آخرین خبر :

تهدید روسیه به وتوی طرح فرانسه وانگلیس در خصوص سوریه

خبرگزاری فارس: تهدید روسیه به وتوی طرح فرانسه وانگلیس در خصوص سوریه

نماینده روسیه در شورای امنیت در واکنش به ارائه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در خصوص حلب از جانب فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها، آن‌ها را به وتوی این طرح تهدید کرد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به ارائه طرحی از جانب نمایندگان فرانسه و انگلیس برای اعمال آتش‌بس و توقف بمباران حلب گفت که «شورای امنیت از این طرح پشتیبانی نمی‌کند.»

در پیش‌نویس قطعنامه ارائه شده از جانب نمایندگان لندن و پاریس، هرگونه حمله هوایی به مواضع تروریست‌های مستقر در حلب ممنوع شده است.

نماینده روسیه در سازمان ملل این پیش‌نویس را اجحافی در حق مردم سوریه دانست و تلویحاً تهدید کرد که آن را وتو می‌کند.

نماینده روسیه در توضیح دلیل این موضع‌گیری گفت: «مسکو نمی‌تواند طرحی را قبول کند که اجرای آن ضامن توقف عملیات نیروهای نظامی‌اش در سوریه باشد.»

نماینده روسیه گفته که از نظر مسکو، فعلاً اولویت با طرح «استفان دی‌میستورا» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه است.

دی‌میستورا پیشنهاد داده که تروریست‌های حلب بدون زمین گذاشتن سلاح‌هایشان، از حلب خارج شوند و به حومه شهر ادلب بروند؛ روس‌ها امروز عصر گفته بودند که حاضرند «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را برای قبول این طرح، مجاب کنند.

پیش قطعنامه جدید هر چند به صورت مشترک از جانب انگلیس و فرانسه طرح شد، ولی طراح اصلی آن فرانسوی‌ها بودند و «ژان مارک آیرو» وزیر خارجه فرانسه پنج‌شنبه در مسکو و امروز در واشنگتن در خصوص آن با مقامات میزبان رایزنی کرده بود.

روس‌ها حضور پررنگی در سوریه دارند و امروز اعلام کردند که تاکنون در عملیات مشترک با ارتش سوریه، ۳۵ هزار تروریست را کشته‌اند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*