نگاهی گذرا به سوابق روابط غیراخلاقی روسای جمهور آمریکا

خبرگزاری فارس: نگاهی گذرا به سوابق روابط غیراخلاقی روسای جمهور آمریکا

الفاظ رکیک دونالد ترامپ در حالی به یک موضوع جنجالی در آمریکا تبدیل شده که با نگاهی به رسانه‌ها می‌توان سابقه‌ای طولانی درباره روابط غیراخلاقی روسای جمهور این کشور مشاهده کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در حالی که این روزها تقریبا هر روز رسانه‌های آمریکایی به ویژه مخالفان نامزد جمهوریخواه به موضوع آزار جنسی زنان از سوی دونالد ترامپ می‌پردازند، باید گفت که در موضوع روابط غیراخلاقی، پای بسیاری از روسای جمهور آمریکا گیر است.

 پایگاه آمریکایی «آلترنت» با تاکید بر وجود مثال‌ها و موارد فراوانِ رسوایی‌های اخلاقی روسای جمهور آمریکا، برای نمونه به چندین مورد اشاره کرده است. گزارش این رسانه در ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۵(سال گذشته) منتشر شده است.

جان فیتزجرالد کِنِدی

 سی و پنجمین رئیس جمهور آمریکا و کسی که در هنگام آغاز ریاست جمهوری ۴۳ سال داشت، جوان‌ترین رئیس جمهور تاریخ این کشور محسوب می‌شود. او در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در سن ۴۶ سالگی به قتل رسید.

در گزارش آلترنت با تاکید بر روابط نامشروع متعدد کندی با بازیگران زن هالیوود و مدل‌ها آمده است: «لیست کتاب سیاه هوسرانی‌های نامشروع جان اف کندی، چشمگیر است: مارلین مونرو، آنجی دیکینسون و بلیز استار».

این پایگاه ادامه داد: «جان اف کندی تنها به زنان فریبنده و مسحور کننده علاقه نداشت بلکه در میان کسانی که همبستر او بودند، نام پریسکیلا ویر و جیل کووان، معاونان و منشی‌های او در کاخ سفید هم دیده می‌شود».

 جیمز بوکانن

 بوکانن پانزدهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است که از سال ۱۸۵۷ تا ۱۸۶۱ مقام ریاست جمهوری را عهده‌دار بود. او تنها رئیس جمهوری آمریکا است که هرگز ازدواج نکرد.

آلترنت درباره او نوشت: «یک رئیس‌جمهور علنا همجنسگرا تیتر اخبار را از آن خود خواهد کرد البته شاید در دنیای امروز آمریکا، این موضوع چندان رسواکننده و افتضاح آمیز نباشد. با این حال، به سختی از هر ۳۵ فرد بالغ آمریکایی، یک نفر خودش را همجنسباز می‌خواند و ما ۴۴ رئیس‌جمهور(تا سال ۲۰۱۵) داشته‌ایم. خوب شما خودتان حساب و کتاب کنید».

این رسانه ادامه داد: «تنها رئیس‌جمهور عزب و مجرد آمریکا، بدون شریک جنسی نبود. او با ویلیام روفوس کینگ که به مدت ۱۰ سال معاون رئیس‌جمهور میلارد فیلمور(سیزدهمین رئیس‌جمهور آمریکا) بود، زندگی کرد. صحبت درباره بوچانن و کینگ، ورد زبان‌ها بود».

استیون گروور کلیولند

کلیولند، بیست و دومین و بیست و چهارمین رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا ابتدا در انتخابات ۱۸۸۴ به ریاست جمهوری آمریکا رسید اما ۴ سال بعد رقابت برای کسب مجدد این جایگاه را به «بنیامین هریسون» واگذار کرد. او اما توانست در دور بعدی انتخابات بار دیگر وارد کاخ ریاست جمهوری شود.

