آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود یک نماینده مجلس با اشاره به حمایت آشکار احزاب و جریان‌ها از حسن روحانی گفته تردیدی ندارم که تمامی اصلاح‌طلبان، اعتدالیون و اصولگرایان معتدل و واقع بین در انتخابات سال ۹۶ پشت سر حسن روحانی قرار خواهند گرفت؛ و صرفا این پایداری‌ها و احمدی‌نژادی‌ها خواهند بود که ساز دیگری را خواهند زد.وی ادامه داد:شک ندارم که روحانی با توجه به عملکرد رضایت بخشی که در زمینه‌های مختلف داشته در انتخابات سال آتی می‌بواند با رای غافلگیر کننده‌ای پیروز شود.پیرموذن با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در انتخابات اخیر، اعتدال و اصلاحات را تقویت کرد، تصریح کرد: به همین دلیل تردید ندارم که روحانی بازی قدرت را به تندروها و پایداری‌ها واگذار نخواهد کرد و پایداری‌‌ها نیز با بی مهری هرچه تمام تر ملت رو به رو خواهند شد.این فعال سیاسی یادآور شد: البته تحرکاتی در برخی جریان‌ها مبنی بر سهم خواهی دیده می‌شود که برخی از سکوت‌ها نیز به همین دلیل است. اما مطمئنا روحانی اهل باج دادن نیست، خصوصاً به آ‌ن‌هایی که با تندروی مشکلات عدیده‌ای را برای دولت و ملت پدید آوردند.نماینده سابق مجلس در خصوص سخنان مطرح شده مبنی بر اینکه علی اکبر صالحی گزینه اصولگرایان در انتخابات ۹۶ است، خاطرنشان کرد: پر واضح است که با شخصیتی که آقای صالحی دارند به هیچ عنوان وارد چنین عرصه‌ای نخواهند شد . جریان مخالف دولت با طرح این موضوع صرفا به دنبال اخذ باج از رئیس جمهور هستند. دکتر صالحی مطلقا وارد رقابت انتخاباتی نمی‌شود.

 

 گفته می شود چند روز پیش بود که علیرضا منصوریان از یک پیشنهاد حرف زد که دو سال پیش یک باشگاه انگلیسی برای سرمربیگری به او داده است. در طول این چند روز که صحبت منصوریان دهان به دهان چرخیده است، واکنش‌های زیادی نسبت به این پیشنهاد صورت گرفته است که شاید تندترین آنها مربوط به محمد تقوی بود. اما خود منصوریان همچنان از وجود چنین پیشنهادی حرف می‌زنند. بهتاش فریبا در مصاحبه با روزنامه گل چاپ امروز ( دوشنبه ) گفته که مدارک این پیشنهاد موجود است. او منصوریان را ستایش کرده که کار در استقلال را به تجربه حضور در انگلیس ترجیح داده است.حسن روشن اما در همین مورد صحبتی را مطرح کرده که تقوی هم به آن اشاره داشت. اینکه به میان آوردن این پیشنهاد کار درستی نبوده است. بعد از گذشت از این اظهارنظرها، روزنامه گل از یک موضوع مهم مهم پرده برداشته است. اینکه حراست فدراسیون فوتبال از کلاه برداری فردی خبر داده که در ازای گرفتن پول پیشنهادهای جعلی برای مربیان می‌فرستد!

خیرالموجودین نزد اصلاح‌طلبان آقای روحانی است

عطریانفر عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران با بیان اینکه هاشمی به تناسب زمان تغییر کرده است، گفت: با توجه به مناسبات سیاست در ایران و مسائل پیرامونی آن، خیرالموجودین نزد اصلاح‌طلبان آقای روحانی است.

