افتتاح ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال بسیج سازندگی در استان

مراسم اختتامیه اردوهای جهادی بزرگداشت سردار شهید سید احمد رحیمی، افتتاح ۲۵ پروژه محرومیت زدائی بسیج سازندگی، افتتاح ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال زود بازده و تجلیل از برگزیدگان اردوهای جهادی با حضور سردار حزنی فرمانده قرارگاه قرب کوثر، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) استان، جمعی از بسیجیان و مسئولین استان برگزارشد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در این مراسم گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی و بسیج، ضرورت های امروز را تشخیص و پیش بینی کرده اند اما ما بعد از ۳۷ سال هنوز ارزش بسیج در عرصه های دفاعی و محرومیت زدایی را درک نکرده ایم.
سرهنگ قاسمی با بیان اینکه آخرین پیام امام تشکیل بسیج طلبه و دانشجو و ویژگی های بسیج بود، افزود: امام راحل در آغاز فرمودند که بسیج قشر پابرهنه گان و کوخ نشینان است.
وی افزود: در شعار امسال بسیج انقلابی گری و خدمتگزاری آمده است و در سال های گذشته نیز بیشترین خدمات را بسیج در عرصه های دفاعی، امنیتی و خدمات رسانی انجام داده است. سرهنگ قاسمی تصریح کرد: قرارگاه قرب کوثر۷ سال است که سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی را مورد حمایت خود قرار داده و هر سال نیز بخش های محروم را در استان معرفی می کند.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال مأموریت داریم در ۶ دهستان استان به عمران و آبادانی بپردازیم، ادامه داد: همچنین با توجه به جلسات متعددی که با تولیت آستان قدس رضوی گذاشته شده است، قرار بر این شد تا آستان قدس رضوی نیز ۳ دهستان دیگر را در اولویت عمران و آبادانی قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه پیروزی های ما در ۸ سال دفاع مقدس به خاطر حضور بسیجیان در صحنه بود، گفت: امروز مقام معظم رهبری جهاد اصغر و به خصوص جهاد اکبر را از جهادگران انتظار دارند که تبلور جهاد اصغر در اردوهای جهادی می باشد. سرهنگ قاسمی با اشاره به این موضوع که در همه ی امور زندگی به تفکر بسیجی نیاز داریم و دشمن بر روی حوزه های علمیه به شدت سرمایه گذاری کرده است، خاطر نشان کرد: حضور روحانیت در اردوهای جهادی و راهیان نور به جهت خودسازی و جهاد اصغر پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در خصوص جهاد اکبر امام خامنه ای فرموده اند که اگر مردم از این موضوع غفلت کنند ممکن است که سیلی بخورند و لذا جهاد اکبر باید سرلوحه گروه های جهادی باشد، افزود: امروز با حضور خود در عرصه های محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی باید این موضوع را مورد توجه قرار داد که به خواسته های استکبار نه بگوییم. قاسمی با بیان اینکه هر جا که ” نه ” را آرام گفتیم و سکوت کردیم و سرمان را پایین انداختیم استکبار جری شد، عنوان کرد: امام راحل در آخرین پیام خود فرمودند که همواره به تفکر بسیجی نیازمندیم و نوای دلنشین تفکر بسیجی است که استکبار غرب را ناامید خواهد کرد و اگر مظلومان نظام از فکر تشکیل ارتش ۲۰ میلیونی غفلت کنند به آتش الهی گرفتار خواهند شد.
فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: متاسفانه زمزمه های شومی بعد از جنگ به گوش می رسید که به سپاه و بسیج نیاز نداریم و امروز نیز کسانی هستند که می گویند ما به ارتش نیاز نداریم اما اگر برگردند و به همان کشور چین که مدام مثالش را می زنند نگاه کنند می بینند که امروز توپ و تانک های آن همانند اجناس بی مصرفش تمام دنیا را فرا گرفته است.
