اخبار شهرستانها

صادرات ۲۱۵ میلیون دلار کالا از بازارچه مرزی میل۷۸

۴

مدیر بازارچه مرزی سربیشه گفت: در ۹ ماهه سال جاری  ۲۱۵ میلیون و ۷۲۰ هزار دلار صادرات کالا از بازارچه مرزی میل ۷۸ داشته ایم. موسی الهی با اشاره به فعالیت های بازارچه مرزی میل ۷۸ اظهار کرد: این بازارچه در تیرماه ۸۸ فعالیت خود را آغاز کرده است. وی افزود: همچنین این بازارچه به وسعت ۲۵ هکتار بوده و در ۲۰۰ کیلومتری مرکز خراسان جنوبی قرار دارد. مدیر بازارچه مرزی سربیشه با اشاره به امکانات موجود در بازارچه  میل ۷۸بیان کرد: سه عدد باسکول، دو دستگاه آتش نشانی، نانوایی، تاسیسات سیلندر پرکنی، جایگاه سوخت و راه اندازی سیستم جامع گمرک از جمله امکانات این بازارچه است. الهی پنج انبار ۵۰۰ تنی، تکمیل شدن سوله چند منظوره، استراحتگاه رانندگان، سرویس بهداشتی و نمازخانه را از دیگر امکانات موجود در این بازارچه دانست.
برگزاری مسابقه کتابخوانی و کلاس قصه گویی در فردوس
کلاس قصه گویی و مسابقه کتابخوانی با عنوان «من کتاب می خوانم» به همت کتابخانه قائم(عج) فردوس و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ویژه دانش آموزان برگزار شد.
بارندگی ۱۲میلی متری در حاجی آباد
کارشناس گروه پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: بیشترین میزان بارندگی استان در روز شنبه با ۱۲میلی متر مربوط به حاجی آباد است. فاطمه زارعی در گفت و گو با ایرنا، ارتفاع برف در حاجی آباد مرکز شهرستان مرزی زیرکوه را سه سانتی متر ذکر کرد. وی اضافه کرد: همچنین در این مدت هشت و نیم میلیمتر بارندگی در زهان ثبت شد که ارتفاع برف در این شهر به هشت سانتی متر رسید. به گفته این کارشناس هواشناسی بیرجند سه و نیم میلی متر، آرین شهر هفت میلی متر، درمیان چهار میلیمتر و ارتفاع برف آن سه و نیم سانتی متر ، محمد شهر سه میلی متر و خوسف نیز یک میلیمتر بارندگی ثبت شد. وی میزان بارندگی در سربیشه در این مدت را یک و چهار دهم میلی متر و ارتفاع برف را همین عدد ذکر کرد.
۱۱۰ هزارمتر مربع فرش دستباف در خراسان جنوبی تولید شد
رئیس اتحادیه فرش دستباف خراسان جنوبی با بیان اینکه در مدت ۹ ماه امسال ۶۵ هزارمتر مربع فرش دستباف از استان به کشورهای مختلف صادر شده است، گفت: ارزش فرش‌های صادر شده از خراسان جنوبی به کشورهای مختلف ۷ میلیون دلار بوده است. حسن کامیابی مسک در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در مدت ۹ ماه امسال ۱۱۰ هزارمتر مربع فرش دستباف توسط بافندگان در خراسان جنوبی تولید شده که ارزش این میزان فرش بافته شده ۴۰ میلیارد تومان است.
دانه‌پاشی برای پرندگان توسط محیط‌بانان شهرستان درمیان
سرپرست نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان درمیان گفت: به دلیل بارش برف و عدم دسترسی پرندگان به غذا، محیط بانان شهرستان درمیان با پاشیدن دانه در زیستگاههای پرندگان به یاری آنان شتافتند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*