آرزوی استانداردر جمع روحانیون

اولین همایش تجلیل از روحانیون خدوم استان با عنوان منادیان هدایت پنج شنبه گذشته با حضور نماینده ولی فقیه در استان ،آیت ا… ربانی ،استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه بیرجند،جمعی از مسئولان و جامعه روحانیون در بیرجند برگزار شد و از ۱۳ روحانی خدوم و فعال تجلیل به عمل آمد.
انتقاد از برخی بی انصافی ها و تهمت ها
استاندار خراسان جنوبی دراین مراسم با اشاره به تلاش هایی که جامعه روحانیت درمناطق مختلف بویژه در  روستاها انجام می دهند، گفت: روحانیون در روستاها با حداقل امکانات بدنبال تبلیغ دین هستند بنابراین وظیفه ماست که امکانات لازم را برایشان فراهم کنیم تا در حوزه فرهنگی قدم های خوبی برداشته شود. مهندس سید علی اکبر پرویزی در ادامه سخنانش از دکتر بهشتی بعنوان مظلوم دهه ۶۰ و از آیت ا… رفسنجانی بعنوان مظلوم دهه ۹۰ یاد کرد و افزود: او در اوج فشارها و مشکلات توضیحی نداد و دفاعی از خود نکرد اما مردم ایران بخوبی او را در مراسم تشییع بدرقه کردند.  وی با بیان اینکه تعداد شخصیت های موثر و همراه امام راحل در کشور همانند آیت ا… رفسنجانی انگشت شماراند ادامه داد: نباید برای چنین شخصیت ها و بزرگانی در کشور چنین اتفاقاتی بیفتد که مورد بی مهری قرار گیرند چرا که این اقدام ظلمی است که عده ای از خناسان می خواهند یاران امام و رهبری را از گردونه خارج کنند و باید هوشیار بود. وی در ادامه سخنانش با انتقاد از برخی بی انصافی ها و تهمت ها نسبت به اقدامات صورت گرفته از سوی دولتمردان در استان اذعان  داشت: حداقل انتظار این است که اگر شایعه و سخنی درجایی عنوان می شود از خود شخص و یا افراد مورد اعتماد پرس وجو شود تا در مقام رفع  اتهام از  خود یا دولت  بتوان دفاعی صورت داد.
تمام بی انصافی ها ، تهمت ها و افتراها را به خدا واگذار می کنم
وی با بیان اینکه عده ای با بی انصافی تمام سعی دارند تلاش های صورت گرفته در استان را زیر سوال ببرند با بیان این عبارت که «من این افراد را به خدا واگذار می کنم» افزود: تمام تلاشم این است که برای مردم کاری انجام دهم و بخاطر آنها در مقابل این تهمت ها جوابی ندهم. استاندار خراسان جنوبی نقش روحانیون را در اینگونه موارد مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اینگونه برخوردها انگیزه مدیران را برای خدمت به حداقل می رساند ومن به دیدگاه سیاسی خود افتخار می کنم و بر سلامت کار تاکید دارم. مهندس پرویزی با آرزوی اینکه روزی غیبت از جامعه رخت بربندد ، بیان کرد:من تلاش کرده ام با مردم ، خودم و مسئولان استان صادق باشم و برای این صادق بودن باید گاهی هزینه داد در حالی که این هزینه را باید کسانی بدهند که تهمت می زنند و دروغ می گویند.
چشم به دست حاکمیت بودن و عوام زدگی دو آسیب جامعه روحانیت
امام جمعه بیرجند نیز بعنوان یکی از سخنرانان دراین مراسم با اشاره به بیاناتی از استاد مطهری گفت: یک آسیب جامعه روحانیت اهل سنت این است که چشم به دست حاکمیت است و یک آسیب جامعه روحانیت اهل تشیع عوام زدگی آن است و بجای اینکه جلوداری کنند پس روی کرده و این یک آسیب جدی است.
