آخرین خبر :

وزارت خزانه داری آمریکا؛ تحریمها علیه ایران تسهیل نشده بلکه «به‌ روز رسانی» شده است

وزارت خزانه داری آمریکا دستورالعمل روز گذشته را صرفاً در راستای «به‌ روز رسانی» قوانین تحریم های اعمالی علیه ایران دانسته و هرگونه تسهیل تحریم ها علیه تهران را نادرست خوانده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، بر خلاف اخبار منتشره روز گذشته وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر دستورالعمل تسهیل تحریم ها علیه ایران، این وزارتخانه با تکذیب این خبر دستورالعمل مذکور را در راستای شفاف سازی تحریم های جاری علیه تهران اعلام کرد.

واشنگتن اعلام کرده است که دستورالعمل جدیدِ تجارت شرکت های خارجی با ایران به مفهوم تسهیل تحریم ها نبوده، بلکه با هدف «به‌روز رسانی» دستورالعمل‌ های پیشین درباره تحریم ایران منتشر شده است.

این در حالیست که برخی تحلیلگران انتشار رویکردهای جدید وزارت خزانه داری آمریکا در ۸ سپتامبر سال جاری را به معنی بازنگری در برخی تحریم‌ های آمریکا علیه ایران توصیف کرده بودند؛ حال آنکه خزانه‌ داری آمریکا تأکید کرد آنچه روز گذشته اعلام کرده بود؛ صرافاً شفاف‌ سازی و به روز رسانی قوانینی است که پیشتر بر اساس توافق هسته ای با ایران (برجام) اعلام شده بود.

لازم به ذکر است، شبکه تلویزیونی فاکس نیوز دیروز از تسهیل در کاهش برخی تحریم ها علیه ایران خبر داده و اعلام کرده بود وزارت خزانه داری آمریکا دستورالعملِ تجاری را منتشر نمود که بر اساس آن به تُجار اجازه می‌دهد معاملات دلاری خود با ایران از طریق مؤسسات بانکداری برون‌ مرزی را مادامیکه به سیستم مالی آمریکا وارد نشود، به انجام رساند.

بدعهدی آمریکا در عدم تحقق وعده های خود در توافق هسته ای با ایران موسوم به «برجام» در حالی به اذعان رسانه های جمعی رسیده است که «یوکیا آمانو» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی هفته گذشته از انجام کامل تعهدات ایران در برجام خبر داده و روز گذشته نیز درباره شکننده بودن آن به طرف غربی هشدار داده بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*