۴ آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت “ئی کولای” را ارزیابی کردند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “کر۲”، هنگامی که به یک عفونت باکتریایی مبتلا می شویم، تعداد اندکی از ما استفاده از گیاهان دارویی را مد نظر قرار می دهند. اما با توجه به تاثیرگذاری آنها در درمان طیف گسترده ای از عفونت ها شاید بهتر باشد از گیاهانی که دارای خاصیت دارویی هستند هر چه بیشتر استفاده کنیم. در ادامه با چهار نمونه از بهترین گیاهان دارویی ضد باکتری بیشتر آشنا می شویم.

سیر

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

سیر به واسطه آثار گسترده ضد باکتری خود شناخته شده است. طی یک مطالعه، پژوهشگران ارزش آبگوشت سیر و توانایی آن در مبارزه با عفونت ئی کولای را ارزیابی کردند. آنها دریافتند هرچه میزان سیر بیشتر باشد، تاثیرگذاری آن در کشتن باکتری ئی کولای نیز افزایش می یابد.

بابونه آلمانی

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

کامیشن ئی (Commission E)، یک سازمان دولتی آلمانی، استفاده از بابونه آلمانی به عنوان یک درمان پوستی و مبارزه با باکتری، و همچنین یک چای یا مکمل برای کاهش دردهای معده را تایید کرده است. پژوهشگران فعالیت ضد میکروبی عصاره بابونه آلمانی در برابر قارچ کاندیدا آلبیکنس و باکتری انتروکوک فکالیس را ارزیابی کردند. کاندیدا آلبیکنس یک بیماری قارچی شایع (گاهی اوقات با دقت کم به عفونتی مخمری ارجاع داده می شود) شناخته شده و انتروکوک فکالیس یک عفونت مقاوم در برابر آنتی بیوتیک است که اغلب زندگی فرد را در معرض خطر قرار می دهد. عصاره قوی بابونه می تواند به از بین بردن هر دو این میکروب ها کمک کند. این مطالعه می تواند به توضیح شهرت بابونه آلمانی در درمان آبسه های دندان و التهاب لثه کمک کند.

زنجبیل

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

مطالعات مختلف و روزافزون به قدرت زنجبیل در برابر باکتری ها و ویروس ها اشاره دارند که حتی در مواردی که داروهای آنتی بیوتیک با شکست مواجه شده اند، زنجبیل سربلند از آزمایش ها خارج شده است. در مطالعه ای که در نشریه پزشکی تغذیه منتشر شد، پژوهشگران دریافتند که زنجبیل توانایی بالایی برای مهار باکتری دارد. از آنجایی که با روند نگران کننده مقاومت ابرباکتری ها در برابر آنتی بیوتیک ها مواجه هستیم، این قبیل اخبار بسیار مهم محسوب می شوند.

ارگانو یا پونه کوهی

4 آنتی بیوتیک طبیعی شگفت انگیز

ارگانو به لطف ترکیبات خود به نام های کارواکرول و اسید رزمارینیک، گیاهی با قدرت ضد عفونی کنندگی بالا است. برخلاف داروهای آنتی بیوتیک که فقط برای باکتری های مضر کارایی دارند، این ترکیبات در ارگانو برای مبارزه با باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و حتی انگل ها مانند کرم ها کارایی دارند و آن را به ضد عفونی کننده ای همه فن حربف در قالب دارویی طبیعی تبدیل می کنند.

پژوهش های صورت گرفته تاثیرگذاری ارگانو در برابر کلبسیلا اکسی‌توکا و کلبسیلا پنومونیه را نشان داده اند. این باکتری ها می توانند روی پوست، زخم ها، گلو، دستگاه گوارش، دستگاه ادراری و به ویژه ریه ها ساکن شده و از این رو، ارگانو یک گزینه بالقوه خوب در طیف گسترده ای از شرایط عفونی است. همچنین، اثربخشی ارگانو در برابر عفونت های استرپتوکوکی مقاوم به آنتی بیوتیک که به واسطه ایجاد گلو درد شناخته شده اند، نشان داده شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*