خدمت به روستاها و مناطق محروم در اولویت قرار گیرد
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثرنیز در این مراسم با بیان اینکه باید خدمت به روستاها و مناطق محروم در اولویت کار قرار گیرد، گفت: نباید در کشور یک نفر حقوق ۲۰۰ میلیون تومانی بگیرد و فردی دیگر حتی از گرفتن حقوق پایین محروم باشد. سردار حزنی با بیان اینکه در ایران پروژه‌های بسیاری وجود دارد، گفت: پول و سرمایه نیز در کشور وجود دارد اما مشکل این است که در کنار یکدیگر نمی توانیم کار کنیم اما اگر با یکدیگر کار کنیم هشت سال دفاع مقدس تداعی می شود.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر با توجه به اینکه اگر در تمام عرصه‌ها بتوانیم کنار یکدیگر کار کنیم خواهیم توانست قدم‌های بزرگی برای ملت برداریم، تصریح کرد: اگر هر کسی وظیفه خود را به خوبی انجام دهد هیچ مشکلی در کشور وجود نخواهد داشت. سردارحزنی با اشاره به اینکه ایران بهترین مردم دنیا را دارد، افزود: این مردم کسانی هستند که کارهای نشدنی و غیرممکن را با همکاری و همدلی تبدیل به کار شدنی و ممکن کردند.
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه باید روستاها را در اولویت قرار دهیم، تصریح کرد: نباید روستاها از شهرها عقب بمانند و باید خدمت به روستاها و مناطق محروم را در اولویت کار خود قرار دهیم. سردارحزنی با توجه به اینکه امروز اگر کسی نگاهش به مردم باشد موفق خواهد بود، گفت: کشوری موفق است که مردم داری و مردم دوستی در راس برنامه‌هایش قرار گیرد و باید در کنار مردم باشیم. وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از مردم تشکیل شده و همراه با مردم است، خاطرنشان کرد: نتیجه همراهی با مردم ایجاد امنیت است.
اجرای طرح « دهستان پیشرفت»
فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی قرب کوثر با اشاره به طرح « دهستان پیشرفت» توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی ، تصریح کرد: این طرح مطابق فرمایش مقام معظم رهبری و تعهدی که سپاه پاسداران داده در یک هزار دهستان اجرا می شود که سال اول در بیش از ۱۰۰ دهستان کشور در دستور کار قرار گرفته که سهم خراسان جنوبی ۶ دهستان می باشد. وی با بیان اینکه در خراسان جنوبی علاوه بر ۶ دهستان که طرح “دهستان پیشرفت توسط سپاه اجرا می شود” در ۳ دهستان توسط آستان قدس رضوی اجرا خواهد شد، گفت: متأسفانه از ۶۰ دهستان استان ۵۰ دهستان ضریب محرومیت ۹٫۸ درصد را دارند که از متوسط کشوری فاصله زیادی دارد و این موضوع نشان از ضرورت رسیدگی به این استان دارد.
وی با بیان اینکه طرح پیشرفت و آبادانی در چهار حوزه فرهنگی، سلامت، زیرساخت و عمرانی و توانمندسازی و اشتغال اجرایی می شود، ادامه داد: اولویت های انتخاب دهستان‌ها برای اجرای این طرح ضریب محرومیت، مساحت و پراکندگی، مرزی بودن، روحیه جهادی و میزان مشارکت مردم است.
سردار حزنی با بیان اینکه این طرح بنا به تاکید رهبری در هزار نقطه ایران اجرایی می شود، عنوان کرد: طرح طی پروسه پنج ساله با هدف پیشرفت و آبادانی طراز انقلاب با هدف محرومیت زدایی اجرایی می شود و تمام اعتبار و کار توسط سپاه پاسداران اجرا خواهد شد. وی همچنین از اجرای یک قرارداد جدید توسط قرارگاه قرب کوثر با بسیج سازندگی استان در جهت رفع محرومیت استان خبر داد و افزود: یک برنامه دیگر در حوزه های علمیه استان نیز اجرا خواهد شد.
