استانداری کربلا خبر داد ورود ۲۰ میلیون زائر حسینی به کربلای معلی/ حضور ۳میلیون خارجی در میان خیل زائران سیدالشهدا/ ۲۵هزار مأمور امنیتی عهده‌دار امنیت زوار + عکس و فیلم

 

خبرگزاری فارس: ورود 20 میلیون زائر حسینی به کربلای معلی/ حضور ۳میلیون خارجی در میان خیل زائران سیدالشهدا/ ۲۵هزار مأمور امنیتی عهده‌دار امنیت زوار + عکس و فیلم

شهر مقدس کربلا امروز شاهد بزرگترین تجمع انسانی معنوی است، حضور بیش از ۲۰ میلیون زائر که با بایکوت خبری رسانه‌های غربی و عربی مواجه شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شهر کربلا امروز با آسمانی نیمه ابری و پایدار با درجه حرارت ۲۳ درجه شاهد بزرگترین تجمع انسانی و معنوی است؛ میلیون‌ها نفری که با پای پیاده خود را به کربلای معلی رسانده‌اند.

«نصیف جاسم الخطابی» رئیس شورای استانداری کربلا به شبکه النجباء گفته است که تا کنون نزدیک ۲۰ میلیون نفر خود را به شهر کربلا رسانده‌اند که بیش از ۳ میلیون و نیم نفر از آن‌ها از زائران غیر عراقی هستند.

حال و هوای مسیرهای منتهی به کربلا، صحنه بی نظیری از همدلی و انسانیت و معنویت شده است، از کودکانی که آب و خرما به زائران تعارف می‌کنند تا جوانانی که زائراان خسته راه را مشت و مال می‌دهند یا کسانی که برای زوار قهوه عربی سرو می‌کنند.

بیش از ۲۵ هزار نیروی امنیتی در داخل و خارج کربلای معلی برای تأمین امنیت زوار امام حسین علیه السلام مستقر شده‌اند و گردان العباس (ع) نیز اعلام کرده است در ۵ روز گذشته ۳ میلیون نفر را بازرسی بدنی کرده است و تا کنون هیچ مورد امنیتی یا اتفاق ناگواری رخ نداده است.

شرایط جوی شهر کربلا در ظهر امروز نیمه ابری و ۲۱ درجه است که در سردترین نقطه شب هنگام به ۱۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

یک مسئول عراقی به شبکه العالم گفته است که تعداد زواری که از داخل عراق و دیگر کشورها برای مشارکت درمراسم اربعین حسینی راهی کربلا شده اند ، بسیار زیاد است و تدابیر لازم نیز برای تأمین امنیت ، حمل و نقل ، خدمات درمانی و غیره برای زوار اندیشیده شده است.

انتهای پیام/د

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*