آخرین خبر :

پوتین: روسیه هیچ مذاکره ای با دولت آمریکا ندارد

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: در زمان حاضر هیچ مذاکره ای بین مسکو و واشنگتن انجام نمی گیرد. گفت وگو با دولت کنونی آمریکا دشوار است، زیرا سعی در تحمیل خواسته های خود دارد.

به گزارش ایرنا، پوتین روز پنجشنبه اظهار کرد: از نگاه آمریکا مذاکرات این است که نخست نیازها و خواسته های خود را مطرح کرده و سپس برای اجرای آنها پافشاری می کند.
پایگاه خبری کاخ کرملین به نقل از سخنان رئیس جمهوری روسیه نوشت: این روش آمریکا مذاکره نیست، بلکه شیوه ای برای تحمیل خواسته های خود به طرف مقابل به شمار می رود. واشنگتن در هر مساله ای چنین رویکردی دارد، ولی ما برای مذاکره ای آمادگی داریم که شامل جست وجوی راههای توافق باشد.
پوتین همچنین به مذاکره کنندگان آمریکایی توصیه کرد که باید مانند شریک رفتار کنیم و منافع یکدیگر را مورد توجه قرار دهیم و روسیه برای چنین رویکردی آمادگی دارد.
رئیس جمهوری روسیه در ادامه، بحران اوکراین را نمونه ای از مسائل مورد اختلاف بین مسکو و واشنگتن برشمرد و اظهار کرد: آمریکا تا حدودی اعتراف کرده که در کودتای ضد حکومتی سال ۲۰۱۴ در کی یف دخالت داشته و از گروههای مخالف دولت سابق که افراط گرا بودند، حمایت کرده است.
پوتین در پایان نیز با بیان اینکه روسیه مجبور به دفاع از روس زبان ها در منطقه دونباس اوکراین شد، دولت این کشور را متهم کرد که توافقنامه امضا شده مینسک برای حل مشکلات و پایان تنش ها در مناطق شرقی را اجرا می کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*