اعلام وصول استیضاح فانی تا یکشنبه به تعویق افتاد/فرصت ۵ روزه وزیر

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از نامه تعدادی از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه برای به تعویق افتادن استیضاح تا روز یکشنبه خبر داد.

محمدعلی وکیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: امروز نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر پافشاری نمایندگان بر استیضاح وزیر آموزش و پرورش به هیات رئیسه مجلس تحویل داده شد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: اما استیضاح‌کنندگان طی نامه ای به هیات رئیسه اجازه دادند تا روز یکشنبه اعلام وصول رسمی استیضاح وزیر آموزش و پرورش به تعویق بیفتد.

عضو هیات رئیسه مجلس گفت: پس از اعلام وصول رسمی طرح استیضاح امکان پس گرفتن امضاها و منتفی شدن آن وجود ندارد، لذا تا یکشنبه فرصتی داده شد.

وی گفت: روز یکشنبه مشخص می شود که به خواسته استیضاح کنندگان طرح ا علام وصول خواهد شد و یا منتفی می شود.

وکیلی اظهار داشت: هم اکنون طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش دارای ۵۰ امضا است و تا قبل از اعلام وصول رسمی آن امکان پس گرفتن امضاها وجود دارد.

به گزارش مهر، استیضاح وزیر آموزش و پرورش حدود دو ماه است که در مجلس مطرح است.

کمیسیون آموزش و تحقیقات طی جلسات متعدد با استیضاح کنندگان این موضوع را مورد بررسی قرار داده است.

در ایام تعطیلات مجلس نیز لابی گسترده ای برای پس گرفتن استیضاح وجود داشت، اما پس از تعطیلات مجلس با اصرار استیضاح‌کنندگان نامه کمیسیون آموزش و تحقیقات مبنی بر پافشاری و استیضاح به هیات رئیسه ارسال شد.

حسن نوروزی نماینده رباط کریم و یکی از امضاکنندگان طرح استیضاح در گفتگو با مهر اظهار داشت: رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات و محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس خواستار به تعویق افتادن اعلام وصول طرح استیضاح هستند تا شاید با اصلاح رویه ها استیضاح منتفی شود.

بر اساس این گزارش، اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش هفته جاری با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*