آخرین خبر :

ث فرهنگی استان : نگاه رفع تکلیف به سرمایه گذار باید عوض شود

به اعتقاد معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان تنها مجموعه و دستگاه حاکمیتی ای که از سرمایه گذار هیچ هزینه ای  را دریافت نمی کند سازمان میراث فرهنگی است .
مرتضی عربی در گفت وگو با خبرنگار ما در راستای درج گزارش آوار مشکلات بر سر سرمایه گذار گردشگری به مشوق های این سازمان در راستای حمایت از سرمایه گذار اشاره کرد و افزود: سرمایه گذار تحت پوشش میراث فرهنگی مشمول تعرفه بخش گردشگری (صنعت ) بطور مثال تعرفه حامل های انرژی قرار می گیرد و از طرف دیگر از معافیت ۵۰ درصدی نیز بهره  مند می شود.
معافیت ۱۰۰ درصدی مالیاتی از سال جاری
وی با بیان اینکه سرمایه گذار بخش گردشگری که در سال ۹۵ پروانه اخذ کند از معافیت کامل مالیاتی تا ۱۰ سال بهره مند می شود، ادامه داد: هم چنین سرمایه گذاران این حوزه بعد از اینکه از محل داخلی بانک ها تسهیلات دریافت کنند بعد از تکمیل مدارک و اتمام پروژه از یارانه سود تسهیلات تا سقف ۸ درصد که شاید به ۱۰ درصد هم برسد بهره مند می شوند که امتیاز خوبی بشمار می رود. وی با تاکید بر اینکه هیچ ارگانی همانند میراث فرهنگی چنین خدماتی به سرمایه گذار ارائه نمی کند، گفت: تامین زیر ساخت های اقامتی، پذیرایی و رفاهی برای کلیه گردشگران و مسافران جزو وظایف ماست و ایجاد کمپ های گردشگری ،سرویس ها و مجتمع های اقامتی ،برقراری راه های ارتباطی، ایجاد شبکه فاضلاب، آبرسانی ،برقرسانی و … از جمله فعالیت های عمرانی واحد سرمایه گذاری است که از محل اعتبارات ملی و استانی تمام زیر ساخت های گردشگری مناطق گردش پذیر باید فراهم شود .
بهره مندی سه طرح گردشگری از تسهیلات صندوق توسعه ملی
وی اذعان داشت: در یکی دو سال گذشته فقط بخش صنعت و کشاورزی از تسهیلات صندوق توسعه ملی بهره مند شده اند که در حال حاضر بخش گردشگری هم از این تسهیلات بهره مند شده که در خراسان جنوبی سه طرح در بیرجند، فردوس و طبس تا سقف ۱۰ میلیارد تومان توانسته اند از این تسهیلات برای اولین بار  استفاده کنند. عربی تصریح کرد: هم چنین از محل صندوق کارآفرینی امید تاکنون بالغ بر ده میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان واحدهای بوم گردی در استان پرداخت شده که سود تسهیلات ۴ درصد بوده است .
رشد۳۰۰ درصدی ورود تورهای گردشگری
وی از رشد ۳۰۰ درصدی ورود تورهای گردشگری به استان خبر داد و گفت: هرهفته شاهد ورود تورهای گردشگری به استان بویژه به شهرستان های نهبندان و طبس  از کشورهایی مانند آلمان،ایتالیا،اروپای شرقی و ژاپن هستیم. معاون گردشگری ،سرمایه گذاری و تامین منابع اداره کل میراث فرهنگی استان با بیان اینکه عدم تحقق خواسته سرمایه گذار به معنای تنگ نظری و عدم حمایت از سرمایه گذار نیست، افزود: در آبگرم لوت ۸۰۰ میلیون تومان توسط میراث هزینه شده که احداث ساختمان و برقرسانی از جمله اقدامات صورت گرفته در این منطقه می باشد.
با شعار کاری درست نمی شود
عربی با اشاره به اینکه اگر اعتبارات داشته باشیم نهایت حمایت از سرمایه گذار صورت می گیرد ، ادامه داد: سایر دستگاه های خدمات رسان و فرمانداری ها باید از پروژه های گردشگری حمایت کنند و تنها نباید به انجام وظیفه ذاتی خود اکتفا کنند بلکه باید پا را فراتر گذاشته و خارج از انجام وظایف قانونی سرمایه گذار را حمایت کنند.  وی با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیاست گذار است ولی ما فراتر از این ورود پیدا کرده ایم ،گفت: دستگاه های اجرایی  نباید فقط به دید رفع تکلیف با یک سرمایه گذار برخورد کنند و با شعار کاری درست نمی شود.
وی با بیان اینکه دستگاه های خدمات رسان باید بسترهای لازم را برای سرمایه گذار فراهم کنند، اذعان داشت: روش ها باید در ادارات عوض شود چرا که دچار کاغذ بازی ، بروکراسی اداری و عدم انعطاف پذیری و سختگیری هایی شده ایم که میل سرمایه گذار را  برای حضور در صحنه از بین می برد. وی تاکید کرد: سرمایه گذاری در حوزه گردشگری می تواند فقر را در یک منطقه از بین ببرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*