آخرین خبر :

عالم اهل سنت درمیان: خاک پای امام حسین(ع) را سرمه چشممان می کنیم/ قیام امام حسین(ع) مورد تایید همه مسلمانان شیعه و سنی است

عالم اهل سنت درمیان گفت: متاسفانه بسیاری از عوام تسنن و تشیع به صورت نا آگاهانه و با برخی رفتارها بدعت هایی را در خصوص حرکت امام حسین (ع) وارد کردند که این موضوع نه مورد پسند خود حضرت و نه عالمان شیعه و سنی است.

مولوی سید مومن موسوی امام جمعه اهل سنت روستای فندخت در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ در خصوص شخصیت و قیام امام حسین (ع) اظهارکرد: نوه پیامبر اکرم(ص)هستند و پیامبر ایشان و برادرشان امام حسن(ع) را سرداران اهل بهشت اعلام کردند و اگر سیادتی هم در جامعه وجود دارد از نسل این امامان است.

وی افزود: امام حسین (ع) دارای شخصیتی بزرگ، وارسته، حق گو و عالم و رهبر دینی اهل تشیع و اهل تسنن است و همه مسلمانان جهان ارادات خاصی به این حضرت دارند و ما هم خاک پای ایشان را سرمه چشممان می کنیم.

امام جمعه اهل سنت روستای فندخت گفت: صحنه کربلا و قیام امام حسین(ع) دانشگاه بزرگی است که امام حسین (ع) درس های بزرگی به بشریت دادند.

موسوی تصریح کرد: اما متاسفانه بسیاری از عوام تسنن و تشیع به صورت نا آگاهانه و با برخی رفتارها بدعت هایی را در خصوص حرکت امام حسین (ع) وارد کردند که این موضوع نه مورد پسند خود حضرت و نه عالمان شیعه و سنی است.

وی بیان کرد: قیام امام حسین (ع) در برابر یزید و یزیدیان عالم بود و مورد تایید همه مسلمانان شیعه و سنی است. اما متاسفانه یک سری حرکت ها وجود دارد که حرکت امام حسین(ع) را به چالش می کشند.

عالم اهل سنت درمیان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری چند روز قبل در فرمایشات خود به این موضوع که مطالب مداحی ها باید واقعیت داشته باشد؛ اشاره کردند، گفت: اما ممکن است مداحان واقعیت این حرکت و قیام را ندانند و به جای ترویج قیام و حکومت حسینی؛  آن را در انزوا قرار دهند که باید جلوی این حرکت ها گرفته و بر محورهای وحدت مسلمانان تاکید شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*