هشدار تابش به اصلاح‌طلبان

نایب ریس فراکسیون امید نسبت به پررنگ‌تر شدن اختلافات در جبهه اصلاحات هشدار داد و گفت: اصلاح‌طلبان باید دورانی را که از مدار قدرت خارج بودند و در اقلیت قرار داشتند را به یاد بیاورند و خیلی غره نشوند.محمدرضا تابش در گفت و گو با خبرآنلاین درمورد اینکه برخی احزاب اصلاح طلب معتقدند که در شورای عالی اصلاح طلبان پدرسالاری زیاد است و رگه های اختلاف در این شورا زیاد شده است، گفت: وقتی انسان در مدار قدرت قرار می گیرد اگر مراقبت و مواظبت نکند ممکن است دچار ضعف حافظه شود و دوران سخت در اقلیت بودن را فراموش کند و تصمیمی بگیرد که از سر غرور و نخوت باشد که قطعا این تصمیم به ضرر آنها خواهد بود.

دستور قضایی برای برخورد با قمه‌زنی

دادستان کل کشور در گفت‌وگو با میزان‌ با اشاره به فرارسیدن ماه محرم از برخورد با هنجارشکنی‌ها در ایام عزاداری امام حسین(ع) و اقداماتی از قبیل قمه‌زنی در این ماه خبر داد و اظهار کرد: مسئله قمه‌زنی از جمله مسایلی است که امروز در جهت ضربه زدن به حیثیت و اعتبار مکتب تشیع استفاده می‌شود. وی با بیان اینکه عده‌ زیادی از دشمنان از این حرکت سوء‌استفاده می‌کنند، گفت: همه باید بدانند که امروز قمه‌زنی مسئله‌ای است که مورد توجه شیعه انگلیسی و به‌نحوی دشمنان است و آنها می‌خواهند به این طریق چهره تشیع و عزاداران امام حسین(ع) را ملکوک کنند. وی خاطرنشان کرد: وظیفه دادستان‌ها و نیروی انتظامی نیز این است که با رفتارهای ناهنجار و هنجارشکنی‌ها در ماه محرم برخورد کنند.

گفته می شود در حالی که «حقوق ماهیانه» چند ده میلیونی برخی مدیران شرکت های نیمه دولتی یا به اصطلاح خصولتی، سر و صدا کرده، «دریافتی ساعتی» چند ده میلیونی برخی مداحان غیرشفاف باقی مانده است. بخشی از مداحان در قبال مداحی اهل بیت پول نمی گیرند، بخشی هم می گیرند در قالب «صله» که معمولا از طریق یک مدیر برنامه دریافت می شود. «مداحان پاکتی» واژه ای است که در مورد بخشی از مداحان به کار برده می شود و مبالغ دریافتی آنها در سالهای اخیر نجومی شده و به ساعتی یا حتی نیم ساعتی چند ده میلیون تومان رسیده است. البته از آنجایی که این پرداخت ها رسمی و علنی نیست، تاکنون آمار دقیقی از آن وجود ندارد و معمولا در برخی مصاحبه هایی که گاهی رسانه ها با آنها کرده اند، به صورتی کلی دریافت ها تکذیب می شود. این روزها دریافت های بعضی از مدیران بانکی مثلا ۳۰ – ۴۰ میلیون تومانی برای حدود ۲۰۰ ساعت در ماه سر و صدایی به پا کرده است. این حقوق ها با تقسیم دریافتی بر ساعت کار، به تقریبا زیر ۲۰۰ هزار تومان در ماه می رسد.انصاف‌نیوز این خبر را منتشر کرده است.

 گفته می شود کاظم پالیزدار، دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی درباره پرونده محمود بهمنی رئیس سابق بانک مرکزی و این‌که گفته تبرئه شده است، یادآور شد:‌ تبرئه آقای بهمنی در پرونده مربوط به برداشت شبانه سه هزار میلیارد تومان بابت مابه تفاوت نرخ ارز از حساب بانک‌ها است که ازسوی دیوان محاسبات تبرئه شده اما درباره پرونده بابک زنجانی هنوز بخش هایی باقی مانده است.