مأموریت بسیج سازندگی سوق دادن گروه‌های جهادی  به سمت اقتصاد مقاومتی است
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی نیز گفت: حضور در جمع بسیجیان یک فرصت و نعمتی برای تقویت روحیه جهادی و انجام کارهای جهادی است و جهادگران از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در مباحث جنگ تحمیلی و جنگ اقتصادی حضوری عمل گرا داشته اند. مهندس زهرایی با بیان اینکه ابتدای امر در کارهای جهادی خودسازی است افزود: از خودشناسی می توان به خداشناسی رسید و مقام معظم رهبری فرمودند حضور شما جهادگران برای محرومیت زدایی مصداق بارز قرآن کریم است. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: استفاده از پتانسیل جوانان برای کمک به دولت و همچنین کمک به محرومین در بسیج سازندگی مورد توجه قرار گرفته است.
مهندس زهرایی با بیان اینکه خراسان جنوبی به دلیل محرومیت‌های بسیار هدف گروه‌های جهادی سراسر کشور قرار گرفته است، تصریح کرد: امسال برای اولین بار ۱۹ گروه جهادی از دانشگاه‌های سراسر کشور از جمله دانشگاه صنعتی شریف، امیرکبیر و… در قالب یک هزار و ۱۷۰ نفر به خراسان جنوبی سفر کردند و ۷۵۰ گروه جهادی بومی استان نیز به مناطق محروم در سطح استان اعزام شدند. وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۵۶ گروه دانشجویی و طلاب، ۳۸۰ گروه حلقه‌های صالحین، ۱۸۷ گروه هجرت دانش آموزی، ۲۷ گروه جهادی کارمندان و ۷۰ گروه جهادی محلات به اردوهای جهادی اعزام شده‌اند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با بیان اینکه دیگر مأموریت بسیج سازندگی سوق دادن گروه‌های جهادی به سمت اقتصاد مقاومتی است، ادامه داد: نوع کاربرد و تخصص گروه‌های جهادی در اقتصاد مقاومتی دارای تعریف جدیدی است و جهادگران تنها برای سرگرمی در مناطق محروم حضور پیدا نمی کنند. وی افزود: هر ساله پروژه‌های مختلفی از قبیل احیای قنوات، احداث خانه‌های عالم، بهسازی گلزار شهدا و غیره انجام می‌شود و بسیج سازندگی به دلیل داشتن شبکه عظیم نیروی انسانی از خود مردم و برای مردم است.
به گفته زهرایی همزمان ۲۵ طرح عمرانی محرومیت زدایی، کوچک و عام المنفعه با هزینه کرد ۷۶۰ میلیون تومان افتتاح می شود.
وی اضافه کرد: از این تعداد پروژه ۱۳ مورد از محل اعتبارات تملک دارایی استان با اعتبار ۴۸۰ میلیون تومان و ۱۲ پروژه از محل اعتبارات قرارگاه قرب کوثر با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ میلیون تومان تامین اعتبار شده است. مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی در ادامه از افتتاح ۲۰۰ کارگاه کمک اشتغال زودبازده خبر داد و وافزود: طی سال جاری مبلغ ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات برای اجرای پروژه‌های زودبازده در استان، پرداخت خواهد شد. وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی از خود مردم و برای آنها است، خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی امید است کار صدور مجوز برای کارگاه‌های تولیدی کوچک به اتحادیه‌ها و نظام‌های صنفی واگذار شود. در پایان این مراسم از پرگزیدگان اردوهای جهادی تجلیل و قدردانی شد و بعد از آن سردار حزنی به همراه فرمانده سپاه انصار الرضا(ع) خراسان جنوبی در روستای قصبه چهکند خوسف حضور یافته و خانه عالم این روستا به نمایندگی از ۲۵ پروژه محرومیت زدایی و یک واحد تولیدی شتر مرغ به نمایندگی از ۲۰۰ پروژه کمک اشتغال بسیج سازندگی افتتاح کردند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*