کارخانه سیمان باقران تا پایان سال جاری راه اندازی می شود

فرماندار درمیان گفت: کارخانه سیمان باقران با ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال ۹۵تکمیل و به بهره برداری می رسد.

محمد بشیری زاده روز دوشنبه در جلسه بررسی مشکلات شهرستان، افزود: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۸۵ آغاز شده که علت تاخیر در بهره برداری کمبود اعتبار و نقدیندگی بوده است.
وی عنوان کرد: با پیگیری های استاندار خراسان جنوبی، مشکل این طرح با اختصاص تسهیلات توسط بانک کشاورزی تا پایان سال جاری رفع می شود.
وی ادامه داد: این کارخانه ۳۰ هزار سهم دارد که تاکنون بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال در این پروژه سرمایه گذاری شده است.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های صنعت گردشگری، درمیان را سرزمین قلاع تاریخی ذکرکرد و ادامه داد: این شهرستان با ۲۲ قلعه به سرزمین قلعه های تاریخی خراسان جنوبی معروف است.
وی اضافه کرد: وجود قلعه های متعدد در شهرستان ظرفیت خوبی برای حضور گردشگران است.
به گزارش ایرنا، بشیری زاده با اشاره به اینکه بسیاری از روستاهای شهرستان به دلیل کم آبی ناشی از خشکسالی های اخیر خالی از سکنه شده است، افزود: اولویت نخست شهرستان در سال جاری ایجاد اشتغال است.
وی ادامه داد: برای ایجاد اشتغال در شهرستان آموزش های فنی و حرفه ای به صورت رایگان به شهروندان ارائه می شود.
وی با بیان اینکه باید جوانان شهرستان به دنبال کار پشت میزی نشینی نباشند، افزود: ظرفیت اشتغال در دستگاه های اجرایی محدود است، جوانان با بکارگیری خلاقیت به دنبال ایجاد اشتغال باشند.
وی گفت: اولویت جذب در دستگاه های اجرایی شهرستان با نیروی های بومی است.
وی عنوان کرد: رونق صنایع دستی و ایجاد صنایع تبدیلی در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی از ظرفیت های شهرستان برای ایجاد اشتغال است.
وی با اشاره به اینکه در شهر اسدیه فضای سبز مناسبی برای شهروندان وجود ندارد، گفت: ایجاد فضای سبز جدید و ساماندهی فضای سبز موجود در دستور کار شهرداری قرار دارد.
وی با بیان اینکه شهرک صنعتی شهرستان از سال ۸۵ احداث شده است، افزود: تاکنون متقاضی برای سرمایه گذاری در این شهرک نداشته ایم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*