 

سرنوشت ۳۹۷ نجومی‌بگیر و ۱۰۴ مدیر رانتی به کجا ختم می‌شود؟

رهبر معظم انقلاب پیش‌تر با تاکید بر لزوم پیگیری موضوع حقوق‌های نجومی، فرموده بودند: «دریافت‌های نامشروع باید برگردانده بشود و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند. اگر سوءاستفاده از قانون هم شده است، باید این‌ها را از این کار‌ها برکنار بکنند.» حال بیش از یک ماه از بیانات رهبر انقلاب می‌گذرد و طبق اذعان محمدباقر نوبخت تنها ۱۳ نفر از مدیران متخلف برکنار شده‌اند و مابقی همچنان به فعالیت‌شان ادامه می‌دهند؛ آیا با این اوصاف می‌توان گفت دولت‌مردان طی اقدامی ولایت‌مدارانه از دستور امام خامنه‌ای اطاعت و تمام آن ۵۰۰ نفر را عزل کرده‌اند؟

 

 گفته می شود رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفته داعش تیم‌های متعددی را از رقه سوریه و موصل عراق به ایران فرستاده بود که خوشبختانه از لحظه حرکت در تور اطلاعاتی ما قرار گرفتند و تمامی آنها نیز دستگیر شدند. مقرر شده است تا با مشارکت متخصصان داخلی، تلفن‌های هوشمند ملی مصون از تهدیدات امنیتی تولید شود و در اختیار مسئولین امر قرار گیرد. بروجردی در خصوص موافقت کمیسیون امنیت با فیلترینگ شبکه اجتماعی تلگرام گفت: هر اقدامی که در جهت ایجاد مصونیت برای حفظ منافع ملی باشد از آن حمایت می‌کنیم.
 گفته می شود موسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اعلام کرده وزیر بهداشت کشور هندوستان ۶ برابر ، فرانسه ۷٫۵، انگلستان ۹ برابر، آمریکا ۱۳٫۵برابر حداقل دستمزد دریافت می‌کنند در صورتی که وزیر بهداشت ما ۲۴٫۵ برابر حداقل دستمزد دریافت می‌کند در صورتی که قانون آن برای جمهوری اسلامی ایران ۷ برابر است. متأسفانه اکنون یک وزیر وجود ندارد که زیر بیست میلیون حقوق دریافت کند و این اتفاق در دولت فعلی صورت گرفته است.
 .
 گفته می شود علی مطهری در پاسخ به یکی از دانشجویان در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) قزوین که درباره مسوولیت حصر میرحسین موسوی و مهدی کروبی پرسیده بود، گفت: مسوولیت حصر با قوه قضاییه است. حصر بدون حکم قضایی ظلم است. البته آقای روحانی به عنوان رییس شورای عالی امنیت ملی باید جسارت بیشتری داشته باشد و عقب‌نشینی درست نیست.
 گفته می شود پایگاه ان.بی.سی روز دوشنبه در مطلبی ادعا کرده است که گزارش تازه‌ای توسط یک موسسه تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد شرکت املاک و مستغلات ترامپ با بانک ملی ایران در ارتباط بوده است.در این گزارش ادعا شده است که گزارش های این مرکز تحقیقاتی حاکی است وزارت خزانه‌داری آمریکا در سال ۱۹۹۹ بانک ملی را به عنوان بانکی تحت حمایت دولت ایران معرفی کرده بود با این حال از آن زمان تا چندین سال بعد سازمان املاک ترامپ با این بانک در ارتباط بوده است.ان.بی.سی درهمین‌ باره ادعا می‌کند که این همکاری با شعارهای ترامپ در تضاد است و ترامپ در مبارزات انتخاباتی خود ایران را به عنوان دشمن بزرگ آمریکا معرفی کرده و هیلاری کلیتون را به خاطر گرفتن موضع سست در قبال ایران متهم کرده که اکنون مشخص شده خود با بانکی ایرانی در ارتباط بوده است.ان.بی.سی می افزاید: این بانک به دنبال خرید و تهیه قطعات و تجهیزات برای برنامه هسته ای ایران بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*