اخبار کوتاه استان/تشدید نظارت بر بسته بندی های غیر مجاز تخم بلدرچین در بیرجند

ثبت دو وقف جدید در خضری
دو وقف جدید در خضری دشت بیاض شهرستان قاین ثبت شد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، مدیراوقاف و امورخیریه خضری دشت بیاض گفت: این موقوفات شامل یک ثبت دو وقف جدید در خضری دشت بیاض قطعه زمین به متراژ ۱۰۰ مترمربع در روستای فیض آباد و یک ساعت آب از چاه حجت آباد خضری به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال است. علی حیدری افزود: این موقوفات را عصمت صالحی و حسین اسدالهی برای ساخت حسینیه فیض آباد، برگزاری دعای ندبه، عزاداری اباعبدا… الحسین(ع) در شب عاشورا و اطعام معتکفان وقف کردند. خضری دشت بیاض ۲۵۴ موقوفه دارد.

تشدید نظارت بر بسته بندی های غیر مجاز تخم بلدرچین در بیرجند
سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: دامپزشکی بیرجند در راستای نظارت بر توزیع فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان نظارت خود را بر بسته بندی های تخم بلدرچین افزایش می دهد. دکتر حسن علیزاده گفت : شماری از پرورش دهندگان بلدرچین در شهرستان اقدام به بسته بندی غیرمجاز تخم بلدرچین می کنند که اغلب این بسته بندی ها تحت نظارت دامپزشکی انجام نمی شود.  وی یادآورشد: شهروندان  هنگام خرید تخم بلدرچین به کد پروانه بهره برداری از اداره کل دامپزشکی که باید روی برچسب مشخصات درج شود دقت کرده و از خرید هرگونه بسته بندی فاقد کد مربوطه خودداری کنند.

برای اولین بار در خراسان جنوبی انجام شد :صدور موافقت اولیه برای تولید اکسید منیزیم در قاین
رئیس اداره تشخیص و درمان دامپزشکی استان گفت: شرکت زرین خاک قاین با پیگیری موفق به کسب موافقت اولیه تولید اکسید منیزیم برای اولین بار در خراسان جنوبی شد.
دکتر احمدی به مزایای استفاده از اکسید منیزیم در جیره دام و طیور اشاره کرد و از تامین منیزیم جیره با هزینه ای اقتصادی، افزایش ضخامت و استحکام پوسته تخم مرغ، پیشگیری از افت پی اچ شکمبه و کمک به هضم بیشتر الیاف خوراک، بهبود درصد چربی شیر و پیشگیری از سندرم افت چربی شیر به عنوان مهمترین این مزایا یاد کرد.

درخشش فرمانده پایگاه بسیج شرکت گاز در مسابقات کشوری قرآن
حسن شیرین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید تندگویان شرکت گاز استان خراسان جنوبی در مرحله سراسری نهمین دوره مسابقات قرآن کریم و نهج‌البلاغه کارکنان شرکت ملی گاز ایران موفق به کسب مقام دوم در رشته قرائت قرآن – ترتیل  شد.

پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند تجلیل شدند
مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه بیرجند در تالار ولایت دانشگاه برگزار شد. در این مراسم رئیس دانشگاه بیرجند با تبریک روز دانشجو و هفته پژوهش گفت: تجلیل از پژوهشگر تجلیل از پژوهش و تجلیل از علم و دانش و شکر این نعمت بزرگ است.  دکتر خلیل خلیلی اظهار کرد که با حمایت از پژوهش و تحقیق در واقع از خود پژوهشگر هم تجلیل می شود. وی برنامه ریزی برای بهره وری بیشتر آزمایشگاه ها و استفاده بهینه از امکانات پژوهشی دانشگاه را یک ضرورت دانست . دکتر خلیلی افزود: دانشگاه بیرجندو به طور کلی آموزش عالی در خراسان جنوبی علاوه بر کارکرد آموزشی و پژوهشی، قطب نگهداشت جمعیت در منطقه مرزی شرق کشور نیز هست و از این منظر باید مورد توجه قرار گیرد. رئیس دانشگاه بیرجند افزایش درآمدهای پژوهشی، تبدیل دانش به محصول و ثروت و بهره گیری از ارتباطات بین المللی را از اولویت های پژوهشی دانشگاه بیرجند برشمرد. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بیرجند نیز با تبریک هفته پژوهش این مناسبت را فرصتی برای بزرگداشت و تقدیر ازفعالان این عرصه و بهانه ای برای یادآوری اهمیت پژوهش و تحقیق بیان کرد. دکتر ناصر ندا خلاصه ای از فعالیتهای پژوهشی انجام شده طی یکسال گذشته و برنامه های این حوزه برای سال آینده را ارائه نمود. در پایان مراسم ۱۷ نفر پژوهشگر برگزیده دانشگاه و همچنین مدیران شرکتهای دانش بنیان ثبت شده توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه بیرجند در یکسال اخیر معرفی و از آنان قدردانی شد.

