آخرین خبر :

رئیس جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی: آموزه های فرهنگ عاشورا از مرز شیعه و اسلام گذشته است/محرم فرصتی برای زدودن تحریفها و غنی سازی فرهنگ حسینی

 

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری، عاشورا را مهمترین حادثه تاریخ در تعیین سرنوشت امت اسلامی دانست و تاکید کرد که خوشبختانه امروز آموزه های عظیم فرهنگ عاشورا از مرز شیعه و اسلام گذشته و همه انسانهای آزاده را در بر گرفته است.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی عصر سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: انسانهای فرهیخته و بسیاری از نخبگان اندیشه ورز جهان، علیرغم نگرشهای مختلف فکری، امام حسین (ع) را الگوی آزادگی، عدالتخواهی و ایستادگی در برابر ظلم و استبداد می دانند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، آغاز و ادامه نهضت اسلامی و پیروزی در دفاع مقدس را ملهم از فرهنگ عاشورا دانست و اظهارداشت: ماه محرم فرصتی بزرگ برای اصلاح و زدودن تحریفها و تبیین و غنی سازی فرهنگی حسینی است.
روحانی همچنین با اشاره به روایات منسوب به ائمه علیهم السلام و نیز تاکیدات امام راحل، اهتمام به حفظ و انتقال شیوه های سنتی عزاداری را ضروری خواند.
*ضرورت برخود با جریان پایان نامه فروشی و نوشتن مقالات ISI
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه این جلسه، بر ضرورت برخورد لازم با جریان پایان نامه فروشی و نوشتن مقالات ISI در کشور که با پشتیبانی سازمان یافته عناصر خارجی و مساله دار و یا جاهل انجام می شود، تاکید کردند.
در همین چارچوب مقرر شد وزارت کشور با همکاری قوه قضاییه، برخورد حقوقی و قضایی متناسب با این موضوع که طبق تاکیدات رئیس قوه قضاییه در این جلسه ، جعل و جرم عنوان شد، انجام دهد.
همچنین در این جلسه به آشفتگی معماری، ساخت و ساز و بناهای شهری و غیر شهری، علیرغم تمدن تاریخی معماری کشور قبل و بعد از اسلام اشاره و گزارش کارگروهی که در زمینه وضعیت معماری و شهرسازی فعال شده است، قرائت شد.
مقرر شد در جلسه آتی شورای عالی انقلاب فرهنگی که با حضور وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان مربوطه برگزار خواهد شد، سیاست ها، چارچوب ها و ضوابط اساسی ارزیابی شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*