آخرین خبر :

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان: حرکت ضابطه مند به سوی پلیس دانش بنیان در ناجا، امری ضروری است

رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان گفت: شتاب تغییرات و دگرگونی های محیطی، فضای رقابتی فشرده ای را در همه زمینه ها ایجاد کرده است و برهمین اساس سازمان ها به ویژه نیروی انتظامی برای بقا و توسعه، ناگزیر نیازمند بالا بردن سطح دانش و اطلاعات خود می باشند.  سرهنگ دوم علی اکبر حیدری افزود: از این رو توجه به موضوع تولید علم و توسعه تحقیقات کاربردی که پاسخگوی نیاز سازمان ها می باشد، می تواند بستری را جهت ارتقای جایگاه علمی پلیس و توسعه دانش پلیس در سطح بین المللی ایجاد کند.  وی با بیان اینکه دانش پژوهی علاوه بر همگانی بودن، وظیفه ای همیشگی است که در هیچ برهه ای از تاریخ از عهده انسان برنمی افتد، اظهار کرد: به تعبیر مقام عظمای ولایت مشکلات موجود کشور، با تکیه بر علم و پژوهش حل شدنی است. به گفته وی زمان تجلی اهمیت دانش پژوهی در هفته پژوهش شکل می گیرد و فرصتی را برای بررسی دستاوردها و چالش های فراروی حوزه پژوهش و توجه و تمرکز بر ابعاد مختلف امر پژوهش و تحقیق در کشور فراهم می آورد. سرهنگ حیدری تصریح کرد: شعار امسال هفته پژوهش «پژوهش، فناوری، بسترساز نظم و امنیت» است که باید آن را سرلوحه کار خود قرار داده و تلاش کنیم که تحقیق و پژوهش، به عنوان یک بحث ضروری در کنار مباحث دیگر مورد توجه قرار گیرد. همچنین ضمن بهره گیری از نتایج تحقیقات در پیشگیری و مقابله با تهدیدات و چالش های فرارو، روز به روز بر ارتقای سطح امنیت پایدار، توسعه و رشد همه جانبه در فرماندهی انتظامی استان بیفزاییم.
حرکت به سوی پلیس دانش بنیان؛ اقدامی ضابطه مند برای پاسخگویی به مسایل و مشکلات ناجا
رئیس دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان همچنین گفت: امروزه دانش، کلید اصلی رقابت پذیری سازمان ها و در سطح کلان کشورها در تمامی حوزه ها به شمار می رود و سازمان های مبتنی بر دانش باید به گونه ای طراحی شوند که بتوانند دانش سازمانی خود را شناخته، آن را احصا و ذخیره کرده و در موقع لزوم از آن بهره برداری نمایند.
بنابراین حرکت به سوی پلیس دانش بنیان در نیروی انتظامی و پژوهش به عنوان اقدامی ضابطه مند در جهت دستیابی به واقعیت های اصیل و پاسخگویی به مسائل و مشکلات ناجا، منجر به تولید فرصت امنیتی است و از آنجا که خود باعث افزایش اعتماد جامعه به نیروی پلیس می شود، امری ضروری می نماید.
وی افزود: در همین راستا، دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی با هدف پشتیبانی از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی، برگزاری میزگرد و نشست های علمی و پژوهشی، کارگاه های هم اندیشی و همایش علمی، توسعه منابع اطلاعات علمی و اطلاع رسانی دستاوردهای علمی و پژوهش، سازماندهی مفاهیم مدیریت دانش با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بروز توانمندی های علمی کارکنان و ارتقای آن به سطوح بالاتر و در نهایت افزایش امنیت و سطح اعتماد عمومی مردم توسط مطالعه و تحقیق تخصصی در مسائل پیش روی ناجا و با بکارگیری افراد مجرب و متخصص و همچنین تعامل سازنده با مراکز علمی پژوهشی کشور چون دانشگاه ها ایجاد شده است.
آماده دریافت طرح های تحقیقاتی در حوزه های امنیتی و دفاعی هستیم
سرهنگ حیدری در ادامه گفت: دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی استان در یک سال گذشته ۳ مورد طرح تحقیقاتی، تعداد یک مورد حمایت از پایان نامه و ۵ مورد تألیف و ترجمه انجام داده و ۳۸ جلسه اتاق فکر، جلسه میزگرد علمی و ۸ جلسه سخنرانی علمی برگزار نموده است و همچنین تعداد ۴ شماره فصلنامه دانش انتظامی نیز تهیه و منتشر کرده است.
وی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته یک نفر از همکاران وظیفه و یک نفر نیز مشمول با ارائه طرح تحقیقاتی خود موفق به دریافت ۴ ماه کسر خدمت شدند.  سرهنگ حیدری در پایان گفت: دفتر تحقیقات کاربردی همچون گذشته آماده دریافت طرح های تحقیقاتی در حوزه های امنیتی و دفاعی جهت کسر خدمت مشمولان وظیفه می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*