آخرین خبر :

در نظرسنجی مشترک شبکه سی ان ان و مؤسسه «او آر سی» ، پوست اوباما هم تبعیض نژادی را کم نکرد !!!


اکثریت شهروندان آمریکایی معتقدند که مناسبات نژادی در این کشور در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما بدتر شده است.

          به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی شبکه سی ان ان طی گزارشی از واشنگتن نوشت: نتایج این نظرسنجی در حالی منتشر می‌شود که شمار فزاینده‌ای از شهروندان آمریکایی می‌گویند: تبعیض علیه سیاهپوستان، معضلی بسیار جدی در این کشور است و نگرانی‌ها درباره وجود تبعیض در سیستم قضایی این کشور نیز بسیار گسترده شده است.
کلاً ۵۴ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که مناسبات میان سیاهپوستان و سفیدپوستان، از زمانی که باراک اوباما به ریاست جمهوری رسیده، بدتر شده است. این در حالی است که در ماه ژوئن، ۴۳ درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی مشابه، همین عقیده را داشتند. یعنی از آن زمان تاکنون ۱۱ درصد بر شمار افرادی که معتقدند مناسبات نژادی در این کشور بدتر شده، افزوده شده است.
سیستم قضایی فقط برای سفید پوستان !
         همچنین در نظرسنجی اخیر، ۵۲ درصد از شهروندان آمریکایی گفتند که سیستم قضایی آمریکا سفیدپوستان را بر سیاهپوستان ترجیح می‌دهد. ۳۶ درصد معتقدند که سیستم قضایی آمریکا برخوردی برابر و منصفانه با سیاهپوستان و سفیدپوستان دارد. این در حالی است میزان اعتقاد به منصفانه بودن سیستم قضایی آمریکا در خصوص سیاهپوستان و سفیدپوستان، در مقایسه با نظرسنجی ماه فوریه ۲۰۱۵، شش درصد کاهش نشان می‌دهد.
این منبع افزود: حدود سه چهارم سیاهپوستان و نیمی از سفیدپوستان معتقدند که سیستم قضایی آمریکا سفیدپوستان را ترجیح می‌دهد. با وجودی که ۵۰ درصد از سفیدپوستان به جانبدارانه بودن سیستم قضایی آمریکا اذعان دارند، وقتی در این نظرسنجی سطح تحصیلات شرکت‌کنندگان نیز در نظرگرفته می‌شود، نتیجه جالب توجهی به‌دست می‌آید: ۶۲ درصد از سفیدپوستانی که مدرک دانشگاهی دارند و فقط ۴۲ درصد از سفیدپوستانی که مدرک دانشگاهی ندارند (فارغ‌التحصیل دبیرستان یا پایین‌تر از آن هستند)، معتقدند که سیستم قضایی آمریکا به نفع سفیدپوستان در مقایسه با سیاهپوستان است. حتی محل زندگیِ افراد نیز در نوع پاسخ‌های‌شان (و میزان آگاهی‌شان) تأثیرگذار است. ۶۲ درصد از آمریکایی‌هایی که در شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند، می‌گویند که سیستم قضایی آمریکا تبعیض‌آمیز است. این در حالی است که ۵۲ درصد از شهروندانی که در حومه‌ی شهرها زندگی می‌کنند و فقط ۳۸ درصد از کسانی که در مناطق روستایی به‌سر می‌برند، چنین اعتقادی دارند.
تبعیض علیه سیاهپوستان بحران بسیار جدی !
           آن بخش از پاسخ دهندگان که معتقدند تبعیض علیه سیاهپوستان مشکلی بسیار جدی در آمریکا است، از ۳۷ درصد در ژوئنِ گذشته به ۴۲ درصد در حال حاضر رسیده است. این رکوردی جدید در این زمینه در دوران ریاست جمهوری اوباما به‌حساب می‌آید.
این منبع در پایان افزود:‌ نظرسنجی سی ان ان / او آر سی به صورت تلفنی از ۲۸ سپتامبر تا ۲ اکتبر از نمونه‌ای آماری که شامل ۱۵۰۱ بزرگسال آمریکایی بود و مشتمل بر ۱۰۸۶ سفیدپوست غیرهیسپانیک (غیرآمریکای لاتین تبار) و ۱۴۰ سیاهپوست غیرهیسپانیک بود، برگزار شده است. حاشیه خطای آماریِ این نظرسنجی، دو و نیم درصد اعلام شده است. هر چه از تعداد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی کاسته شود، حاشیه خطای آماریِ آن نیز بالاتر می‌رود. از اینرو، حاشیه خطای آماری در میان سفیدپوستانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، سه درصد و در میان سیاهپوستانی که در این نظرسنجی شرکت کرده‌اند، هشت و نیم درصد بوده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*