مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی: تعاونی‌های خراسان جنوبی بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات داشتند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صادرات ۱۰ میلیون و ۸۲۳ هزار دلاری تعاونی‌های استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.
تعاونی‌های خراسان جنوبی بیش از ۱۰ میلیون دلار صادرات داشتند

محمد سنجری اظهار داشت: تعاونی‌های استان با صادرات محصولات خود به خارج از کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ برابر بیشتر صادرات داشته‌اند.

وی مهم‌ترین عامل افزایش صادرات تعاونی‌های استان را حمایت دولت در تخصیص سهمیه سوخت به مرزنشینان ساکن تا شعاع ۲۵ کیلومتری مرز اعلام کرد و گفت: تعاونی‌های خراسان جنوبی اقلامی چون سوخت، سنگ ساختمانی، شیرینی، ظروف پلاستیکی، رب و سنگ آهک را  به کشورهای افغانستان، هلند، روسیه، پاکستان، ایتالیا و ترکمنستان صادر کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این اداره کل با برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی، حمایت از حضور تعاونی‌ها  در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، برگزاری نشستهای تخصصی مدیران عامل تعاونیها با دستگاههای مرتبط جهت رفع موانع تولید و صادرات، برگزاری دوره‌های آموزشی بازار و برند و حمایت از دریافت برند برای تعاونی‌‎ها، تمام تلاش خود را برای رونق گرفتن  تعاونی‌های استان انجام داده است.

سنجری در خصوص حمایت از تولیدات و همچین عرضه محصولات تعاونی‌های استان به سایر شهرهای کشور گفت: این اداره کل با  حمایت از حضور تعاونیهای استان در نمایشگاه داخلی و خارجی و همچنین تهیه هدایا از تولیدات تعاونی‌های استان با نام و برند تعاونی به میهمانان کشوری در استان اقدام به شناساندن محصولات تعاونی‌ها استان کرده است.

وی در ادامه از کسب رتبه برتر اقامه نماز در کشور خبر داد و گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی توانست در بین ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی کل کشور با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر اقامه نماز در کشور را در سال ۹۴ کسب کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز روشنایی چشم و آرامش بخش قلب است گفت: توسعه فرهنگ نماز و به ویژه نماز جماعت در ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان جزو اولویتهای اداره کل بوده است و کارکنان تعاون، کار و رفاه اجتماعی اهمیتی ویژه‌ای به مقوله نماز دارند.

سنجری نماز را مظهر نظم، هماهنگی و کمال زیبایی و تجلی‌گاه فرمان خدا و اظهار ادب در پیشگاه معبود دانست و افزود: بسترسازی و ایجاد زمینه‌های لازم به منظور اجرای برنامه‌ها، نظارت بر اجرا، ارزیابی برنامه‌ها و پیگیری تحقق اهداف پیش‌بینی شده، کاربردی کردن و بهره‌برداری از نتایج حاصل از فعالیت‌های انجام شده از جمله معیارهای این رتبه‌بندی بوده است که این اداره کل با بالاترین امتیاز در کشور مقام اول را به خود اختصاص داده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*