۴۳۰ نفرایثارگردرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجندفعالیت دارند

مراسم تجلیل از ایثارگران و رزمندگان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند درسالن شهید رحیمی با حضور دکتر قائمی رئیس دانشگاه ،حجت الاسلام سیدی مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از شهر پاوه و جمعی از ایثارگران شاغل در دانشگاه و مراکز بهداشتی درمانی استان برگزار شد.

دکتر کاظم قائمی رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی بیرجند گفت: شهدا، ایثارگران و رزمندگان در زمان جنگ از خودگذشتگی کردند تا امروز بتوانیم استقلال مان را حفظ کنیم و مطیع بیگانگان نباشیم.

وی افزود: رزمندگان و شهدا به ما ثابت کرده‌اند توانستند عناصر مؤثری باشند و امروز وظیفه ماست که پیرو راه آنها باشیم و در مسیر استقلال کشور گام برداریم و جانفشانی شهدا و ایثارگران را ارج بگذاریم.

وی اظهار کرد: اکنون نیاز به عمل در تفکر جهادی داریم و باید در میدان عمل خود را به اثبات برسانیم لذا با تلاش، جدیت و ایثار بیشتر باید در راستای توسعه و پیشرفت استان همچنین رفع مشکل دانشگاه، استان و مردم با همکاری و مشارکت یکدیگر تلاش کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه جانبازان و شهیدان در دوران دفاع‌مقدس با خدا جان خود را معامله کردند و با فرمان امام راحل از ناموس امامت و ولایت دفاع کردند و سود و پاداشی که از این عمل بردند پاداش مادی و دنیوی نبود که پایان یابد،عنوان کرد:امروز جامعه نیاز به شعار ندارد بلکه باید همه با همت جهادی در راه پیشرفت کشور تلاش کنیم. دکتر عبدالرزاق مسئول ستاد شاهد و ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی نیز گفت: اگر امروز ایران اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن دارد به برکت خون شهدا و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس هست که با رشادت های خود درس ایثارگری و از خودگذشتگی به ما آموختند.

وی در این مراسم با اشاره تحمیلی بودن و ناجوانمردانه بودن جنگ عراق علیه ایران گفت: مهم ترین سلاح رزمندگان ایران اسلامی در این جنگ توکل به خدا و توسل به ائمه اطهار علیهم السلام بود. عبد الرزاق افزود: رزمندگان شجاع و مخلص اسلام با هدف پیروی از کلام امام راحل و به خاطر پیروزی اسلام و کشور، جان بر کف در جبهه ها حاضر شدند و از دنیا و مافیها دل بریدند که برگزاری چنین مراسم هایی کمترین تقدیری است که می توان از آن ها انجام داد.وی با بیان اینکه در کل مجموعه استان ۴۳۶ نفر ایثارگر داریم ، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر فرزند شهید، ۷۲۱ نفر جانباز، ۸۵ نفر فرزند جانباز،۱۴۰ نفر رزمنده، ۴۳ نفر برادر شهید، ۲۷ نفر خواهر شهید و ۹نفرهمسر ایثارگر در مجموعه های دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت و درمانی استان فعاimg_3816لیت دارند.

به گفته مسئول ستاد رزمندگان وایثارگران دانشگاه علوم پزشکی بیرجند: اطلاعات این افراد از طریق سیستم آمار و اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی و مکاتبه جداگانه با رزمندگان، جانبازان و ایثارگران تهیه شده و اکنون این اطلاعات در نمایشگاهی به مناسبت هفته دفاع مقدس در بیرجند به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: اطلاعات ایثارگران دانشگاه علوم پزشکی شامل عکس، خاطره و وصیت نامه های شهدا به زودی در قالب کتاب نیز چاپ و ارائه خواهد شد.

وی به برگزاری نمایشگاه آثار دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این نمایشگاه که در مزار شهدای گمنام دانشگاه دایر شد مجموعه ای از سوابق جمع آوری شده و خاطره ، عکس، وصیت نامه شهدا و غیره به نمایش گذاشته شده است. وی یادآور شد: همچنین ایستگاه سلامت با ارائه خدماتی از قبیل کنترل قند، فشار خون، قد و وزن به عنوان پایه اول سلامت افراد با همکاری بسیج جامعه پزشکی و به مناسبت سالروز شکست حصر آبادان و هفته دفاع مقدس در حاشیه این مراسم برپا شده است. مدیر امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: ۱۰۰ وصیت نامه از شهدای شهرستان بیرجند مورد مطالعه و ارزیابی قرار گرفت که به ۱۱ گزینه در همه این وصیت نامه ها تاکید شده است. حجت الاسلام مهدی عبدالرزاق نژاد بیان کرد: در همه این وصیت نامه حفظ حجاب، مسئولیت پذیری، جهاد، پیروی از ولایت فقیه، حفظ انقلاب، تحصیل و پیشرفت، صبر و مقاومت، توصیه به ساده برگزار کردن مراسم خاکسپاری، توجه به آخرت و بیزاری از دنیا و توجه به فقرا سفارش شده است. وی بیشترین درصد موضوع سفارش شهدا در وصیت نامه ها را پیروی از ولایت فقیه با بیش از ۱۷درصد ذکر کرد و گفت: سفارش به ولایت فقیه به عنوان اصلی ترین مطلب در وصیت نامه شهدا نشان دهنده اهمیت این موضوع است. گفتنی است در این مراسم آقای معاضی از رزمندگان دوران دفاع مقدس از شهرستان پاوه به بیان خاطرات و مطالبی در خصوص دفاع مقدس پرداخت. در پایان این مراسم ۲۰ نفر از رزمندگان،جانبازان وایثارگران تجلیل شدند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*