زیرنویس تمامی شبکه هایش خبر رسانی کرد در حالی که بسیاری قبل از زیر نویس شبکه ها در جریان فوت آیت ا… هاشمی رفسنجانی قرار گرفته بودند!!
جامعه درشوکی غریب وباورنکردنی فرورفت، هاشمی رفت، بدون کمایی چندروزه، آخرین جلسه مجمع تشخیص اش راهم به انجام رساند، انقلاب ایران با نام او عجین شد وتاثیرحضورش را کسی نتوانست کتمان کند.
سیاستمداری باهوش وبسیارزمان سنج، صبور وخونسرد ، میانه رو که چهره ای شناخته شده در منطقه و جهان بود، تقریبا تمامی مسئولیت هایی که فردی چون او می توانست در انقلاب داشته باشد را تجربه کرد از نمایندگی مجلس تا ریاست مجلس، ریاست جمهوری، ریاست مجلس خبرگان رهبری، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و جانشین فرمانده کل قوا…
نداریم چهره ای که چون او مدیریت بداند و توان تمشیت امور و جمع کردن بحران ها را داشته باشد.
او را استوانه انقلاب می نامیدند و واجب الاحترام اما بعدترها شرایط سیاسی کشور دچار تنش ها و جابجایی هایی شد که کم کم حملات بر او آن هم از سوی باصطلاح برخی دوست نماهایی که آب را سخت کدروگل آلود کرده بودند آغاز و اوج گرفت ، او را عالیجناب سرخپوش نامیدند، انگلیسی اش خواندند، سرمایه دار نامیدندش، او را نسخه و مروج زندگی اشرافی نام نهادند.
روزنامه ها و خبرگزاری هایی که او را سیبل ناجوانمردانه ترین تهمت ها کرده بودند. روزنامه ها و خبرگزاری های روز قبل از خداحافظی اش مرورکنید تابدانید مجیزگویان امروز که اورا یاور انقلاب ورهبری و مرد دوران سخت می نامند چگونه در تخریب اش از هیچ روش و عملی کم نگذاشتند.
دوستان نابالغ که سیاست باز بودند و نه سیاستمدار بسیار تلاش کردند که او را با هر ابزاری حذف کنند، با دروغ، با تهمت، با ریا، تزویر و روشهای پوپولیستی، اما مردم او را با بالاترین رأی تکریم کردند و باز در خداحافظی ای تاریخی نبودش را هم تاثیر گذار خواهند کرد.
هاشمی انسانی بود که ادعای معصومیت نداشت و چون بقیه مردم هم نکاتی مثبت داشت و هم نکاتی منفی، دلیل ماندگاریش هم اینگونه رقم خورد، این که خود را نه آنقدر بزرگ ببینی که دست نیافتنی بنمایی و نه آنقدر کم ظرفیت که زود فراموش شوی…مردان بزرگ ماندنی اند و فراموش ناشدنی.
ما مردمان خوبی نیستیم، زنده کشان مرده پرستیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*