گفته می شود

توصیه هاشمی رفسنجانی به نمایندگان زن مجلس

فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران و عضو شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با اشاره به دیدار روز شنبه اعضای شورای سیاستگذاری حزب اسلامی کار با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی گفت: در این دیدار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از حضور تعداد ۱۷ زن در مجلس استقبال کردند و به نمایندگان زن توصیه کردند که با حضور فعال خود مجلس را از غلبه مردانه خارج کنند و تاکید کردند که باید صدای نمایندگان زن در مجلس شنیده شود.

 

گفته می شود علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص بازی ایران و کره جنوبی گفته مردم می دانند که در ایام سوگواری چگونه باید در استادیوم رفتار کنند به نظر می‌رسد که ابراز حساسیت بیش از حد نسبت به این موضوع، امری ضد تبلیغ دین به شمار می‌رود. فرضا مردم برای گلی که ایران به کره جنوبی بزند خوشحال شوند و عده‌ای ابراز شادی کنند آیا این امر به معنی خوشحالی و شادی برای شهادت امام حسین علیه السلام و هتک حرمت و اهانت به ساحت سیدالشهداست؟ علاوه بر این که مردم در چنین موقعیت‌هایی به خوبی می‌دانند که چگونه رفتار کنند و چندین سال پیش شبیه این اتفاق برای مسابقه تیم استقلال تهران و دالیان چین افتاد و تماشاگران رفتار قابل ستایشی داشتند.

 

گفته می شود فدراسیون فوتبال کره جنوبی برای بازی با ایران پیام عجیبی را صادر کرده است در این پیام آمده است: تا به حال در جهنم ۱۰۰ هزار نفری آزادی پیروز نشده ایم. برای تشویق ۲۳ جنگجویی که به مصاف ایرانی ها می روند دعا کنید و پیام بدهید.

 

گفته می شود  تورگوت اوغلو،‌ مدیر منطقه خاورمیانه نشریه “زمان” چاپ ترکیه در گفتگو با شبکه ماهواره‌ای “صدی البلد” اظهار داشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه از عربستان در ازای هماهنگی در پرونده سوریه مبالغی را دریافت کرده است. عربستان از طریق یک انجمن خیریه برای بلال اردوغان، پسر رئیس جمهور مبلغ ۹۹ میلیون دلار واریز کرده است.

 

گفته می شود عبدالله رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات در یادداشتی تلگرامی با عنوان «لذت مقام» ضمن بیان سابقه آشنایی خود با فانی  نوشته…دیگر از ایشان خبری نداشتم تا اینکه در دولت اصلاحات معاون وزیر شدند و من در چند ملاقات اظهار ارادت شاگردی در محضر استاد نمودم. استاد همچنان از اصول دفاع می کردند. در دولت آقای روحانی وزیر شدند و من خوشحال که یک کارکشته آموزش پرورش وزیر شده اند. مدتی گذشت سر و صدای اهالی آموزش و پرورش درآمد که آقای وزیر به شدت اهل مماشات شده اند.
حاشا و کلا! آقای فانی و مسامحه؟
تا اینکه این روزها بحث استیضاح ایشان و سپس پس گرفتن آن پیش آمد. خبرهایی از مجلس و استان ها می رسد که آقای فانی به هر خواسته استیضاح کنندگان تن می دهد تا وزیر بماند و وزیر مانده است!
استاد شرمنده ام! درسی که می دادید این نبود!
دو روز ماندن در مقام ارزش فدا کردن اصول و حقوق مردم را ندارد.
ناراحتی ظریف از شوخی با تصویر او در عزاداری
انتشار متن تمسخر آمیز یک خبرگزاری همراه با تصویر ظریف در حین روضه امام حسین، باعث واکنش های مختلفی در فضای مجازی شده و ناراحتی خود او را هم در پی داشته است. انتشار این تصویر اما با واکنش وزیر خارجه نیز همراه شد. محمد جواد ظریف  در یک درد و دل خصوصی با برخی دوستانش، نسبت به انتشار این تصویر و متن تمسخر آمیز واکنش نشان داد. انتخاب این خبر را منتشر کرد.
بسته خبری
نماینده مجلس خبرگان: برگزاری فوتبال در روز تاسوعا حرام نیست
نماینده آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با اشاره به حواشی ایجاده شده به مناسبت برگزاری بازی ایران و کره در روز تاسوعا گفت: باید به مسئولانی و کارشناسانی که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند اعتماد کنیم. آیت‌الله هاشم هاشم زاده هریسی در این رابطه گفت: حالا که امکان عقب انداختن و یا برگزار نکردن این بازی وجود ندارد باید اجازه بدهیم بر اساس مصلحت این بازی انجام شود و با موافقت‌ها و مخالفت‌ها در کشور صف بندی و دو قطبی ایجاد نکنیم. وی با بیان اینکه برگزاری این بازی در روز تاسوعا حرام نیست خاطر نشان کرد: باید حرمت امام حسین رعایت شود. نباید شادی‌ها نامتعارف انجام شود و با احترام به امام حسین از شادی کردن تند پرهیز کنیم. نماینده دوره‌های سوم و پنجم مجلس شوری اسلامی تصریح کرد: گاهی در عین عزاداری به خاطر یک خبر دل آدم شاد می‌شود و این اشکال ندارد و طبیعی است. در این بازی باید خودمان را کنترل کنیم و احترام روز تاسوعا را حفظ کنیم.
ورزشگاه آزادی برای دیدار ایران و کره مشکی‌پوش شد
بسته خبری
ورود شورای امنیت کشور به فوتبال ایران و کره
علاءالدین بروجردی امروز در حاشیه رونمایی از مستند «خط قرمز» (درباره زندگی و مبارزات شیخ عیسی قاسم) برگزار شد، در جمع خبرنگاران از ورود شورای امنیت کشور (زیرمجموعه شورای عالی امنیت ملی) به موضوع رقابت فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارشی که وزیر ورزش و جوانان ارائه داده است، زمان‌بندی این رقابت در اختیار ایران نبوده و طبق مقررات فیفا، در صورت عدم حضور ایران از دو بازی بعدی نیز محروم می‌شویم. وی افزود: بر این اساس و با جمع‌بندی صورت گرفته در شورای امنیت کشور، قرار شده است این بازی با روح عاشورایی و با ایجاد نمادهای حسینی در ورزشگاه برگزار شود.

