آخرین خبر :

قائم مقام وزیر راه در گفت‌وگو با مهر: قرارداد با بویینگ، قطعی است/آنها منتظر پیش‌پرداخت هستند

شناسهٔ خبر: ۳۸۵۳۶۱۷ –
قائم مقام وزریر راه و شهرسازی، گفت: خرید ۸۰ فروند هواپیما از بویینگ در قالب یک قرارداد قطعی به امضا رسیده و یک توافق نامه یا تفاهم نامه نیست.

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر درباره ابهاماتی که پیرامون اسناد مبادله شده در هفته گذشته میان مقامات ایرانی و مسئولان بوئینگ وجود دارد، افزود: خرید هواپیما از شرکت بویینگ قراردادی قطعی و الزام آور است و طرفین به اجرای مفاد این قرارداد متعهد شده اند.

وی ادامه داد: البته  ایران ایر از شرکت بویینگ برای دریافت تایید مراجع قانونی درباره این قرارداد مهلتی ۳۰ روزه دریافت کرده است و این تنها شرطی است که در این قرارداد وجود دارد.

به گفته قائم مقام وزیر راه و شهرسازی، از نظر شرکت بویینگ هم این قرارداد، قطعی است اما برای هما این قرارداد وابسته به نظر مسئولان و تایید در داخل کشور است.

این مقام مسئول، قرارنگرفتن ۸۰ فروند هواپیمای خریداری شده ایران در لیست فروش وبسایت بویینگ را نپذیرفت و گفت: خرید از بویینگ در قالب یک قراداد قطعی به امضا رسیده و بویینگ برای این قرارداد بیانیه ای را در سایت خود منتشر کرده است،  مفاد قرارداد هم کاملا روشن و شفاف است و درصورت تایید مراجع قانونی و پرداخت نخستین پیش پرداخت، قرارداد اجرایی می شود.

فخریه کاشان به خرید ایران ایر از شرکت ایرباس اشاره کرد و گفت: طی امروز و فردا هم قراردادی قطعی بین ایرباس و شرکت هواپیمایی ایران ایر به امضا می رسد که این قرارداد هم  قطعی و کاملا الزام آور است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره ۷ فروند ایرباس شرکت آسمان هم گفت: تحویل هفت فروند ایرباس شرکت آسمان مربوط به قرارداد این هفته نیست و این هواپیماها خریداری نشده بلکه اجاره ای هستند؛ ضمن اینکه اطلاعات خاصی درباره چگونگی اجاره آنها در دست نیست و شرکت آسمان باید در این زمینه اظهار نظر کند.

پیش از این مقامات بویینگ در اظهارات خود، اسناد مبادله شده با مقامات ایرانی برای فروش هواپیما را یک « MOU» معرفی کردند.  طبق تعاریف حقوقی،  MOU  یک تفاهم نامه است نه یک قرارداد قطعی و الزام آور.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*