آخرین خبر :

در نشست خبری پس از اجلاس سران گروه بریکس؛ پوتین: آمریکا از نزدیک‌ترین متحدان خود نیز جاسوسی می‌کند

 

رئیس‌جمهور روسیه گفت در ساختار و شیوه برگزاری انتخابات آمریکا مشکلاتی وجود دارد که باید اصلاح شوند.
پوتین: آمریکا از نزدیک‌ترین متحدان خود نیز جاسوسی می‌کند
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه تلویزیونی روسیا الیوم لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشست خبری پس از شرکت در نشست سران گروه بریکس در هند گفت: آمریکا از نزدیک ترین متحدان خود جاسوسی می کند و پیش از این به این مسئله اعتراف کرده است.
پوتین افزود: در ساختار و شیوه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشکلاتی وجود دارد که باید آنها را شناسایی و اصلاح کنند.
رئیس‌جمهور روسیه در نشست خبری پس از شرکت در اجلاس سران گروه بریکس در هند گفت: یکی از مأموریتهای گروه بریکس نزدیک کردن اقتصاد کشورهای عضو به یکدیگر و توسعه این کشورهاست.
پوتین افزود: ما با چالش های مشترک بین المللی روبرو هستیم. گروه بریکس فرصت بزرگی برای پیگیری توسعه است. می توان انتظار هر کاری را از طرف شرکای آمریکایی داشت زیرا آنها از متحدان خودشان هم جاسوسی می کنند.
وی خاطر نشان کرد: نمی توان مشکلات منطقه ای را با جنگ بین کشورها حل و فصل کرد بلکه باید گفتگو را به عنوان بهترین راه پیگیری کرد. روسیه برای تأثیرگذاشتن بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا تلاش نمی کند.
پوتین در واکنش به سخنان جو بایدن، معاون رئیس جمهور آمریکا که از حملات احتمالی سایبری این کشور به روسیه خبر داده بود، گفت: این نخستین بار است که آمریکا به این حملات سایبری اعتراف می کند.
رئیس‌جمهور روسیه گفت: اختلاف بر سر بحران سوریه، عامل لغو سفرم به فرانسه بود. روسیه به مشارکت دادن بیشترین تعداد از کشورها از جمله فرانسه در حل بحران سوریه تمایل دارد.
ولادیمیر پوتین رفتار غربی ها در قبال حلب و موصل را دوگانه خواند. وی همچنین تحریم سوریه را بی فایده عنوان کرد و گفت: اختلافات آمریکا و روسیه بر سر موضوع سوریه نیست بلکه آمریکایی ها روسیه مستقل را برنمی‌تابند.
رئیس جمهور روسیه گفت امیدوار است زمانی که مناظره های انتخاباتی آمریکا پایان یابد، فرصت احیای روابط فراهم شود.
وی اضافه کرد هند شریک اساسی برای روسیه است و امضای قرارداد فروش سامانه ضد هوایی اس۳۰۰ به هند هم در همین چارچوب صورت گرفت.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*