اخبار شهرستانها

آخرین وضعیت اراضی موسوی تشریح شد
فرماندار بیرجند درخصوص آخرین وضعیت اراضی موسوی اظهار کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده، تعداد ۵۰۰ نفر از خریداران به بنیاد مستضعفان معرفی شده اند؛ که باید نسبت به تشکیل پرونده خود و خرید سهم بنیاد اقدام کنند. ناصری از انجام پیگیری لازم درخصوص واگذاری سهم بنیاد و میزان تخفیف و مساعدت بنیاد خبر داد و افزود: پیگیری های لازم انجام شده و این موضوع در هیئت امنای بنیاد مستضعفان کشور در حال پیگیری است و به محض وصول نتیجه متقاضیانی که نسبت به تشکیل پرونده در بنیاد اقدام نموده اند؛ جهت انجام اقدامات اداری بعدی و انتقال اسناد معرفی خواهد شد. وی خاطرنشان کرد : در حال حاضر مشکل اداری خاصی درخصوص اراضی مذکور وجود ندارد .
برگزاری کارگاه آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان
یک دوره کارگاه آموزشی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برای پرورش دهندگان مرغ تخمگذار و پولت در دامپزشکی استان خراسان جنوبی برگزار شد. با توجه به وضعیت این بیماری در کشور و ضرورت اطلاع رسانی و آگاهی به تولید کنندگان و بهره برداران شاغل در این حوزه یک دوره کارگاه آموزشی در خصوص آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در دنیا ، کشور و استان خراسان جنوبی برگزار و علایم بالینی، راههای پیشگیری و … بررسی شد.
از آنجایی که همزمان با شروع فصل سرما حجم آلودگی قابل توجهی توسط پرندگان مهاجر وارد منطقه خاورمیانه و اروپا شده است، احتمال بروز بیماری در مزارع پرورش طیور اعم از صنعتی، روستایی و پرندگان وحشی مهاجر در تمامی استان های کشور وجود دارد.
ثبت آبشارهای دره سبز رود سرایان در فهرست میراث طبیعی- ملی
آبشارهای دره سبز رود در منطقه کمر سرخ شهرستان سرایان در کمیته تخصصی ثبت و حریم میراث طبیعی که در تهران برگزار گردید در فهرست میراث طبیعی- ملی ثبت شدند.
کارشناس ثبت میراث طبیعی استان در این خصوص گفت: آبشارهای دره سبز رود که به صورت پلکانی در مسیری به طول حدود ۲ کیلومتر قرار دارند در مسیری بسیار صعب العبور و در عین حال زیبا و دیدنی واقع اند که جز با امکانات و تجهیزات کوهنوردی نمی توان آنها را بازدید نمود.  زهرا رضایی ملکوتی افزود: در این منطقه حدود ۱۹ آبشار وجود دارد که ارتفاع آنها بین ۵/۱ تا ۱۸ متر می باشد. حوضچه های پای هر آبشار عمقی بین نیم تا ۲ متر دارند. فاصله هر آبشار تا آبشار بعدی توسط آبراهه هایی به هم متصل شده اند.
اجرای دوره تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در دیهوک
دوره آموزش تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای طبس برگزار شد. حق پرست معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان در خصوص برگزاری این دوره گفت: اولین کارگاه آموزشی تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی جهت بهره برداری از قابلیت معادن منطقه و اشتغالزایی برای جوانان در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان طبس راه اندازی و اولین دوره آن در شهر دیهوک درحال اجرا می باشد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*