رفع تش آبی حدود ۶۰ روستا تا پایان سال

تنش آبی ۶۴ آبادی در استان با صرف اعتبار ۳۸ میلیارد تومانی از محل اعتبارات صندوق ذخیره ارزی تا خرداد ماه سال ۹۶ مرتفع می شود .
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به تعهد وزارت نیرو برای رفع مشکل آب شرب بهداشتی دو هزار روستا در سراسر کشور در سال جاری اذعان داشت: با توجه به نامگذاری امسال بنام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل سهم خراسان جنوبی از این تعهد، رفع مشکلات آبی ۶۴ آبادی می باشد.
مهندس بسکابادی به تصویب ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار از محل صندوق ذخیره ارزی در قانون بودجه ۹۴ برای  اجرایی شدن این پروژه اشاره کرد و افزود: سهم خراسان جنوبی از این اعتبار ۳۸ میلیارد تومان می باشد.
وی ادامه داد: خوشبختانه مشکل تنش آبی  ۹۰ درصد روستاهای مد نظر تا پایان سال جاری مرتفع خواهد شد و ۱۰ درصد باقیمانده تعهد نیز حداکثر تا خرداد ماه سال ۹۶ عملیاتی خواهد شد .
وی تصریح کرد: روستاهای مد نظر در این طرح عمدتا روستاهایی هستند که با تانکر آبرسانی می شوند یا اینکه فاقد شبکه آبرسانی و آب شرب بهداشتی هستند و یا اینکه منبع آبی شان بر اثر خشکسالی دچار مشکل شده و با تنش آبی روبرو هستند .
وی اذعان داشت: هم چنین در برخی روستاها مانند باغستان فردوس فقط در فصل تابستان با مشکل مواجه هستیم که در این طرح تلاش شده مشکلات تنش آبی این تعداد روستا بطور کامل مرتفع شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*