سرلشکر باقری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی: روس‌ها بدنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای برد بلند هستند

 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: روس‌ها هم به شدت به دنبال کمک ما برای دستیابی به علم پهپادهای برد بلند هستند.
روسیه بدنبال کمک ایران برای دستیابی به علم پهپادهای برد بلند استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در مراسم آغاز سال تحصیلی ۹۵-۹۶ دانشگاه عالی دفاع ملی که صبح امروز یکشنبه(۴ مهرماه) برگزار شد، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس جنبه حماسه و ایثارگری برای ما ایرانیان دارد لذا باید جنبه تولید علم هم در دفاع مقدس مورد توجه قرار گیرد.
وی با اشاره به عملیات والفجر ۸ افزود: در این عملیات برای عبور از اروند رود اقدامات بسیار دقیق علمی انجام شد، بنده زمانی که پس از جنگ تحمیلی در رشته جغرافیا مشغول به تحصیل شدم به این نتیجه رسیدم که عمق علمی عملیات والفجر۸ بسیار بالا بود. این عملیات حاصل ۷۰ عملیات شناسایی بود، اطلاعات میدانی جمع می‌شد و به صورت جدول و نقشه درمی‌آمد.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به مفهوم هارتلند در مفاهیم ژئوپولتیکی تصریح کرد: آشنایی نیروهای رزمنده ایرانی به هارتلند میدان جنگ تنها دلیل فرار نیروهای بعثی در عملیات بیت‌المقدس بود.
وی ادامه داد:  تولید دانش می‌تواند از کارهای اساسی باشد و حتی امروز میدان سوریه و عراق در مبارزه با تروریست‌ها نیز رقابتی برای تولید دانش می‌تواند باشد.
سرلشکر باقری تصریح کرد: امروز پهپادهایی با برد بلند، پایگاهی در حد یک متر مربع را مورد شناسایی و هدف قرار می‌دهند که علم این پهپادها در اختیار یکی دو کشور است. روس‌ها هم به شدت به دنبال کمک ما برای دستیابی به علم این پهپادها هستند، البته آمریکایی‌ها هم این علم را دارند و اسرائیلی‌ها به واسطه آمریکا از این دستاورد برخوردارند.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: دانشگاه عالی دفاع ملی باید طرح‌های خود را برای نقش آفرینی در سطوح راهبردی نیروهای مسلح ارائه دهد، همچنین این دانشگاه باید در سازوکار پذیرش دانشجو با آگاهی بیشتری حرکت کند، باید دانشگاه عالی دفاع ملی نماد نظم، انضباط، حرکت در مسیر آیین‌نامه‌ها باشد و از انجام پژوهش‌های تکراری پرهیز کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*