 

گفته می شود علیرضا زاکانی در نشستی خبری به تشریح ابعاد تازه‌ای از فساد در قرارداد نفتی کرسنت پرداخت و گفت: اظهارات و اقدامات مسئولان نفتی آخرین کورسوهای امید را نیز در داوری بین‌المللی از بین می‌برد. وی اضافه کرد: ما در بررسی‌های متعددی که در مجلس داشتیم، مکرراً تخلفات وزارت نفت آقای زنگنه و حراست این وزارتخانه را مشاهده کردیم و به این نکته رسیدیم که در این باره کتمان حقایق به‌صورت دامنه‌دار اتفاق افتاده است، تا جایی که نهایتاً نیروهای دریایی از نصب تجهیزات در نقطه تحویل ممانعت کرد و کار به شورای عالی امنیت ملی کشید.زاکانی در تشریح نحوه ورود شورای عالی امنیت ملی به این پرونده، گفت: این اتفاق در دو مرحله رخ داد که مرحله اول مربوط به نامه‌های آقای روحانی بود که بی‌پاسخ ماندند و مرحله دوم مربوط به زمانی بود که ورود شورا و بازرسی کل کشور باعث توقف کل قرارداد برای بررسی در سال ۸۴ شد.

 

روایت رئیس جمهور از حرف های نیش دار به ظریف

حسن روحانی در دیدار جمعی از ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور اظهار داشت: ما به امام و رهبری در تاریخ افتخار می کنیم که میلیاردها انسان در سراسر جهان به او به عنوان رهبر آزادگان می نگرند و از او راه و رسم زندگی آموخته اند. رییس جمهوری إظهارداشت: باید با منطق و اخلاق اسلامی و ایرانی توهمات را از بین ببریم. در زمینه هسته‌ای که دکتر ظریف بار مسئولیت سنگین ملی را به دوش کشیدند یکی از کارهای اصلی ما توهم زدایی بود.روحانی به برخوردها در این زمینه إشاره کرد و گفت: دکتر ظریف الان هم گاهی حرف های نیشدار را تحمل می کنند. وقتی خدا می خواهد اجر و مزد بدهد همین است. گاهی نیش ها در این دنیا به نوش‌ها در آن دنیا تبدیل می‌شود و البته مردم قدردان زحمات خادمان خود هستند.رییس جمهوری خاطرنشان کرد: مدام می گفتند ایران در حال ساخت بمب هسته ای است. حال مشخص شده که همه این حرف ها ایران هراسی و توهم زایی بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*