آخرین خبر :

ورود بیش از ۵۰ درصد زائران به کشور/جاده‌های مسیر تردد زائران تحت کنترل است

سردار اشتری فرمانده ناجا

فرمانده ناجا با بیان اینکه پلیس از آمادگی کامل برای بازگشت زائران برخورداراست، از رانندگان خواست بعد از بازگشت در مهران به اندازه کافی استراحت کنند تا بتوانند سالم و بدون کوچکترین مشکلی به استان محل سکونت خود بازگردند.

به گزارش ایسنا ،سردار حسین اشتری در مرز مهران اظهار کرد: تمام مسئولان و امکانات دو استان ایلام و خوزستان برای تسهیل در تردد زائران به‌کار گرفته شده و هیچ‌گونه مشکلی وجود ندارد.

وی بابیان اینکه نیروی انتظامی بر اساس وظیفه، عشق و علاقه در خدمت به زائران اربعین است، افزود: پلیس آمادگی کامل برای بازگشت زائران را دارد و نیرو و تجهیزات کافی به‌کارگیری شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: خروج زائران طی دو هفته گذشته به‌خوبی صورت گرفت و مشکلی نداشتیم و برای ورود زائران همه‌ پیش‌بینی‌ها انجام شده و تا دو روز آینده ورود زائران از مرز مهران به کشور به اوج خود خواهد رسید.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه پلیس از نقطه صفر مرزی و در مسیر جاده تا رسیدن به مقصد زائران را همراهی می کند، ادامه داد: جاده‌های مسیر تردد زائران تحت کنترل است و از رانندگان درخواست داریم با صبر و حوصله رانندگی کنند و در صورت خسته بودن حتماً استراحت کنند بعد در جاده‌ها تردد کنند.

 به گزارش ایسنا فرمانده نیروی انتظامی همچنین اظهارداشت: تاکنون بیش از دو میلیون و ۱۰۰ هزار زائر از مرزهای کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی(ع) خارج شده اند که از این میزان بیش از ۵۰ درصد زوار به کشور بازگشته اند و خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی خاصی پیش نیامده است.

وی به همکاری مطلوب زائران با پلیس اشاره و تصریح کرد: انشاءالله با همکاری خوب بین مسئولان و مردم در کنار خدماتی که نیروی انتظامی به زائران ارائه می دهد بتوانیم پذیرای خوبی برای زائران حسینی در بازگشت از کربلا باشیم؛ خوشبختانه تاکنون هیچ گونه مشکل امنیتی خاصی پیش نیامده است.

این مقام عالی انتظامی کشور، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی از ماه ها قبل اقدامات خود را برای خدمات رسانی به زائران حسینی در سه مرز مهران، شلمچه و چزابه شروع کرده است.

وی ادامه داد: با اقدامات بسیار خوبی که نیروی انتظامی در استان های ایلام و خوزستان داشته همه کارها طبق روال و برنامه ریزی های انجام شده، پیش می رود.

فرمانده ناجا به موج بازگشت زائران و نیز ازدحام جمعیت در مرزها اشاره کرد و گفت: تمهیدات لازم برای بازگشت زائران اتخاذ شده تا زوار به سلامت به مقصد برسند.

سردار اشتری، روند بازگشت زائران اربعین را خیلی مناسب و خوب ارزیابیکرد، و گفت:با یک طرفه شدن برخی محور ها و دیگر تمهیدات پلیس، روند تردد در مرز مهران به خوبی در جریان است.

وی ادامه داد: نیروهای مرزی، پایانه، مأموران گذرنامه و راهور همگی آماده خدمات رسانی برای بازگشت زائران به کشور هستند.

سردار اشتری، زائران را به صبر و داشتن سعه صدر در بازگشت از زیارت فرا خواند و توصیه کرد: اگر در پایانه و پارکینگ ترافیکی ایجاد میی شود، زوار عزیز صبور باشند تا ماموران پلیس که وظیفه تسهیل راه ها را بر عهده دارند بتوانند به راحتی فعالیت های لازم را در این زمینه انجام دهند.

فرمانده ناجا به ازدحام و ترافیک بازگشت زوار اشاره کرد و گفت: اگر زائران صبور نباشند و یا اینکه با خستگی از خودروهای خود استفاده کنند، مشکلات مختلفی ایجاد می شود بنابراین توصیه می کنیم زوار عزیز با عجله کردن و کم حوصلگی، شیرینی زیارت را به کام خود و خانواده شان تلخ نکنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*