آلترنت درباره او اینطور نوشته است: «گروور کلیولند برای خود شهرتی به عنوان مرد زن‌ها بودن، به هم زده بود. او در حالی که در شهر بوفالو نیویورک مشغول فعالیت‌های وکالت بود، با زن جوانی به نام ماریا کرافتس هالپین رابطه داشت. هالپین سال‌ها بعد او را متهم کرده که پدر اسکار، فرزند اوست. کلیولند این موضوع را رد نکرد اما هرگز پدر بودنش را هم تایید نکرد».

موضوع رسوایی اخلاقی کلیولند به خواهر او هم تسری پیدا کرد. «رُز کلیولند» به دنبال ریاست جمهوری برادرش و به دلیل آنکه او همون ازدواج نکرده بود، نقش «بانوی اول» را تا سال ۱۸۸۶(زمان ازدواجش) ایفا کرد اما خانم رُز کلیولند در همان زمان روابط غیراخلاقی و همجنسگرایانه داشت.

خواهر بیست و دومین و بیست و چهارمین رئیس‌جمهور آمریکا با زن شوهرداری به نام «اوانجلین سیمپسون» رابطه داشت و پس از مرگ شوهر او، این دو برای زندگی مشترکشان به ایتالیا مهاجرت کردند.

فرانکلین روزولت

فرانکلین دلانو روزولت سی و دومین رئیس‌جمهور آمریکا است. او به علت جنگ جهانی دوم توانست برای سه بار رئیس‌جمهور آمریکا شود. او از ۱۹۳۷ ریاست جمهوری را آغاز کرد و تا سال ۱۹۴۵ در این سمت بود.

آلترنت درباره او اینطور نوشته است: «روزولت با لوسی مرسر، منشی امور اجتماعی همسرش رابطه طولانی مدتی داشت. این رابطه احتمالا از سال ۱۹۱۶ و زمانی که روزولت به عنوان دستیار وزیر امور نیروی دریایی کار می‌کرد، شروع شد. چندین سال بعد، الیانور روزولت (همسر روزولت) چند نامه رد و بدل شده بین شوهرش و لوسی را دید. با وجود تهدید به طلاق، الیانور شریک روزولت باقی ماند اما روزولت بدون تردید تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۵ به رابطه با لوسی ادامه داد و حتی زمان مرگش، لوسی مرسر کنارش بود».

درباره روزولت، روابط غیر اخلاقی دیگری هم گزارش شده است. به گفته رسانه‌ها، روزولت با «مارگارت الیس لوهاند» کسی که ۲۱ سال منشی‌اش بود، رابطه داشت.

آلترنت و برخی دیگر از رسانه‌ها، از روابط غیراخلاقی او با «پرنسس مارتا» همسر ولیعهد دهه ۴۰ میلادی سوئد هم خبر دادند(عکس ذیل).

لیندون جانسون

سی و ششمین رئیس جمهور آمریکا، معاون جان اف کندی بود و در پی قتل او به ریاست جمهوری رسید. لیندون جانسون پس از پایان دوره کندی در دور بعدی انتخابات توانست به پیروزی برسد.

آلترنت درباره او نوشته است: « لیندون جانسون با جان کندی رقابتی فراتر از سیاست داشت. یک بار جانسون درباره ولع جنسی کندی ادعا کرده بود که “من زنان بسیار بیشتری از او داشتم حال آنکه اقدامات من از روی تصادف بوده و اقدامات او عامدانه”. شاید این اظهارنظر او درست باشد. زنی به نام مادلین براون ادعا کرده که با جانسون رابطه ۲۰ ساله داشته و نتیجه این رابطه، یک پسر بود».

آلترنت ادامه داد: «خوب اگر اینطور باشد، جانسون رابطه دیگری هم داشت. به گفته رابرت کارو کسی که زندگی نامه جانسون را نوشته، او یک رابطه ۳۰ ساله با زنی به نام آلیس گلاس هم داشت که این رابطه از سال ۱۹۳۷ شروع شد. آلیس همسر یک سرمایه‌دار صاحب چندین روزنامه‌ بود؛ روزنامه‌هایی که به شدت حامی جانسون بودند. این رابطه در سال ۱۹۶۷ پایان یافت چرا که آلیس به شدت مخالف جنگ(جنگ ویتنام) بود. به نظر می‌رسد که جنگ چیزی بیشتر از حرفه و شغل سیاسی‌ جانسون را از بین برد».

