رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی : ۶۵ درصد واحدهای تولیدی استان با کمتر از۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی بیرجند با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی باید مورد عارضه یابی قرار گیرد، گفت: در حال حاضر ۶۵ درصد واحدهای تولیدی استان کمتر از۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.
۶۵ درصد واحدهای تولیدی استان با کمتر از۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خراسان تایم؛ محسن احتشام در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: امیدواریم با هم افزایی بخش دولتی و خصوصی و با ارائه راهکارهای عملی بیشتری بتوانند مولفه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات واحدهای تولیدی باید مورد عارضه یابی قرار گیرد و این مشکلات صنعت و تولید درمان شود، افزود: در حال حاضر ۹ درصد واحدهای تولیدی استان بالاتر از ظرفیت اسمی تولید و ۶۵ درصد کمتر از۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی بیرجند گفت: ۶۵ درصد واحد های تولیدی استان صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند که نقش بسزایی در توسعه، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی دارند و باید به آنان توجه بیشتری شود.

احتشام بیان کرد: تورم، تحریم های ظالمانه رکود اقتصادی، سیاست های غلط پولی، بالا بودن نرخ سود تسهیلات، عدم اجرای بخشنامه‌ها و پرداخت نشدن یارانه سهم تولید از جمله از عواملی است که موجب ایجاد مشکلات برای واحدهای تولیدی و صنعتی در کشور شده است.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاران و تولید کنندگان خراسان جنوبی نباید هزینه سیاست را پرداخت کنند.

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع معادن و کشاورزی بیرجند از بانک های درخواست کرد بیشتر با واحدهای تولیدی همکاری کنند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*