سرمقاله / این هشت معجزه گر…!!!

دراخبار فرا مرزی از سازمانی جهانی که گزارش سالیانه در زمینه روش توزیع ثروت درجهان منتشر می کند آمده بود که ثروت هشت نفر در جهان معادل ثروت سه میلیارد وششصد میلیون نفراز مردم کره خاکی است، نسبت ۸ به سه ونیم میلیارد بسیار عجیب و تکان دهنده است که پیغامی تلخ دارد از مرگ عدالت جهانی وتولد بختکی بنام نوسرمایه داری هزاره سوم ، جایی که استعمار و استحمار و استثماری نو در قالب حقوق بشر و دموکراسی خواهی و ظلم ستیزی ومبارزه با دیکتاتوری و آنارشیسم و پوپولیسم و مذهب گرایی افراطی، مجموعه ای جهانی را درسیطره پیچیده و مرگبارخود در آورده.
جهانی که در منظومه این هشت نفر میبایست و مجبورند که بابرگ آنان وقواعد تحمیلی شان بازی کنند.  در کتاب لغت این ۸سامورایی کرامت انسان تعریفی دارد برمبنای متر و شاقول آنان، حقوق بشررا این ۸طلایی باز تعریف میکند ،مذهب را ودین را بسیار پیچیده نسخه می پیچند این گروه خشن ۸، دموکراسی خواهی از خواسته های این گروه است و بسیار بر طبلش می کوبند اما باضرب آهنگ وملودی تعریف شده آنان، این گروه ۸ میداندکه باید درهمین عدد باقی بماند نه کم شود و نه زیاد نه ریشه کن شودونه تکثیر ، نیک میداند که برای مصرف این سه ونیم ملیارد چه کند که بیشتر بخورند و بپوشند، میدانند که رفاه طلبی را چگونه تزریق کنند بر هیکل فربه عافیت طلبی و از آن کودک نارس اشرافی گری را سزارین کنند.
هزاره سوم باتز این ۸تن آغازشد وبراین مدار نیز استوار گردیده، چنین بنظر می رسد که این ۸ سحرآمیز توان هر تغییر در هر نقطه این دنیای وارفته را برمبنای شرایط بازی دارند و میلیون هانفررا بدون اینکه بدانند، دراستخدام خویش درآورده وازآنان بی خواسته خودشان مشاوره های ارزشمندی کسب می کنند.
در کشور خودمان نیز این قاعده بسیار حساب شده در حال انجام است، جایی که ۲۰درصد مردم باندازه ۸۰ درصد دیگر امکانات دارند، این نه نیاز به ردکردن آمارش است ونه تشکیک درآن، کاملا قابل رصدکردن وفهمیدن است،شکاف عظیم فاصله طبقاتی ، عدالت را مضحکه ای بیش نکرده!!
مردمی که ازابتدایی ترین رفاه برخوردارنیستند برمبلمان منزل تعصب دارندو به دنبال عریض وطویلترشدن پهنای باند اینترنتشان هستند.
کسی چه می داند که این ۸مدار ازچه زمانی حرکت آغازیدندوچگونه بر دامن این سه ونیم میلیاردنفر فروافتادند…شاید زمانی که دنیاخواب بود…شاید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*