لاریجانی: هزینه شدن ۹۰درصد بودجه کشور در پرداخت حقوق، یک بیماری اقتصادی است

 

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه شدن ۹۰ درصد بودجه کشور برای پرداخت حقوق کارکنان دولت یک بیماری بزرگ اقتصادی است.

به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز جمعه در نشست شورای اداری گچساران اظهار داشت: ۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات کشور هم اینک صرف پرداخت حقوق و مزایای دستگاه ها و ادارات می شود.
وی ادامه داد: تنها ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات کشور معادل ۱۰ درصد برای عمران و آبادانی کشور هزینه می شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: با کوچک سازی بدنه دولت می توان بخش زیادی از بودجه کشور را برای عمران، رفاه و بهبود وضعیت معیشتی مردم هزینه کرد.
لاریجانی بیان کرد: برای عمران و آبادانی کشور به ۱۰۰ الی ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است که درآمد نفت و مالیات جوابگوی آن نیست و باید بستر های لازم برای سرمایه گذاری خارجی و داخلی فراهم شود.
وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی وظیفه ریل گذاری برای ایجاد تولید را دارد، اما موتور این قطار بایستی از سوی جوانان و سرمایه گذاران روشن شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: تصویب قوانین برای رونق کارآفرینی در کشور تنها یک بعد از موضوع است، مساله اصلی جذب سرمایه گذار و همکاری بانک ها برای تسهیلات و مشارکت با مردم است.
لاریجانی با اشاره به افزایش تولید نفت در ایران، ابرازامیدواری کرد که در آینده بتوان شاهد بهبود وضعیت کنونی در کشور باشیم.
وی ابراز کرد: اعتبارات عمرانی کشور برخلاف سایر کشورهای توسعه یافته دنیا است به همین دلیل رهبر معظم انقلاب بر اقتصاد مقاومتی تاکید دارند.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هم اینک از رشد ۸ درصدی اقتصادی کشور مدنظر رهبر فرزانه انقلاب فاصله داریم، افزود: با سرمایه گذاری و حمایت از آن بسترهای تولید، می توان این رشد را فراهم کنیم.
وی به ظرفیت های طبیعی، نیروی انسانی مستعد و خلاق کهگیلویه و بویراحمد و سابقه فعالیت های درخشان مردم انقلابی این خطه در صحنه های مختلف اشاره کرد و افزود: این استان نیازمند توجه و تلاش بیشتر مسئولان برای پاسخگویی به مطالبات مردم است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با هدف شرکت در کنگره ۱۸۸۰ شهید به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است و امروز مهمان مردم گچساران بود.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*