نماینده بیرجند در جمع کارکنان سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی:نمی توانیم در برابر کم کاری سکوت کنیم

“بسیج سازندگی می تواند الگویی برای بسیاری از دستگاه ها که توان کار و فرصت رسیدگی به امور مردم را ندارند، باشد” این مطلب را نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی درحالی عنوان می کند که معتقد است : مردم در روستاها نسبت به انجام امور خود از برخی از دستگاه ها و سیستم اداری ناامید شده اند.
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی در جمع کارکنان سازمان بسیج سازندگی که به مناسبت هفته بسیج سخن می گفت ، افزود: با اقداماتی که طی چند سال اخیر بسیج سازندگی انجام داده است می تواند الگوی دستگاه های عریض و طویلی باشد که توان کار و فرصت رسیدگی به امور مردم را ندارند. وی با انتقاد از وضعیت اقتصادی و مشکلات در روستاها گفت: اگر یارانه ها نبود بسیاری از روستاییان مهاجرت می کردند. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم در روستاها نسبت به انجام امور خود از برخی از دستگاه ها و سیستم اداری ناامید شده اند، افزود: وقتی به روستاها مراجعه می کنیم درد و دل مردم این است که دستگاه ها به ما کاری نداشته باشند ما از آن ها کاری نمی خواهیم و این یک واقعیت است.
به اعتقاد وی در این وضعیت بسیج سازندگی و اقدامات آن همانند خورشیدی است که طلوع کرده و دل مردم را روشن کرده است. حجت الاسلام عبادی با اشاره به خشکسالی ها و نبود آب کشاورزی بر لزوم ایجاد شغل جایگزین کشاورزی در روستاها تأکید کرد و گفت: اگر بسیج سازندگی بتواند خلاء موجود در این زمینه را پر کند قدم بزرگی برای اشتغال استان برداشته است.
توسعه صنایع دستی یکی از زمینه های اشتغال در روستاها است
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ،توسعه صنایع دستی را یکی از زمینه های اشتغال در روستاها دانست و افزود: با این وجود برخی از این صنایع دستی بازار فروش ندارند و دولت این موضوع را تاکنون به خوبی مدیریت نکرده بنابراین نیاز است که بسیج سازندگی در زمینه بازاریابی صنایع دستی نیز ورود پیدا کند.
وی ادامه داد: نیاز است که بسیج سازندگی با ارائه الگوهای موفق و برگزاری کارگاه های آموزشی اشتغال در روستاها مردم را برای پیدا کردن شغل جایگزین راهنمایی کند. وی با بیان اینکه بسیج سازندگی می تواند یاور مردم باشد و دولت باید به آن کمک کند، اظهارکرد: علاقه داریم دولت کارآمد باشد و در این زمینه آماده هر گونه همکاری هستیم اما در صورت کم کاری نمی توانیم سکوت کنیم. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه اگر در اقتصاد مقاومتی نگاه به درون باشد خیلی از مشکلات حل می شود، عنوان کرد: هیچ کدام از مسئولان نظام مخالف سرمایه گذاری خارجی نیستند اما مخالف این هستیم که برخی مدیران ارشد دست روی دست بگذارند و فقط دنبال کارهای سیاسی باشند و سرمایه گذاری خارجی را راه نجات کشور بدانند.
حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه باید خودمان کار کنیم و دنبال اقتصاد مولد باشیم، افزود: اگر خودمان در استان خود کار کردیم سرمایه گذار هم به استان جذب می شود اما اگر تنها کار سیاسی کنیم و بگوییم که کشور با سرمایه گذاری خارجی نجات می یابد کار اشتباهی است. نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بی پولی دولت را قبول ندارم، گفت: همین چند وقت پیش وزیر نفت اعلام کردند نفت می فروشیم و همه پول آن را دریافت می کنیم، پس این پول کجا می رود؟
وی با بیان اینکه یا وزیر نفت دروغ می گوید یا دولت، افزود: اگر نفت می فروشید و پول می گیرید پس چرا پروژه های عمرانی خوابیده است؟ پس چرا نوبت راه آهن و راه های خراسان جنوبی که می شود پول ندارید؟
 استانداری مجوز کارگاه های تولیدی روستایی را نمی دهد
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه باید برای کارگاه های کوچک در روستاها مجوز صادر شود، گفت: سه هزار کارگاه در استان راه اندازی شده که نیازمند صدور مجوز هستند. مهندس زهرایی از اعزام ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۷۵۰ گروه جهادی به مناطق محروم استان طی سال جاری خبر داد و گفت: امسال خراسان جنوبی برای نخستین بار میزبان یک هزار و ۱۷۰ نفر از دانشگاه های برتر کشور درقالب اردوهای جهادی بود.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه کار حمایت از گروه های جهادی با دولت بوده و سامان دهی، اعزام و نظارت بر آن ها بر عهده بسیج سازندگی است، اظهارکرد: همچنین واگذاری پروژه های کوچک، عام المنفعه و محرومیت زدا با دولت و اجرای آن با بسیج سازندگی است.
زهرایی با بیان اینکه در دولت گذشته تعداد پروژه های واگذار شده به بسیج بیشتر بود، گفت: زمانی بسیج سازندگی در استان تعداد ۶۰۰ پروژه را به صورت همزمان اجرا می کرد اما امروز این تعداد به ۱۰۰ پروژه رسیده، که بخشی از دلایل این امر کمبود منابع مالی در دولت بوده و برخی نیز به نگاه مسئولان مرتبط است. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی همچنین از اختصاص دو میلیارد تومان از سوی قرارگاه قرب کوثر به استان طی دو سال گذشته خبر داد و افزود: این اعتبارات برای اجرای ۱۰۸ پروژه در استان اختصاص یافته است.
زهرایی با اشاره به راه اندازی ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال روستایی در استان طی سال جاری، گفت: برای ایجاد این کارگاه ها تسهیلاتی با همکاری بانک مهر اقتصاد و با نرخ ۱۶ درصد پرداخت شده است.
وی با تأکید بر اینکه باید برای کارگاه های کوچک و زودبازده در روستاها مجوز صادر شود که در حال حاضر دولت این مجوز را صادر نمی کند، بیان کرد: تاکنون بالغ بر سه هزار کارگاه کوچک و زودبازده در استان راه اندازی شده که مجوز ندارند و تاکنون رایزنی زیادی با استانداری شده است اما موفق به صدور مجوز نشدیم. وی با اشاره به اشتغال پایین در روستاها که با راه اندازی کارگاه های کوچک و زود بازده انجام می شود گفت: مردم روستاها به درآمد ماهیانه ۲۰۰ هزار تومان نیز راضی هستند بنابراین باید برای آن ها مجوز صادر شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*