ارسال ۱۲۰۳ اثر برای شرکت در جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت
معاون هنری و امور سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۱۲۰۳ اثر برای شرکت در جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. سید علی زمزم گفت: در بخش عکس تعداد ۳۲۹ اثر، در بخش پوستر۷۴ اثر، فیلم و نماهنگ و  فیلم نامه ۵۷ اثر، نمایش خیابانی ۱۲ اثر و خوشنویسی ۹۵ اثر به صورت مستقیم به دبیرخانه هفته قرآن و عترت ارسال شده است.
وی افزود: همچنین در بخش نقاشی ۶۰۲ اثر و همچنین تذهیب و صنایع دستی ۳۴ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که مورد داوری قرار می‌گیرد. زمزم ادامه داد: در رشته شعر ۲۵۴ اثر، پایان نامه و مقاله ۶۸ اثر به صورت مستقیم به دبیرخانه ارسال شده و البته در رشته‌های بیان شده، آثاری نیز از طریق سایت ارسال شده که در این آمار قرار نگرفته است. وی گفت: جشنواره‌های هنری هفته قرآن و عترت در ۱۲ رشته شامل صنایع‌دستی، پوسترسازی، فیلم، فیلم‌نامه، نماهنگ، نقاشی، خوشنویسی، تئاتر خیابانی، تذهیب و … برگزار می‌شود که فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های هنر دینی خراسان جنوبی است.
معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: رشته تئاتر خیابانی نیز به صورت فستیوال برگزار می‌شود؛ به این صورت که متون نمایشی به دبیرخانه ارسال و مورد بازبینی و بازنگری داوران قرار می گیرد و در نهایت ۵ تئاتر برگزیده در هفته قرآن و عترت هر کدام حدأقل ۵ اجرا در خیابان‌های سطح شهر خواهند داشت. گفتنی است، هفته قرآن و عترت با برگزاری جشنواره‌های مختلف به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی همزمان با هفته وحدت در آخر آذرماه برگزار می‌شود.
مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار منصوب شد
طی حکمی از سوی استاندار خراسان جنوبی ، عبدالرضا گرامی پور به عنوان مشاور فرهنگی و اجتماعی استاندار منصوب شد.

استاندار در دیدار با وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:راه آهن مهمترین مطالبه خراسان جنوبی
استاندار خراسان جنوبی در نشستی کاری با مهندس آخوندی وزیر راه و شهرسازی ، مهمترین موضوعات و مباحث کاری استان در حوزه راه های مواصلاتی را مورد پیگیری جدی قرار داد. مهندس سیدعلی اکبر پرویزی، در این دیدار با بیان اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور است، گفت: با توجه به این امر و نیز طول زیاد راه های ارتباطی، این استان در این بخش نیازمند توجه ویژه ای از سوی مرکز است. وی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی دارای کمترین میزان بزرگراه در کشور است، یادآورشد: توسعه حمل و نقل و نیز توجه به مشکلات موجود در این بخش یکی از مهمترین نیازهای زیرساختی استان در راستای رسیدن به اهداف توسعه ای است.
وی به موضوع راه آهن و اتصال استان به خط ریلی راه آهن سراسری به عنوان یکی از مهمترین مطالبات مردمی اشاره کرد و افزود: با توجه به اخذ ردیف اعتباری برای این پروژه در بودجه کشور ، رسیدن به اهداف موردنظر در این زمینه نیازمند اختصاص اعتبارات ویژه به این امر است. مقام عالی دولت دراستان، به ظرفیت های اقتصادی استان خصوصاً در حوزه بازارچه های مرزی و مرز مشترک با کشور افغانستان اشاره کرد وافزود: قطعاً یکی از مهمترین راه های رسیدن به بازار افغانستان و رونق اقتصادی در این استان توسعه شبکه حمل و نقل ریلی، جاده ای و هوایی است. پرویزی، خاطر نشان ساخت: در صورت توجه به زیرساخت های حمل و نقل و مرتفع شدن مشکلات در این زمینه علاوه بر رشد و رونق اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری داخلی، زمینه های ورود سرمایه گذاران خارجی را نیز به استان فراهم خواهد ساخت. وی در پایان به موضوع بهسازی راه های فرعی استان اشاره کرد و افزود: توجه به این امور منجر به تثبیت جمعیت در نقاط مرزی و مناطق محروم استان نیز خواهد شد.

هشدار دامپزشکی برای پیشگیری از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
دامپزشکی خراسان جنوبی در خصوص پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان هشدار داد. به گزارش امروز خراسان جنوبی، علیرضا رفیعی پور  با بیان اینکه پرندگان مهاجر به عنوان مهمترین عامل ورود آلودگی به کشور، می توانند طیور روستایی را نیز آلوده کنند، از مردم استان خواست، ضمن گزارش هرگونه تلفات غیرعادی، از خرید طیور روستایی از بازارچه ها و قبل از اطمینان از سلامت آن، جداٌ خودداری کنند. وی گفت: اداره کل دامپزشکی خراسان جنوبی به صورت شبانه روزی بر روند تولید گوشت مرغ و تخم مرغ نظارت کامل دارد و شهروندان می توانند با تهیه این اقلام از مراکز معتبر و تحت نظارت این سازمان از سلامت آن مطمئن شوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*