حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با فارس: کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید

 

خبرگزاری فارس: کلیات برنامه ششم توسعه در کمیسیون تلفیق به تصویب رسید

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس از تصویب کلیات این لایحه در نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس اعلام کرد کلیات لایحه برنامه ششم توسعه در نشست عصر امروز تلفیق به تصویب رسید.

وی همچنین گفت: کلیات لایحه برنامه ششم توسعه از ۲۸ نماینده حاضر در جلسه تلفیق، ۲۷ رأی مثبت کسب کرد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور باید دارای برنامه باشد و برنامه به کل حاکمیت برمی‌گردد و از طرفی هم مجلس شورای اسلامی و هم دولت به وظیفه خطیری در این زمینه مکلف شده بودند، لذا با هماهنگی که کمیسیون تلفیق با دولت انجام داد، لذا با استنناد به قانون، کلیات برنامه ششم توسعه در تلفیق به تصویب رسید تا ان‌شاءالله به سمتی حرکت کنیم که از فردا وارد بررسی جزئیات و مواد برنامه ششم توسعه شویم.

حاجی‌بابایی همچنین تصریح کرد: لایحه برنامه ششم توسعه بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده، از نظر شکلی اصلاح شده است و از نظر محتوایی هم تلاش می‌کنیم با اصلاح این لایحه، بتوانیم برنامه‌ای را تدوین کنیم که ریل‌گذاری مناسبی برای ۵ سال آینده کشور باشد.

وی تأکید کرد: اعضای کمیسیون تلفیق در جلسه عصر امروز این کمیسیون پس از ۳ ساعت بحث و گفت‌وگو، با نگاه فرابخشی و فراملی و با توجه به وضعیت رکود اقتصادی کشور و همچنین شرایط فرهنگی و مسائل گوناگون با ۲۷ رأی از ۲۸ نماینده حاضر در جلسه کمیسیون، کلیات لایحه برنامه ششم را به تصویب رساندند، که نشان‌دهنده عزم و اهتمام مجلس به منظور تدوین لایحه‌ای متقن برای ۵ سال آینده کشور است.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم در مجلس در پایان با بیان اینکه این کمیسیون دارای ۴۴ عضو است، خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله از ساعت ۹ تا ۱۲ ظهر فردا (دوشنبه) کمیته‌های تلفیق جلسه خواهند داشت و از ساعت ۱۴ تا ۱۸ عصر فردا هم کمیسیون تلفیق برای رسیدگی به مواد و جزئیات برنامه ششم توسعه تشکیل جلسه می‌دهد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*