جایگاه علمی آیت ا… رفسنجانی در جامعه مغفول مانده است
حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضایی با اشاره به حضور پررنگ مردم در مراسم تشییع پیکر آیت ا… رفسنجانی درمقام تجلیل از این عالم ربانی اذعان داشت: ایشان ۵۰ جلد تفسیر قرآن داشته اند و در دوران ۴ ساله زندان خود در دولت پهلوی تک تک آیات قرآن را بر اساس اطلاعات ذهنی شان فیش برداری کرده و ۳ هزار مدخل قرآنی از حرف آ تا ی را تهیه کرده و این در حالی است که جامعه ازاین آثار اطلاع ندارد و یک روحانی اجازه در دست  داشتن تفسیر قرآن او را طی سال های گذشته نداشته است.
ملاک عمل همه باید ولایت باشد خلاف آن عمل نکنیم
وی با بیان اینکه جایگاه علمی آیت ا… رفسنجانی در جامعه مغفول مانده است ، گفت: در جامعه ما از این حقایق خبری نیست و او در همه جا اعلام کرده که عشق من رهبری است و رهبری نیز از او بعنوان یار دیرین و ۵۹ ساله یاد کرده اند بنابراین اگر ملاک عمل ما ولایت است نباید اینگونه عمل کنیم و با شایعه پراکنی جامعه را از مدارج علمی و آثار این عالم محروم کنیم.
 دشمنان می خواهند پر و بال رهبری را قطع کنند
وی با تاکید بر این مطلب که دشمنان بدنبال حذف رهبری ازجامعه اسلامی ایران هستند ، ادامه داد: اینان خود رهبری را هدف قرار داده اند و در ابتدا می خواهند پرو بال ایشان را که همان یاران صدیقشان هستند را قطع کنند بعد بدنبال حذف خودشان باشند. امام جمعه بیرجند با انتقاد از عملکرد برخی از روحانیون در تخریب شخصیت آیت ا… رفسنجانی تصریح کرد: روحانیون وارث انبیا روی زمین هستند و باید زنجیرهای جامعه را باز کنند. حجت الاسلام رضایی با اشاره به عبارت سردار سلیمانی در مورد ایت ا… رفسنجانی گفت: شاید او در موقعیت های مختلف تاکتیک خودرا عوض کرده اما همواره شخصیتی ضد استکبار بوده است.
دین خود را  به جامعه روحانیت ادا کنیم
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز  در ابتدای این مراسم ازلباس روحانیت بعنوان یک افتخار و البته مسئولیت بزرگ یاد کرد و گفت: هر جا که روحانیت همانند دژ محکی حضور داشته باشند مبرا از تهاجم فرهنگی خواهیم بود و ثابت شده که هرجا روحانیت را در اختیار داشته ایم موفق تر عمل کرده ایم. احمد محبی بابیان اینکه مسئولین فرهنگی و هنری باید جایگاه روحانیت را شناخته و دین خودشان را نسبت به آنها ادا کنند ، افزود: جامعه روحانیت نقش مهمی در اعتلای جامعه و پیشرفت انقلاب داشته اند.
 ۵۰ خانه عالم روستایی خالی از روحانی
رئیس مرکز خدمات حوزه های علمیه در استان نیز از کمبود روحانی در استان بعنوان یک خلا بزرگ یاد کردو افزود: در حال حاضر فقط ۲۵۷ هزار روحانی در سراسر کشوردر حوزه های علمیه تحصیل می کنند و این در حالی است که ورودی دانشگاه ها در یک سال ۸۰۰ هزار نفر بوده است.
حجت الاسلام جعفری با بیان اینکه استقبال ازدانشگاه ها بیشتر از حوزه های علمیه است، ادامه داد: در حوزه های علمیه تضمین کاری وجود ندارد و محصلان برای خدمت به خلق تحصیل می کنند. وی گفت: در حال حاضر۵۰ خانه عالم روستایی بدلیل کمبود روحانی خالی است و در بسیاری از ادارات دولتی  نیز روحانی وجود ندارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*