خوردن مرغ بالای هزار و ۸۰۰ گرم ممنوع / بایدها و نبایدهای خرید مرغ سالم

یک متخصص تغذیه گفت: در زمان تهیه مرغ به نکات مربوط به مواد افزودنی آن مانند آنتی‌بیوتیک و داروهای هورمونی باید توجه شود.

شهاب اولیایی متخصص تغذیه در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه مصرف کنندگان در زمان خرید مرغ باید به مجوز کشتارگاه توجه کنند، گفت: مرغ های بسته بندی شده دارای مجوز بهداشت از سازمان ذیربط هستند.
به گفته اولیایی، برای نگهداری مرغ به مسائل افزودنی مانند، آنتی بیوتیک و داروهای هورمونی توجه شود.
وی با اشاره به اینکه مصرف مرغ بالای هزار و ۸۰۰ گرم برای بدن مفید نیست، اظهار داشت: گاهی در مرغ های بالای هزار و ۸۰۰ گرم از مواد هورمونی استفاده می شود.
به گفته اولیایی، خرید مرغ با وزن هزار و ۲۰۰ الی هزارو ۵۰۰ گرم مناسب است.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه اکثر مرغ های دارای وزن بیش از هزار و ۸۰۰ گرم پیر هستند، افزود: گاهی افزایش وزن باعث کاهش پروتئین و خواص مرغ می شود.
وی با بیان اینکه مصرف مرغ تازه بهتر از مرغ منجمد است، تاکید کرد: تازگی مرغ به مشاهده برچسب تاریخ تولید و کشتار روز آن بستگی دارد و این امر در مرغ های منجمد در ماه های قبل انجام شده است.
اولیایی با بیان اینکه افزایش زمان فریز، باعث کاهش ویتامین، پروتئین و کیفیت مرغ می شود، تصریح کرد: به گفته دامداران نیازی به استفاده از هورمون در مرغ نیست.
وی با بیان اینکه هورمون جهت افزایش وزن و زودتر عرضه شدن محصول به بازار به مرغ افزوده می شود، بیان کرد: به دلیل افزایش چربی و هورمون در پوست مرغ، مصرف آن باعث ایجاد موی زائد در زنان می شود.
این متخصص تغذیه با بیان اینکه معمولا برای مرغ از هورمون استفاده نمی شود، عنوان کرد: مصرف پوست مرغ به دلیل اینکه جز ایجاد چربی در بدن خواص دیگری ندارد برای سلامتی افراد مضر است.
اولیایی با بیان اینکه امکان تجمع هورمون ها در جیگر، زیر بال، دل و پوست مرغ وجود دارد، اظهار داشت: مصرف سنگدان مرغ به دلیل چربی بالا، بروز بیماری های بهداشتی در افراد و نداشتن ارزش غذایی ممنوع است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*