وارن هاردینگ

وارن گامالیل هاردینگ بیست‌ونهمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است؛ کسی که از ۱۹۲۱ تا ۱۹۲۳ در سمت ریاست جمهوری این کشور بود.

آلترنت درباره او اینطور نوشت: «دولت وارن هاردینگ  غرق در فساد، رشوه و ناشایستگی عمومی بود. او در حالی که در ابتدا به شدت پر طرفدار بود اما رئیس‌جمهوری فاجعه بود. البته برای او چندان اهمیتی نداشت چرا که مشغول وقت گذراندن با زنان مختلف در کاخ سفید بود. جدا از روابط بلند مدت او با کری فولتون فیلیپس که همسر دوستش جیمز فیلیپس بود، هاردینگ با نان بریتون که ۳۰ سال از او جوانتر بود، رابطه داشت».

این رسانه ادامه داد: «این رابطه(رابطه با نان بریتون) یک دختر نامشروع بر جا گذاشت. فلورنس هاردینگ همسر هاردینگ  از فساد و شیطنت‌های شوهرش بی اطلاع نبود و وقتی او در سال ۱۹۲۳ بر اثر مسمومیت فوت کرد شایعات زیادی درباره اینکه همسر رئیس‌جمهور او را مسموم کرد، مطرح شد. گفته می‌شود مسمومیت او ناشی از خوردن گوشت آلوده خرچنگ بود».


هاردینگ و نان بریتون به همراه دختر نامشروعشان

توماس جفرسون

جفرسون سومین رئیس‌جمهور آمریکا را یکی از متفکرین اصلی و بنیانگذاران آمریکا می‌دانند. او که نویسنده اصلی اعلامیه استقلال ایالات متحده آمریکا است، از سال ۱۸۰۱ دو دوره متوالی رئیس جمهور بود.

اما او نیز در لیست روسای جمهور آمریکا قرار دارد که روابط غیراخلاقی و نامشروع داشتند.

«آلترنت» درباره او اینطور نوشته است: «اینطور شایعه وجود داشته که توماس جفرسون در جوانی تلاش کرده بود که بتسی واکر، همسر بهترین دوستش را (به برقراری روابط جنسی) وسوسه کند. جفرسون به عنوان سفیر آمریکا در پاریس، با یک زن متاهل به نام ماریا کاسوی رابطه داشت. او با سالی همینگز برده نیمه سفید و نیمه سیاه پوست همبستر بود. اما بدتر اینکه، همینگز خواهر ناتنی مارتا همسر توماس جفرسون بود و پدر آنها یکی بود».

این رسانه ادامه داد: «جفرسون رابطه طولانی با همینگز داشت و پدر شش فزرند او بود و جفرسون هر جایی که می‌خواست او را با خودش می‌برد حتی به پاریس؛ جایی که گفته شده او هم با سالی و هم با ماریا کاسوی رابطه برقرار می‌کرد. چهار تن از فرزندان آنها که گفته می‌شود سفید پوست بودند توانستند به سن بلوغ برسند و جفرسون آنها را از بردگی نجات داد و آزاد کرد(مادر آنها برده بود). اما موضوع عجیب آن بود که جفرسون هرگز سالی همینگز را آزاد نکرد و بعدها مارتا راندلف، دختر جفرسون پس از مرگ پدرش او را آزاد کرد».

اندرو جکسون

اندرو جکسون هفتمین رئیس جمهور تاریخ آمریکا است. او بین سالهای ۱۸۲۹ تا ۱۸۳۷ میلادی ریاست جمهوری آمریکا را بر عهده داشت.

رسانه‌های مختلفی او را اولین رئیس‌جمهور آمریکا می‌دانند که با یک زن شوهردار ازدواج کرد.

آلترنت اینطور گزارش داده است: «جکسون با ریچل قبل از آنکه او از شوهر اولش طلاق بگیرد، ازدواج کرد و تبدیل به اولین رئیس‌جمهوری شده که با زنی که دو شوهر داشته، ازدواج کرد».

