برترین های طرح ابتکاری سلامت دانش آموزان خراسان جنوبی تجلیل شدند

رئیس اداره مشاوره تربیتی – تحصیلی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: از میان ۵۰۰ طرح ابتکاری مرتبط با سلامت روانی دانش آموزان استان که به دبیرخانه همای سعادت ارسال شده بود، ۱۰۰ طرح به عنوان اثر برتر انتخاب و از پیشنهاد دهندگان آن تجلیل شد.

زهرا فرازی، روز یکشنبه در همایش همای سلامت ( فراخوان طرح های ابتکاری در راستای سلامت دانش آموزان ) در بیرجند، افزود: این فراخوان از اول آبان ماه شروع شد که معلمان، مشاوران، مدیران و معاونان فرهنگی و دانشجو معلمان اصلی ترین شرکت کنندگان این فراخوان بودند.
وی ادامه داد: پس از بررسی ها و داوری های انجام شده و به علت محدودیت مالی امکان چاپ همه طرح ها میسر نشد و تعدادی از طرح های نمونه در کتاب همای سلامت به چاپ رسید.
به گزارش ایرنا، فرازی اظهار کرد: کتاب همای سلامت به همراه لوح فشرده آن به تمام مدارس استان ارسال خواهد شد و هدف این کار، استفاده از خلاقیت های نو در مسیر علم و دانش و ایجاد روندی مثبت بر پایه سلامت روان در بین دانش آموزان است.
به گفته وی همه ساله اقدام های زیادی در راستای سلامت روانی دانش آموزان در مدارس انجام می شود اما با اجرای این طرح ها، انتظار می رود با ایجاد حساسیت در دانش آموزان، معلمان و جامعه هدف، موجی ایجاد شود که هر شخص به فکر سلامت روانی خود و هم نوع خود باشد.
وی بیان کرد: افزایش میزان نشاط در بین دانش آموزان، عزت نفس، طرح راهکارهای مناسب برای دلبستگی دانش آموزان به درس و تقویت باورهای دینی و مذهبی در بین دانش آموزان از مهمترین اهداف طرح همای سعادت است.
** یکی از اصلی ترین راه های سلامت روان، تذهیب درون و اصلاح بیرون است
همچنین معاون پرورشی- فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، گفت: تذهیب درون و اصلاح بیرون یکی از مهم ترین راهکارها برای رسیدن به سلامت روانی است و باید به آن به صورت ویژه توجه شود.
غلامحسین نارمنجی، افزود: فکر مثبت، گفتار سنجیده را به دنبال دارد و گفتار سنجیده باعث رفتار مناسب می شود که رفتار مناسب هر شخص هم شخصیت واقعی او را نشان می دهد.
به گفته وی انسان اگر از درون خود مراقبت کند یقینا روند ذکر شده در او به وجود خواهد آمد و در نتیجه آرامش درونی برای خود و بیرونی برای جامعه فراهم خواهد کرد.
وی اظهار کرد: عوامل درونی و بیرونی موثرترین ارکان سلامت روانی هستند و اگر شخصی از درون یا بیرون دچار نقصی شود مسلم است که سلامت روانی اش به مخاطره افتاده است.
وی عنوان کرد: در گذشته آسایش زیادی وجود نداشت ولی آرامش موجود بود در حالی که امروزه با توجه به ماشینی شدن این موضوع روندی معکوس به خود گرفته است و در کنار عوامل درونی، عوامل بیرونی هم آثار بیشتری از خود نشان می دهد.
وی در ادامه بیان کرد: برای به وجود آمدن سلامت روانی قابل قبول در جامعه نیاز به هم افزایی همگانی است و زمانی که نابسامانی ها و کجی و کاستی ها در عوامل درونی و بیرونی افراد از بین نرود، جامعه ای با سلامت روانی قابل قبول نخواهیم داشت.
وی در ادامه از مدیران، معاونان، معلمان و دانشجو معلمان خواست تا با عزمی جدی با اجرایی کردن طرح های مورد تایید و ایجاد نشاط در بین دانش آموزان، قدمی موثر در راستای سلامت هر چه بیشتر در دانش آموزان بردارند.
در پایان این جلسه از کتاب همای سعادت که در بر گیرنده طرح های استانی نمونه سلامت روانی بود، رونمایی و از چند از پژوهشگر طرح های برتر تجلیل شد.
هم اکنون حدود ۱۵۵هزار دانش آموز در ۲هزار و ۶۰۰واحد آموزشی خراسان جنوبی در حال تحصیل هستند
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*۳۲۱۵*۲۰۴۷*خبرنگار-محمدرسول ابراهیمی اسفدن* انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری*

انتهای پیام /*

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*