۱۰هزار واحد صنعتی با استفاده از تسهیلات بانکی از رکود خارج شدند

بجنورد- ایرنا – معاون اول رئیس جمهوری گفت: بیش از۱۰ هزار واحد صنعتی در سراسر کشور با استفاده از تسهیلات بانکی از وضعیت رکود خارج شده اند.

به گزارش ایرنا،اسحاق جهانگیری سه شنبه درگفت وگو باخبرنگاران در فرودگاه بجنورد اظهارکرد:در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب ، دولت هم اولویت برنامه های کاری خود را در این زمینه تدوین کرده است.
وی افزود: به همین منظور ۱۲۰ طرح مهم اولویت گذاری شده و مبنای انتخاب این طرح ها هم تحرک بخشی به اقتصاد است که تمامی بخش های کشاورزی، صنعت و انرژی را شامل می شود.
معاون اول رئیس جمهوری اظهار کرد: بیشتر وزارت خانه ها در سیاست های اقتصاد مقاومتی خوب عمل کرده اند و بعضا هم در برخی موارد از برنامه جلوتر هستند.
وی خاطرنشان کرد: اعطای تسهیلات به هفت هزار و ۵۰۰ طرح صنعتی یکی از طرح های مهم کشور است که هم اکنون موانع ارایه تسهیلات به این واحدها برداشته شده است.
معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه استان های مرزی بایستی در بخش صادرات فعال شوند، گفت: تراز تجارت بازرگانی کشور در ۶ ماه نخست امسال ۲میلیارد دلارمثبت بوده بدین معنی که صادرات منهای نفت خام،بیشتراز واردات است و این موضوع نشان از کاهش اتکا به درآمدهای نفت خام دارد.
وی در ادامه افزود: بحث مبارزه با قاچاق هم یکی دیگر از برنامه های اولویت دار کشور در سال ۹۵ است که تحرک خوبی در این بخش انجام گرفته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*