رونالد ریگان

ریگان چهلمین رئیس‌جمهور آمریکا در حد فاصل سال‌های ۱۹۸۱ تا ۱۹۸۹ است. او پیش از آن فرماندار ایالت کالیفرنیا و قبل‌تر از آن، هنرپیشه سینما و تلویزیون بود.

آلترنت درباره او نوشته است: «بر اساس گفته کیتی کلی که بدون اجازه زندگی نامه رونالد ریگان را نوشته، ریگان در سال ۱۹۵۲ به تجاوز به یک زن متهم شد. کلی همچنین ادعا می‌کند که نانسی همسر ریگان با فرانک سیناترا(خواننده و هنرپیشه آمریکایی تولد ۱۹۱۵ و مرگ ۱۹۹۸) رابطه داشت».


نانسی ریگان، فرانک سیناتارا و رونالد ریگان در مراسمی در کاخ سفید

جورج بوش پدر، پسر، بیل کلینتون و اوباما

درباره روابط غیراخلاقی روسای جمهوری آمریکا، گمانه‌زنی‌هایی نیز درباره جورج بوش پدر و پسر و باراک اوباما هم به مطرح شده است.

رسوایی‌های اخلاقی و ماجرای روابط بیل کلینتون با زنان و مهمتر از همه رابطه او با «مونیکا لووینسکی»، او را تا پای استیضاح و خلع از ریاست جمهوری پیش برده بود.

آلترنت درباره بوش‌ها اینطور نوشته است: «درباره بوش پدر و پسر هم شایعاتی در خصوص داشتن روابط خارج از ازدواج وجود داشت. روابط منسوب به رئیس جمهور چهل و یکم(بوش پدر) هم قبل از ریاست جمهوری و هم در جریان ریاست جمهوری او بود. ادعا شده که رئیس‌جمهور چهل و سوم(بوش پسر) با یک  رقاصه رابطه داشت. هر دوی بوش‌ها این ادعاها را رد کردند. رئیس‌جمهور چهل و سوم در اکتبر سال ۲۰۰۰ توسط زنی به نام مگی دنیس شودینگر، به تجاوز متهم شد کسی که در سال ۲۰۰۳ به دلیل شدت جراحات ناشی از تیراندازی به خودش کشته شد».

هر چند در گزارش آلترنت اشاره‌ای به رئیس‌جمهور کنونی نشده اما گمانه‌زنی‌ها و شایعات درباره روابط غیراخلاقی روسای جمهور آمریکا، باراک اوباما را از قلم نیانداخته است.

در سال ۲۰۱۴ رسانه‌های فرانسوی به موضوع روابط غیراخلاقی باراک اوباما با یک خواننده و بازیگر زن معروف آمریکایی پرداختند.


اوباما و بیانسه خواننده آمریکایی

«فیسکال روستاین» عکاس فرانسوی به فیگارو گفته بود که اوباما با «بیانسه» خوانده مشهور زن آمریکایی که همسر «جی زی» خواننده و رَپِر معروف آمریکایی است، رابطه غیراخلاقی دارد.

کار به جایی رسید که پایگاه “National Enquirer” که اخبار پیرامون افراد سرشناس و “سلبریتی” را دنبال می‌کند، از روابط به شدت سرد اوباما و همسرش خبر داده بود.

این پایگاه خبر داده بود که رئیس جمهور آمریکا و همسرش هر کدام در یک اتاق جداگانه در کاخ سفید به خواب می‌روند.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده باراک اوباما که نخواست نامش فاش شود؛ رابطه بین اوباما و همسرش از چند سال گذشته به تیرگی گرائیده و این دو تصمیم گرفتند به خاطر فرزندانشان و برای جلوگیری از متأثر شدن فعالیت‌های سیاسی اوباما، به زندگی مشترک ادامه دهند.

این منبع آگاه گفته بود که میشل اوباما تا قبل از اتمام دومین دوره ریاست جمهوری اوباما، کاخ سفید را ترک نخواهد کرد ولی بعد از ریاست جمهوری اوباما، از هم جدا خواهند شد(جزئیات بیشتر).

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*